EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

babbelbox

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 3 van 3Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3

Auteur  Bericht 
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid
dj-girl heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 26-3-2017
LDs: tel kwijt..

BerichtGeplaatst: Wo 22 Apr, 2015  Reageer met quote

@Dreamystivi bedankt voor de uitleg!

Dreamystivi schreef:
Ik geloof dat al die ervaringen heel erg lijken op het verlaten van je lichaam, maar eigenlijk gewoon een vorm van lucide dromen is, één waarbij je in plaats van in een volledig gefantaseerde wereld terecht komt, je terecht komt in (een kopie van) je kamer

Dit klinkt logisch, ik denk dat ik me wel aansluit bij jouw ideeën over uittreden. Ik heb wel eens WILD gedaan, maar toen was ik nog wat minder bekend met die hallucinaties voor het slapen gaan, dus ik vond dat nog te eng. Nu ben ik er simpelweg niet ontspannen genoeg voor geloof ik wink

@force323 @Mario (Stefano)
Waarom lopen jullie zo door te zeuren over dat zilveren koord? Dreamystivi heeft me een fijne uitleg gegeven en heeft daarin duidelijk aangegeven heeft dat dit is wat hij gelooft. Iedereen mag geloven wat hij of zij wil! Respecteer dat en loop niet door te drammen over een of ander zilveren koord. Jullie gaan ook totaal niet in op wat hij zegt..? Wat ik wil zeggen: de sfeer op het topic wordt niet echt beter door jullie vragen over dat zilveren koord. overspannen Of ben ik hier de enige die dit zo ervaart? (dreamystivi? majah?)

back to top
Dromer0971
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 23-1-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 22 Apr, 2015  Reageer met quote

Edit, was een misverstand

Laatst aangepast door Dromer0971 op Do 05 Jan, 2017, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 14-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Do 23 Apr, 2015  Reageer met quote

Ik lees altijd met veel interesse de uitgebreide en diepgaande antwoorden van Dreamystivi. Hij brengt mij ook op ideeen zoals bv het achteruitspoelen in je
lucide droom en verrijkt mijn kennis over lucide dromen. We mogen blij zijn met zo'n expert die zijn inzichten met ons deelt. Ik ben er ook van overtuigd dat het zich allemaal afspeelt in je hoofd en niet in werkelijkheid. Dat geld dus ook voor dat zilveren koord. Als je er niet in gelooft (zoals ook Dreamystivi) dan wordt het doorknippen wel heel moeilijk. Het is er dan namelijk niet als je uittreed.
Een franse markies heeft een keer geprobeerd zich te pletter te laten vallen vanaf een hoog huis in een lucide droom. Daarna stond hij op een plein met wat mensen te praten. Tussen hen in lag het dode lichaam van een onbekende man. Hij kreeg te horen dat die zojuist was gesprongen. Zo zie je maar, je verbeelding en geheugen redt je. Ik ben ook wel eens gesprongen van echt heel hoog. Naarmate ik bij de bodem kwam ging ik steeds langzamer. Er gebeurde niets.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 12-12-2017
LDs: 63

BerichtGeplaatst: Do 23 Apr, 2015  Reageer met quote

Dreamystivi schreef:

Als ik ooit een zilveren koord zie, zal ik het knippen, scheuren of los trekken. Ik zal dan bewijzen dat het nonsense is. Maar ik vrees dat ik nooit een zilveren koord ga zien omdat ik er echt niet in geloof.

Zoals jullie kunnen lezen heeft Dreamystivi zelf aangegeven dat als hij het zilveren koord zou zien dat hij dan zou proberen het door te knippen. Het was ook een hele serieuze vraag of hij dat in middels al gedaan had. Ik weet dat Dreamystivi aangeeft dat hij het zilveren koord waarschijnlijk nooit zou zien maar ik was gewoon nieuwsgierig of hij het in middels al gedaan had en of je het zilveren koord wel kan doorknippen als geest zijnde.
Ik had echt geen kwade bedoelingen met deze vraag. Als dat wel zo is overgekomen, sorry daarvoor!

@Dreamystivi Alsnog bedankt voor je lange en goede uitleg! Ik heb daar weer veel van geleerd!

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 9-12-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Vr 24 Apr, 2015  Reageer met quote

dj-girl schreef:
de sfeer op het topic wordt niet echt beter door jullie vragen over dat zilveren koord

Goed dat je de sfeer in de gaten houdt smile

Vragen staat vrij natuurlijk.
Toch is het wel belangrijk om niet elke vraag die in je opkomt direct op het forum te gooien!
Want het kost veel tijd en energie om vragen te beantwoorden.
En er is in oude topics al een heleboel informatie te vinden.
Quote:
Lees voordat je een vraag stelt eerst de Gids of check via de zoekfunctie of je vraag niet al beantwoord is smile

Het is in dit geval wel zo dat deze discussie verzeild is in de babbelbox. In de babbelbox is het geen probleem als we afdwalen of zomaar wat kletsen!

Ik zal de serieuze posts die over het zilveren koord gaan verplaatsen naar het topic over de uittreeddraad in "Er is meer tussen dromen en waken". Dan is dat duidelijker.

