EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Denken dat je vast blijft zitten in een LD

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
16
Researchers
Laatst gezien: 17-10-2017
LDs: 63

Denken dat je vast blijft zitten in een LD
BerichtGeplaatst: Zo 14 Feb, 2016  Reageer met quote

Hallo Dromers,

Hebben jullie wel eens in een LD gedacht Zal ik niet vast blijven zitten in deze LD of Zal ik nog wel wakker worden toen een LD lang duurde?

Groetjes Stefano

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 9-10-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Ma 15 Feb, 2016  Reageer met quote

Ik niet hoor. Ben ik ook niet bang voor. Want lijkt me erg onwaarschijnlijk dat mij dat gebeurt.
En jij? Ben jij daar bang voor?

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Nee ik ben er niet echt bang voor. Ik heb in juli een LD gehad die heel helder was en die heel lang duurde. Uiteindelijk viel de droom weg en toen ik een game speelde in mijn droom was het net alsof ik dat in gedachten deed en alsof ik het heel vaag voor mij zag. Ik probeerde toen de stabiliseren door in mijn handen te wrijven en dat lukte. De droom werd weer helder en duurde nog even. Daarna in de droom dacht ik eraan dat er IRL iemand op een topic over stabiliseren zei Kan je dan niet voor altijd in je droom vast blijven zitten?
Achteraf toen ik wakker was beseft
e ik dat dat topic IRL volgens mij helemaal niet bestaat en dat volgens mij niemand dat gezegd heeft.

Ik heb het over de droom hieronder. Ik heb het gedeelte dat ik bedoel rood en vet gemaakt)

Mario (Stefano) schreef:

Dinsdag 27 Juli 2015

+1=2

Ik heb vannacht een hele lange en heldere LD gehad.
Deze LD had ik vannacht:

Ik was bij mijn dagopvang met mijn moeder en we wilden de deur van mijn lokaal open doen maar het slot en de deurhendel zagen er heel raar uit. Er zat een soort spijkertje in. Mijn moeder wilde het even aan iemand anders op mijn dagopvang vragen. Ik wilde een RC doen en keek naar mijn handen en die waren nog normaal. Mijn moeder wilde dat niet omdat ze al wist dat ik weg zou rennen als ik zou weten dat ik droom. Ik wist al dat ik droomde. Ik rende weg en mijn moeder wilde dat niet. Ik ging naar een lokaal naast de toiletten.
Er was een mevrouw en er stond een bureau. Op dat bureau stond ook een telefoon. Ik ging 112 bellen op die telefoon en die mevrouw had de hoorn in haar handen. Ik hing op en tikte 0112 in. Ik vroeg wat ze hoorde en ik wilde dat ze 112 aan de lijn kreeg. De hoorn was al een tijdje aan het bellen en toen ik vroeg wat ze hoorde zei ze Ik hoor gepraat. Later stond er een bed in dat lokaal en ik had het met die mevrouw over Tara. We hadden het ook over IndonesiŽ. Ik keek uit het raam en ik zag een straat die ik IRL niet ken. Die mevrouw zei in IndonesiŽ kunnen kinderen niet naar school.
Ik had het over Tara en die mevrouw zei Tara is een leuk meisje toch?
Ik vroeg aan die mevrouw Bent u knap? Die mevrouw zei Ja jij bent hartstikke knap. Ik vroeg Ben ik knap? Ik wilde dat ze nee zei. Die mevrouw zei Nee. Toen zei ik Is het stopcontact knap? Boven het bed zat een stopcontact. Ik ging de gang in en in een game als Mario in de wereld van GTA spelen. Ik deed dat maar de droom begon weg te vallen en het was net alsof ik die game in gedachten speelde en het heel vaag zag. Ik dacht aan stabiliseren en ging in mijn handen wrijven. De droom werd weer helder. Ik rende in de gang naar de gymzaal en het zwembad op mijn dagopvang toe.
Mijn zwemleraar liep achter mij. Ik rende maar het voelde een beetje alsof het heel langzaam ging en ik niet harder kon. Ik ging de bocht om bij de gymzaal en ik zag de deur van het zwembad. De deur van het zwembad leek wel een beetje uitgerekt. Ik moest eraan denken dat iemand IRL een keer op een topic over stabiliseren gereageerd had en zei Kan je dan niet voor altijd in je droom vast blijven zitten? (Achteraf nu ik wakker ben bestaat die reactie IRL helemaal niet).
Ik was bij de deur van de kleine gymzaal en ik twijfelde of ik zou proberen verder te rennen naar het kantoor waar mijn gymleraar en zwemleraar altijd zitten of dat ik bij de kleine gymzaal naar binnen zou rennen.
Mijn zwemleraar liep nog steeds achter mij. Toen kwam mijn gymleraar uit de kleine gymzaal lopen. Ik zei Hee Hoe was uw vakantie? U bent natuurlijk naar Rome geweest. Mijn gymleraar zei Ja en we zijn nog met de kinderen weg geweest. Mijn zwemleraar kwam er ook bij zitten. Op de tafel of op de grond lag een kuipje met voedsel (net als een kuipje jam maar dan helemaal doorzichtig). Ik moest eraan denken dat mijn gymleraar IRL een keer heeft gezegd dat hij niet geloofde in lucide dromen. Ik had het tegen mijn gymleraar over dromen en mijn zwemleraar zei Dat komt omdat jezelf aan het dromen bent. Ik vind dat je nu wel lang genoeg gedroomd heb. Ik ging liggen in mijn droom en probeerde wakker te worden. Dat lukte niet. Ik zei tegen mijn zwemleraar Het lukt niet. Mijn zwemleraar zei Als je niet gewoon meer wakker kan worden. Ik deed weer mijn ogen dicht en toen werd ik wakker.
Op het eind hoorde ik een liedje. Het leek een beetje op Question for a fire of misschien was het gewoon Question for a bire of Question for a wire

