EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

De droomwerkelijkheid is net zo echt als elke andere

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
In-formatie
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 23-2-2016
LDs:

De droomwerkelijkheid is net zo echt als elke andere
BerichtGeplaatst: Do 18 Feb, 2016  Reageer met quote

Ik hoop dat ik hier een invalshoek kan geven op het fenomeen 'lucide dromen' - en dromen in het algemeen - waar nog maar weinig aandacht voor is. Terwijl je er wel een wetenschappelijke onderbouwing voor kunt geven.
Het is nu al een hele tijd dat ik studeer op het onderwerp dat wij leven in een 'virtuele werkelijkheid'. En ik wil daar graag eerst iets over vertellen. Nu vergt het wel wat om dat van de basis af uit te leggen hier, zonder dat dit een hele lap tekst wordt, maar ik ga een poging doen (en als je dan denkt dat je graag meer wilt weten dan kun je op mijn site verder kijken).

Wetenschappers neigen er steeds meer toe om aan te nemen dat onze werkelijkheid inderdaad een virtuele werkelijkheid is. Wat betekent dat alles in onze werkelijkheid gebaseerd is op 'informatie'. En wat is 'informatie'? Informatie is Bewustzijn. Want ga maar na: als ik je nu vraag 'waar ben je je nu bewust van?' Dan geef je waarschijnlijk antwoorden als: dat ik trek heb, dat ik muziek hoor, dat ik slaperig ben etc. Je ontvangt dus informatie via je 5 zintuigen. Ik vergelijk dat met dat je 'een datastroom' bent. Je ontvangt en verwerkt informatie op basis van je overtuigingen, waarden, levenshouding etc. Je laat op basis daarvan dus info binnenkomen en sluit info uit.