Verder ben ik blij dat iedereen even heeft laten weten, dat we respect hebben voor elkaar

Laatst aangepast door Majah op Vr 24 Apr, 2015, in toaal 2 keer bewerkt
back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

<mod>zilveren koord discussie verplaatst naar http://www.ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?p=95923# 95923 </mod>

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

Zoef schreef:

Een franse markies heeft een keer geprobeerd zich te pletter te laten vallen vanaf een hoog huis in een lucide droom. Daarna stond hij op een plein met wat mensen te praten. Tussen hen in lag het dode lichaam van een onbekende man. Hij kreeg te horen dat die zojuist was gesprongen.

eek2 bizar he?!

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

@dj-gril: geen dank nodig, ik schrijf graag over ld en aanverwante fenomenen, dit helpt om mijn eigen gedachten te ordenen. En klopt, dit is wat ik geloof, iedereen mag geloven wat ie wil, als je maar kritisch blijft en blijft, ook t.o.v. je eigen geloof en verder blijft zoeken en verfijnen, anders wordt je geloof een dogma. ^^

@zoef: en neen, ik ben echt geen expert, toch geen ervaringsdeskundige, of te weinig dan ik zelf zou willen. Ik heb er inderdaad veel over gelezen vanuit verschillende hoeken (new age, ld, the phase, obe, ap, hindoeïsme, boeddhisme, ...), en had vroeger wel meer ervaring dan nu. Nu wil het niet meer zo goed lukken. Maar het komt wel terug, dat is met alles zo. En dan zal ik eindelijk die zilveren knoop kunnen ontwarren siiw

@force, @stefano: neen, nog geen ld of uittreding gehad, jullie zullen mij erg veel lucid/OBE/AP vibes moeten sturen, dan lukt het wel. En btw ik ben een "hij", geen "zij" wink (edit zie quote hieronder)

force323 schreef:
@stefano, ik wacht eigenlijk op bewijs van de wetenschap. Of totdat Dreamystivi terug komt van een OBE terwijl ze het koord heeft doorgeknipt (doe maar niet smile )

@zoef en @majah, ja straf van die markies, ik wil ook wel eens sterven in een ld, weer al een doel er bij verdorie neutral . Heb ook verslagen gelezen van mensen die bewust een bijna doodservaring hebben opgeroepen tijden een lucide ervaring, en raar maar waar (eigenlijk helemaal niet zo raar) beleven zij exact gelijkaardige dingen als mensen die een echte bijna doodservaring beschrijven: de tunnel, een wezen van liefde, overledenen terugzien...
En ook nog een goeie: een dromer droomde eens dat hij terecht ging gesteld worden tijdens de Franse revolutie, dus met de gillotine. Hij kreeg nog een laatste maaltijd, moest toen in de rij gaan staan een lange rij van mensen die allemaal één voor één een kopje kleiner werden gemaakt, dit duurde dus tergend lang voor de dromer, en opeens was het de beurt aan de dromer, zijn hoofd werd in dat stel gelegd, het mes kwam naar beneden en op het moment dat het mes zijn nek raakte, schoot hij wakker juist toen een bezemsteel was omgevallen tegen zijn nek (dit was echt gebeurd).
Prachtig toch? Op twee manieren te verklaren: ofwel was hij helderziend in de droom en droomde hij dit alles omdat hij voorvoelde wat er ging gebeuren in het echt, ofwel is tijd helemaal anders in de droom en heeft hij alles gedroomd in die fractie van een seconde tussen dat die bezem zijn nek raakte en hij wakker schoot. Ik geloof meer in dat laatste. In een droom (of beter gezegd sommige dromen, want het is niet altijd zo) werkt de tijd anders denk ik, je kan dan in een seconde droomtijd bvb. een hele dag beleven. Dit is niet bewezen, volgens Laberge komt de droomtijd redelijk overeen met de echte tijd (dit heeft hij trachten bewijzen), maar volgens mij kan dit in sommige dromen helemaal anders zijn. Weer iets dat ik voor mezelf, moet bewijzen neutral , weer een droomdoel. Pffff... . Wel moeilijk om te bewijzen.

back to top
Dromer0971
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Quote:
jullie zullen mij erg veel lucid/OBE/AP vibes moeten sturen, dan lukt het wel

Doen we tumbsuplinkswitteduim

Quote:
En btw ik ben een "hij", en geen "zij"

Edit.

Edit.

Laatst aangepast door Dromer0971 op Do 05 Jan, 2017, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid
dj-girl heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 26-3-2017
LDs: tel kwijt..

@force 323 @Mario (stefano) Dankjulliewel voor de uitleg, ik snap dat jullie het niet onaardig bedoelden, maar het kwam anders over. Vandaar.

@dreamystivi dat verhaal van die gillotine en bezemsteel is wel een leuke ^^ Ik weet eigenlijk niet zo goed hoe ik in dit soort dingen sta (grensvlak tussen 'paranormaal' en wetenschappelijk) Misschien zit ik er gewoon een beetje tussenin tounge2 (Lucide) dromen hebben ergens wel iets "magisch", het is zo'n bijzondere wereld en heel soms heb ik wel eens dat ik droom over iets wat nog moet gaan gebeuren. En aan de andere kant is het juist heel normaal, gewoon iets wat je eigenlijk zelf verzint. Gewoon super interessant dus hihi.

Enne... zou ik misschien ook wat LD-vibes toegestuurd kunnen krijgen? turn3

back to top
Dromer0971
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

dj-girl schreef:
Enne... zou ik misschien ook wat LD-vibes toegestuurd kunnen krijgen? turn3

Dat kan, hoeveel wil je er? wink

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 3 van 3Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.