EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Waarom hebben we FA's?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 10Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

Auteur  Bericht 
Dromer0971
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 23-1-2017
LDs:

Waarom hebben we FA's?
BerichtGeplaatst: Zo 05 Apr, 2015  Reageer met quote

Ik weet niet of het hier goed staat.

Waarom hebben we FA's? En wat is de link tussen FA & LD/ND?

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 17-10-2017
LDs: 63

Bij een FA droom je dat je wakker wordt maar je bent niet echt wakker. Je droomt het alleen maar.

Ik denk dat de kans bij een LD groter is dat je een FA krijgt dan bij een ND want bij een LD ben je soms bezig met ik wil niet wakker worden of je bent bang om wakker te worden en soms wil je zelfs wakker worden. Als je probeert wakker te worden uit een LD en je denkt in een LD Ik wil wakker worden kan het natuurlijk gebeuren dat je niet echt wakker wordt maar in je droom wakker worst want alles wat je wil in een LD gebeurt ook. Je kan in een LD je droom bepalen omdat alles wat je denkt ook echt gebeurt zoals als je denkt ik wil buiten zijn dan ben je ineens buiten dus als je denkt Ik wil wakker worden dan wordt je wakker maar in je LD.
En dan ga je er vanuit dat je echt wakker bent dus gaat je luciditeit weg.
Maar je krijgt niet altijd een FA als je wakker wilt worden uit een LD want ik dacht een keer over 10 seconden wil ik weer wakker worden en toen werd ik echt wakker zonder FA te krijgen.

Zie deze droom:
Quote:
De droom die ik hieronder beschreven heb heeft er voor gezorgd dat ik dromen ging opzoeken en erachter kwam dat het lucide dromen heet. Ik weet de droom niet precies meer maar wel een beetje: 
Ik was thuis en ik wist dat ik droomde. Alles waarvan ik dacht dat gebeurd over 3 seconden gebeurde dan ook echt. Ik was met mijn buurmeisje buiten aan het spelen. Toen ging ik 112 bellen omdat het toch een droom was. Ik deed het op een oude telefoon van me maar dat ik op de beltoets drukte vroeg mijn telefoon welke alarmcentrale ik wou. Mijn nichtjes waren ook op visite en ik zei dit is een droom. Later was het ochtend en was ik in de slaapkamer van mijn ouders en ik wenste mijn vader goeiemorgen en mijn moeder was in de badkamer. Ik dacht over 10 seconden wil ik wakker worden. Ik zei Lieve Droom Papa en Mama. Ik ga nu terug naar de echte wereld. Ik zal voor altijd van jullie blijven houden. Toen werd ik wakker. 
Dat ik wakker werd uit deze droom ging ik op Google dromen opzoeken en kwam ik erachter dat het lucide dromen.

Ik denk dat de link tussen FA & LD en ND is dat je kan dromen dat je wakker wordt. Je droomt over allerlei dingen dus waarom zou je niet kunnen dromen dat je wakker wordt?

Maar toch is FA anders dan een gewone droom toch?
Want het voelt vaak realistisch en je krijgt soms heel veel FAs achter elkaar krijgt (FA loop).

back to top
Dromer0971
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Bedankt Stefano ik weet nu weer meer bedankt!

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Chat Mods
Laatst gezien: 17-8-2017
LDs:

Als je vaak FA's hebt of als deze beangstigend voor je zijn, kan ik je aanraden elke ochtend als je wakker wordt een RC te doen smile

back to top
Dromer0971
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Ik heb gelukkig geen last van FA's wel 1x gehad, en ik doe elke ochtend een RC en die werken niet :D

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

FA komen volgens mij veel vaker voor als je met LD bezig bent en om een welbepaalde reden. Eigenlijk zijn LD's redelijk onnatuurlijk, normaal hoort ons bewustzijn ook te slapen als we slapen, bij een LD is ons bewustzijn klaar wakker, terwijl de rest (ons lichaam) slaapt. Daarom is het zo moeilijk om bewust te worden in de droom, en als het lukt moeilijk op bewust te blijven. Ons systeem blijft liefst, of keert liefst zo snel mogelijk terug naar wat meer natuurlijk aanvoelt. Als je dus bewust wordt in een droom heeft je systeem dus twee manieren om terug te keren naar een normalere toestand: wakker worden of terug gaan naar een gewone droom. Als je in het begin van een rem fase lucide wordt is het ook weer niet zo natuurlijk om ineens wakker te worden, dus dit laatste gebeurt meestal op het einde van een rem periode. Als je dus lucide bent in het begin van een rem fase zal je systeem je dus eerder proberen van je luciditeit te beroven, dit is gemakkelijk als je luciditeit niet zo heel hoog is, je wordt dan gewoon terug meegesleurd door de droom, iedereen kent dit wel, maar als je luciditeit hoog is, ben je hier redelijk tegen bestand, maar wie is er bestand tegen dromen dat je wakker wordt, zelfs als je hoog lucide bent, kan je gemakkelijk in deze val trappen. Een zeer snuggere manier dus om terug te keren naar een normale toestand, gewone droomtoestand dus, zonder dat je echt wakker hoeft te worden.
Dus zijn we best altijd op onze hoede als we wakker lijken te worden uit een LD, wil je lang in een LD blijven, dien je altijd een beetje te blijven vechten om deze onnatuurlijke toestand in stand te kunnen houden. RC's blijven doen, ook als je denkt wakker te zijn is dus belangrijk. Zo kan je dit misleidend mechanisme soms toch tegengaan.

