EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD4all Quest 81: Het konijnenhol in

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Ansie
Stockholm
Moderator
Ansie heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Chat Mods
Laatst gezien: 17-8-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 03 Apr, 2016  Reageer met quote

Author: Scipio Xaos, vertaald door: Ansie

Elke maand, op LD4all :ld4all: hebben we een nieuwe Quest om je LD's op een leuke manier te verkennen.

klik hier voor een lijst met alle LD4all Quests
Klik hier om zelf een Quest voor te stellen

Het konijnenhol in kiekeboe
Het is weer voorjaar en er zijn nieuwe dingen te doen, nieuwe plekken om te bezoeken en - misschien wel het meest belangrijke - nieuwe dromen te dromen! Dus waarom beginnen we de eerste Quest van deze lente niet met een klassieker ... Alice in wonderland?!

Voor de mensen die het niet weten: Alice in wonderland is een verhaal over een meisje dat zich in een omgeving bevindt waar de meest vreemde dingen gebeuren. Hoe kwam ze daar? Nou, ik vertel liever niet hoe het verhaal afloopt maar het begon allemaal met een val in een konijnenhol. En dat is precies waar wij ook beginnen!

Het enige wat je hoeft te doen om je avontuur te beginnen is het vinden van een gat in de grond en er in te springen. Misschien is alles wat je vindt aarde en wortels... of misschien, net als Alice, vind je een droomland gevuld met koekjes en drankjes met rare labels, pratende dieren en planten en eigenzinnige heersers!

Als je er toch bent, waarom bezoek je niet sommige van Alice oude vrienden? Zeg gedag tegen de Cheshire Cat, speel met Tweedle Dee en Tweedle dum, of ga naar een on-verjaardagsfeest met de Mad Hatter! Er is een hele wereld voor je om te ontdekken, dus vind het voor je te laat bent, te laat bent, te laat bent!

Oh.. en probeer je hooft niet te verliezen!

Om deze Quest te voltooien en je vleugels te verdienen

• Word lucide. :D
  • Vind een gat in de grond.
  • Let op: Een gebouw in de grond werkt niet, maar een grot kan wel als de opening in de grond is en niet in een muur.
  • Optioneel: Ontmoet één van de oude vrienden van Alice (Cheshire Cat, Mad Hatter, etc.)

Wees alsjeblieft duidelijk of je het gevoel hebt dat je de Quest gehaald hebt. Je kunt het ook nog eens proberen. Qu geeft de vleugels alleen als je zelf het gevoel hebt dat je geslaagd bent. De vleugels zijn een beloning voor jezelf.

Qu zal iedereen die zijn vleugels verdiend heeft zijn vleugels geven aan het einde van de Quest. Wees dus alsjeblieft geduldig.

Tips voor het behalen van deze Quest

• Stel tijdens de incubatie voor dat je grotten en dat soort dingen doorzoekt.
  • Visualiseer dat je een gat of een grot in de grond vindt.
  • Als je door een grot loopt en die lijkt te eindigen, kijk goed om je heen, misschien zie je iets dat je eerder gemist hebt.
  • Als je problemen hebt met het vinden van een gat in de grond, probeer eens een DC om hulp te vragen. Misschien vind je een wit konijn. Hij is normaalgesproken te laat!
  • Als je meer wilt weten proobeer:
    Het boek te lezen(Engels), de film te kijken, of als je weinig tijd hebt, wikipedia te lezen!

Plaats al je resultaten hier, ongeacht of je denkt dat je de Quest gehaald hebt. Vergeet niet plezier te hebben! Er is veel plezier te beleven in Wonderland! grin

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
27
Chat Mods
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 03 Apr, 2016  Reageer met quote

Sorry voor de imperfecte vertaling, ik heb nooit een Nederlandse versie van het boek gelezen, dus ik weet niet hoe iedereen in het Nederlands heet smile Hoop dat jullie toch plezier hebben met deze Quest. Hij is geldig to eind mei!

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 18-10-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Do 21 Apr, 2016  Reageer met quote

Bedankt Ansie... en die namen daar komen we vast wel uit wink

Ik heb het nooit gelezen eigenlijk. Maar afgelopen weekend was ik op een boekenmarkt en daar kwam ik een mooie Alice in Wonderland tegen. Wat zeg ik, hele stapels, want iemand wilde van zijn Alice verzameling af. Voor 5 euro heb ik een mooie uitgezocht grin . Met annotaties, dat leek me wel prettig want het lijkt me wel een vaag boek.
Ik hoop maar dat het zo'n inspirerend en tot de verbeelding sprekend boek is, dat mijn dromen ervan doordrenkt raken

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 18-10-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Di 31 Mei, 2016  Reageer met quote

Ach, het boek staat nog steeds mooi te wezen in mijn boekenkast... shy2

back to top
Ansie
Stockholm
Moderator
27
Chat Mods
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 31 Mei, 2016  Reageer met quote

Jammer!

De volgende Quest komt iets later. In de tussentijd laat ik deze open smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.