Volgens mij bestaat die reactie niet IRL.

Heb jij ook wel eens zoiets gehad in een droom?

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

valse herinnering

Ja, dat is eigenlijk een valse herinnering dan he? Als je je in je droom iets herinnert wat helemaal niet gebeurd is.

Of misschien is het niet IRL gebeurd, maar wel in een eerdere droom gebeurd. Dus dan is de herinnering niet vals, maar een droomherinnering.

Ik heb het idee dat er eigenlijk best vaak van die valse herinneringen/droomherinneringen in dromen voorkomen. Bijvoorbeeld plaatsen die je herkent of mensen die vertrouwd zijn.

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
16
Researchers

Ja ik heb dat ook wel eens vaker volgens mij. Dan denk ik in een droom aan iets terug en als ik dan wakker ben denk ik Heb ik over dat stukje waar ik aan terug dacht nou eerder gedroomd of is dat allemaal vannacht gebeurd?

Heb je wel eens gehad dat een LD heel erg lang duurde voor je gevoel?
Bijvoorbeeld dat je het idee had dat je al 1 uur of 2 uur in je LD zit.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Do 18 Feb, 2016  Reageer met quote

Mario (Stefano) schreef:

Heb je wel eens gehad dat een LD heel erg lang duurde voor je gevoel?
Bijvoorbeeld dat je het idee had dat je al 1 uur of 2 uur in je LD zit.

Een echt lange LD, van een uur ofzo, ik zou niks liever willen! :D
Alle tijd om alles te gaan doen wat ik maar wil, van alles te onderzoeken en te beleven...

Nou moet ik zeggen dat ik de laatste tijd wel regelmatig langere ND's heb. Niet van een uur, maar toch minstens twintig minuten als ik moet schatten, of misschien wel een half uur. Dromen met verschillende hoofdstukken als het ware.
Dus dat lijkt me een goede ontwikkeling. Want ik denk, hoe langer je ND's, hoe langer je LD's kunnen zijn.

Maar mijn LD's zijn tot nu toe maar kort hoor, een paar minuten maximaal.

En hoe lang duren jouwe meestal?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.