EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Lucide droom of toch iets anders

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Ernemmer
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 12-10-2015
LDs:

Lucide droom of toch iets anders
BerichtGeplaatst: Ma 12 Okt, 2015  Reageer met quote

Goedenacht,
In eerste instantie had ik mij moeten voorstellen maar dit moest ik meteen kwijt

Dit is dus mijn eerste post en meteen ook mijn eerste ervaring als een evt lucide droom.
Vanavond rond een uur of 12 in bed gestapt en was eigenlijk goed moe. Onder het indommelen begon het dromen al een beetje waarbij ik dus ergens in huis was met een aantal mensen en waarbij mijn dochter ergens vandaan kwam samen met een ander meisje. Niet zo gek aangezien mijn dochter elke keer wel met een ander kind thuis komt om te spelen. Naarmate de droom vordert wisselt het licht zich veelvuldig af met donker waarbij ik de stemmen van anderen wel blijf horen maar niets kan zien. Ik kan het licht niet aandoen. Daarna begint het eigenlijk opnieuw maar dan met mijn moeder. Die zie ik in de keuken staan we drinken wat en dan is het weer extreem donker. Op dat zelfde moment kijk ik uit over de gang thuis en de deur van de slaapkamer maar kan mijzelf biet bewegen. Ik voel op dat punt dat ik letterlijk omhoog wordt getild en dat de deken van mij afglijd. Ik kom neer op de grond en voor mijn neus staan twee dames. Grijs of blond haar. Mijn eerste reactie was meteen of ik dood was; maar dan had ik dit stuk uiteraard niet kunnen tikken😊.
Op dat moment pakt een vrouw mij vast en vertelt dat dit een paar minuten duurt. Daarna schiet ik wakker in bed. En heb ik het gevoel dat ik in een vage fase zit. Ik kan dat gevoel helaas niet uitleggen. Dat het een start van een lucide droom is zou zo maar kunnen lijkt mij. Maar ik maakte me meer zorgen om die twee dames die in de hoek van de slaapkamer stonden.

Hebben jullie hier ervaringen mee?
Hoop graag te horen.

Groet
Danny

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 13-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Ma 12 Okt, 2015  Reageer met quote

Bizarre droom, Danny. Mijn ervaring met lucide dromen is dat het zicht ook af en toe op donker gaat en dat er dan een nieuwe droomscene begint in een andere setting. En het beeld zich weer opbouwt en helder wordt. Je bent dan bewust aan het dromen. Dat je stemmen kan horen van personen die je niet ziet in een droom is niet ongewoon. Net zoals je het geluid hoort van de telefoon die overgaat als je bijna in slaap valt of wakker wordt. Terwijl dat in het echt niet het geval is. Dat je droomt over bekenden is niet vreemd. Evenals dat je niet kan bewegen. Slaapverlamming. Of je wil schreeuwen omdat je bedreigd wordt maar er komt geen geluid uit. De 2 dames die in de hoek van de slaapkamer stonden is niet iets om je zorgen te maken.
Bij een vals ontwaken kunnen er zich de meest vreemde mensen in je slaapkamer bevinden of binnen lopen. Zie het als halucineren. Je geheugen mixt random herinneringen door elkaar heen. Geen logisch verband, maar je maakt er wel een verhaal van. En het licht in een lucide droom gaat niet meteen aan maar met vertraging. Gewoon een aantal keren blijven proberen. Als je niet bekend bent met lucide dromen kan dit alles buitengewoon vreemd en bizar op je overkomen. Wow, wat overkomt me nu.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.