EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

wat voor dromen heb ik?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
annacatharina
Nieuw lid
Nieuw lid
23
Laatst gezien: 1-4-2015
LDs:

wat voor dromen heb ik?
BerichtGeplaatst: Wo 01 Apr, 2015  Reageer met quote

Hoi allemaal!

Via een beetje googlelen kwam ik op dit forum terecht. Al m’n hele leven ben ik gevoelig voor dromen, ik merk stressvolle situaties vaak snel aan mijn dromen (dan droom ik over deze situaties) en slaap ik slechter. Ook heb ik in zo’n stressvolle periode of een periode waarin ik me om een ding erg druk maak regelmatig nachtmerries.

Een maand geleden had ik vooral nachtmerries waarin ik bewust was dat ik droomde en probeerde wakker te worden maar het niet lukte (slaapverlamming). Hiervan raakte ik erg in paniek. Dit ging na drie dagen gelukkig weer over.

Sinds afgelopen week heb ik hier weer last van. Maar naast dat ik alleen niet wakker kan worden ben ik soms ook al eerder bewust dat ik droom. Het zijn verschillende situaties die in de dromen voorkomen, aan de ene kant situaties waarin ik allemaal spectaculaire dingen meemaak en aan de andere kant situaties die bijvoorbeeld nog moeten gebeuren zoals opstaan die dag en iets met vrienden afspreken (wat ik ook echt heb gepland).

Toen ik op internet wat ging opzoeken over mijn dromen kwam ik veelal uit op lucide dromen. Het rare aan mijn dromen vind ik dat ik vaak wel bewust ben dat ik droom maar niet het gevoel heb dat ik ze kan sturen… Ik vind het hierdoor juist echt heel vervelend dat ik deze dromen heb omdat ik ervan in de war raak of in paniek. Ook als ik probeer wakker te worden door bijvoorbeeld de hele tijd een arm te bewegen lukt het soms pas na een tijdje.

Heeft iemand misschien een idee wat voor dromen ik heb en hoe dit komt of wat ik er aan kan doen? Bedankt!

back to top
Dromer0971
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 23-1-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 01 Apr, 2015  Reageer met quote

Slaapverlamming is eigenlijk dromen terwijl je wakker bent. Dit kan angstig zijn met enge geluiden (het is gelukkig niet echt) maar ook weer leuk zijn. Zolang je niet in paniek raakt worden deze hallucinaties niet enger. Wat je kan doen is je ogen dicht te doen maar ook denken dit is niet echt of : ga weg! Hallucinaties.
Je kan je niet bewegen omdat je in slaapverlamming zit.

Over de dromen weet ik niet veel sorry.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 11-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Do 02 Apr, 2015  Reageer met quote

Welkom Annacatharina,

Nachtmerries, vals ontwaken, slaapverlamming.

Je bent niet de enige die er last van heeft. Ik zie het regelmatig voor bijkomen.
Verdiep je erin en leer lucide dromen. Dat is bewust zijn dat je droomt en er
vaak maar beperkte controle, op uitvoeren. De truc is bij nachtmerries, vals ontwaken en slaapverlamming om het te herkennen en er niet van in paniek te raken, angstig te worden. Bij slaapverlamming wordt je vanzelf met special effects, even wachten, echt wel weer wakker. Bedenk je dat angsten worden versterkt in je dromen. En dat vluchten niet helpt, ga de confrontatie aan, maar vriendelijk, niet agressief. En het werkt echt. Voordeel van als je veel nachtmerries heb je ook veel
gemakkelijker lucide wordt. Ander meisje noemde het de knuffelmethode en is er ook vanaf geraakt. Heb het zelf niet bedacht, geeft het alleen door.

Geef de oorzaak van jouw nachtmerries een knuffel, ga een ijsje met hem of haar eten of biertje drinken, vriendelijk mee praten als je lucide bent. Je zal merken dat ze zal transformeren in een vriendelijke gedaante. Zoals van agressieve pittbull in een aaibaar schoothondje. Heel effectieve manier om er van af te komen.

Man verteld over nachtmerries dat hij achtervolgt wordt door een grizleybeer en
lucide wordt. Eerst gaat hij in de aanval maar dat werkt niet. Klinkt logisch maar dat is niet zoals de droomwereld werkt.

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Chat Mods
Laatst gezien: 20-8-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 04 Apr, 2015  Reageer met quote

Hallo annacatharina,

Welkom op het forum smile

Ik zou je graag de belangrijkste regel van lucide dromen willen meegeven die anderen nog wel eens vergeten: Wat jij bewust of onbewust verwacht dat er gaat gebeuren, gaat gebeuren.

Het is echt zo simpel, en jezelf ervan overtuigen dat dit inderdaad zo is, zal je zeker helpen. Tot nu toe verwachtte je waarschijnlijk niet echt dat je alles kon veranderen. Maar nu weet je dat je dat wel kan. Je emoties en verachtingen bepalen alles. Dus als je deze positief houdt, komt alles goed smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.