Hetzelfde geldt ook voor SP, SP komt ook veel meer voor als je met LD bezig zijn, omdat LD op zich onnatuurlijk is. Volledig bewust zijn als je slaapt, meer bepaald in de rem fase is onnatuurlijk, nog bewust zijn als de droom dan plots stopt, maar je nog steeds in rem bent, is ook natuurlijk en een gevolg van het al bewust zijn in de droom of bewust blijven tijdens het in slaap vallen en bij het intreden van de rem. SP op zich is niet onnatuurlijk, net als dromen op zich niet onnatuurlijk is, maar bewust zijn in die toestanden is eerder onnatuurlijk, in het eerste geval onnatuurlijk leuk, in het tweede geval meestal meestal wat minder leuk. Maar het is normaal dat je het meer meemaakt omdat je gewoon probeert om het natuurlijke proces te omzeilen om ld's te kunnen krijgen, dus meer kans op FA's en meer kans op SP.

Maar trek de lijn dan best zoveel mogelijk door, en probeer ook die zaken als FA en SP te gebruiken om die onnatuurlijke toestand waar we allemaal zo naar verlangen te behouden of te bekomen. In FA door RC's te doen ook al denk je dat je wakker bent, in SP door deze toestand te zien als zeer positief want het betekent dat je nog half in de droomwereld zit (in geval van wakker worden uit LD/droom), of al half in de droomwereld zit (in geval van bewust in slaap vallen). Dus een (tweede) LD is zeer dichtbij, ga er dus door... Stap de droom (terug) in, het is mogelijk, je bent er bijna!

back to top
Dromer0971
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Bedankt!

(P.S wat weet jij veel :D )

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

BerichtGeplaatst: Ma 06 Apr, 2015  Reageer met quote

@Dreammystivi

Ik dacht dat lucide dromen natuurlijk was.
Is dat niet zo?

back to top
Dromer0971
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Ik denk omdat het niet vanaf de geboorte al is aangeleerd, want je moet het eigenlijk `leren`

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Ik had al lucide dromen voordat ik wist wat het was.
Voor mij waren dat toen gewoon dromen waarin ik wist dat ik droomde.
Totdat ik die superheldere lucide droom kreeg die ik gisteren in het Hypnagogische Schok of Stuiptrekking beschreef over die droom papa en mama. Toen ik die droom kreeg ben ik op internet gaan opzoeken wat dromen precies zijn en toen kwam ik deze pagina tegen waardoor ik al snel bij lucide dromen kwam:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Droom

Later heb ik LD4all ontdekt en ben ik me op lucide dromen gaan trainen en daardoor heb ik nu meer en vaker lucide dromen. Vroeger had ik het af en toe.

back to top
Dromer0971
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Als je het zo bekijkt klinkt het alsof LD`en natuurlijk is

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Heb jij wel eens heel veel FAs achter elkaar gehad?

back to top
Dromer0971
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

ik had in maart 1 FA
waarvan ik wakker werdt(FA) ik sliep weer en werdt weer wakker(FA) en toen werdt ik echt wakker

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Je kan ook een FA loop krijgen.
Dan wordt je wakker en vervolgens wordt je weer wakker en blijkt het dat het een droom was en dan wordt je weer wakker en bleek het dat je nog steeds droomde en dan denk je nu ben ik echt wakker en dan blijkt het weer een FA te zijn en weer en weer en weer en weer en je denk de heletijd Nu ben ik echt wakker maar dan is het nog steeds een FA. En dan uit eindelijk denk je Nu ben ik eindelijk echt wakker. En dan zie je ineens dat de deur aan de verkeerde kant zit en dan droom je dus nog. En dan wordt je echt wakker.

Ik heb zelf nog nooit een FA loop gehad maar ik heb er wel over gelezen.

Ik heb wel meerdere FAs gehad. Laatst nog.

Vaak ben je niet lucide in FAs. Als je nog nooit van FAs gehoord hebt kan het dus zijn dat je denkt dat je wakker bent en dan komt er ineens iemand je slaapkamer in lopen.

Wat vind je enger FA of SP?

back to top
Dromer0971
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

ligt eraan, als het een horror FA is scared hide

SP denk ik toch meer, maar daaruit kan je weer naar een LD

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 10Ga naar Pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.