EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD-Competitie Mei 2016

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 18-10-2017
LDs: 76

LD-Competitie Mei 2016
BerichtGeplaatst: Do 05 Mei, 2016  Reageer met quote

(Sorry mensen, ik was even aan het slapen sleepy4 , helemaal vergeten de competitie voor Mei te openen...
Maar hier is ie dan: )

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

Mei
Majah - 3
dj-girl - 7
Dreamystivi - 3
Zoef - 5

Winnaars vorige maanden
Januari - Zoef (6)
Februari - Majah (3)
Maart - Zoef (7)
April - Zoef (6)

Laatst aangepast door Majah op Di 31 Mei, 2016, in toaal 10 keer bewerkt
back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Vr 06 Mei, 2016  Reageer met quote

+1=1

Onduidelijk hoe en waarom ik lucide werd. Ben ook veel vergeten van de droom. Wat ik nog wel weet:
Ik heb een stuk gelezen. Dan bedenk ik dat het eigenlijk lastig zou 'moeten' zijn om te lezen in een droom. Ik ga weer verder lezen, ik zie zinnen, woorden, letters, heel duidelijk, maar het lukt niet meer om er iets in te herkennen.
Ik heb een bril op waar ik niet goed door kan kijken. Ik zet hem af maar dan heb ik hem nog steeds op. Ik zet hem weer af maar dan heb ik hem nog steeds op. Oké, dat is dus zinloos in een droom. Even ergens anders op focussen, mijn handen, veel te veel en vreemd gevormde vingers. Ben ook nog even bezig met een vinger door de handpalm van de andere hand steken, dat is ook een RC.

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid
dj-girl heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 26-3-2017
LDs: tel kwijt..

BerichtGeplaatst: Za 07 Mei, 2016  Reageer met quote

+1 = 1 smile
Ik vermoedde al dat ik aan het dromen was, maar toen ik naar mijn handen keek, wist ik het zeker en ging een stukje vliegen. (eh...en dat was het ook wel zo'n beetje )

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Za 07 Mei, 2016  Reageer met quote

Majah schreef:

Ik heb een bril op waar ik niet goed door kan kijken. Ik zet hem af maar dan heb ik hem nog steeds op. Ik zet hem weer af maar dan heb ik hem nog steeds op. Oké, dat is dus zinloos in een droom.

Je bent niet de enige met een brillen-probleem tounge2 Af en toe heb ik ook van die dromen waar ik een bril draag waar ik amper iets mee kan zien, maar niet af kan zetten. Frustrerend, zeker in een lucide droom overspannen

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Ma 09 Mei, 2016  Reageer met quote

dj-girl schreef:

Je bent niet de enige met een brillen-probleem tounge2 Af en toe heb ik ook van die dromen waar ik een bril draag waar ik amper iets mee kan zien, maar niet af kan zetten. Frustrerend, zeker in een lucide droom overspannen

Haha, wat grappig dat je dat herkent! grin1
Dus dan zijn er vast nog meer lucide dromers met een brillen-probleem siiw . Druk bezig om hem af te zetten

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Wo 11 Mei, 2016  Reageer met quote

+ 1 = 2 grin

Voor het slapen heb ik 'Waking life' gekeken, dus dat heeft vast wel geholpen. Voordat mijn wekker om 3:00 ging, droomde ik dat ik een banaan moest eten, want daar zou ik lucide van worden. Geen banaan gegeten, wel lucide geworden

Ik zat gewoon op bed met mijn vriend en ik vermoedde dat ik droomde. Mijn handen leken normaal, maar het lichtknopje werkte niet helemaal goed. Ik sprong op en vloog door de muur heen (toen was ik er wel vrij zeker van dat ik droomde ) Opeens stond ik in de tuin van het huis waar ik ben opgegroeid. Alles was groen en stond in bloei. De zon scheen en ik probeerde alle details in me op te nemen. Ik voelde aan de tuintafel en die voelde héél realistisch grin Mijn hond begeleidde me de tuin uit en we sprongen in het water. Ik opende mijn ogen en keek mezelf van heel dichtbij aan in een spiegel. Ik zag alleen mijn oog en in mijn pupil zag ik weer een oog (etc.) Ik voelde mijn helderheid vervagen en ik koos ervoor om wakker te worden om mijn droom op te schrijven smile

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Za 14 Mei, 2016  Reageer met quote

+1=2 smile

heel korte heel realistische ld

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Za 14 Mei, 2016  Reageer met quote

dj-girl schreef:

Voor het slapen heb ik 'Waking life' gekeken, dus dat heeft vast wel geholpen.

Ja dat heeft vast geholpen! :D
Wat een aparte film he?!

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Zo 15 Mei, 2016  Reageer met quote

@majah
Ja, inderdaad een aparte film. Lastig te volgen en nogal kunstzinnig, maar gewoon al de beelden waren mooi.

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Zo 15 Mei, 2016  Reageer met quote

+2 = 4 8D
De laatste tijd hou ik netjes mijn dromendagboek bij en zelf de kleinste flarden komen er zo uitgebreid mogelijk in te staan. Dat helpt echt! smile (wist ik natuurlijk wel, maarja... toch lui he!)
Bij mijn 1e LD vannacht kwam de luciditeit wat laat. De hele stad lag in puin, we werden geëvacueerd. De laatste tijd droom ik nogal vaak over chaos, dus uiteindelijk deed ik toch maar een RC smile
In de 2e LD was ik vrijwel meteen lucide. Ik was in een supermarkt en ging eten proeven. Het was heel realistisch en ik kon ook écht proeven! In LD's is het voor mij vaak onmogelijk om smaken waar te nemen, dus dat was echt gaaf. Daarna had ik nog een hele mooie, heldere ND smile

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 21 Mei, 2016  Reageer met quote

+2=2

Af en toe komt er nog eens een LD opdagen. Vannacht weer een erg lange, gevlogen, hoog, laag, over water gewandeld, iemand proberen leren over water te wandelen, sex begonnen maar dan toch gestopt omdat ik er wakker van ging worden, mijzelf getransformeerd, bijna verveeld smile (zo van wat kan ik nog allemaal verzinnen) en dan uiteindelijk naar mijn boeddhistische meester gezocht, maar enkel een bewegend bronzen boeddhabeeld gevonden. Dan wakker geworden.
De andere droom was eerder deze maand, kort, doordat ik te erg opging in een sex-scene, vandaar dat ik deze nacht wat voorzichtiger was en mijn LD inderdaad veel langer was. Soms moet je een bepaald geneugte opgeven om een ander te bereiken smile

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Zo 22 Mei, 2016  Reageer met quote

@Dreamstivi leuk dat je weer eens een LD hebt gehad smile Haha je vervelen in een LD komt niet vaak voor!

+2 = 6
Ze waren allebei niet zo spectaculair, maar ik was wel lucide. Vannacht droomde ik dat mijn kies los zat en een deel van mijn tand afbrokkelde. Ik besefte dat dat zó raar was dat ik lucide werd smile Eerder deze week droomde ik dat ik iemand vertelde over lucide dromen. Uiteindelijk deed ik een RC en besefte ik dat ik zelf gewoon aan het dromen was

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Vr 27 Mei, 2016  Reageer met quote

+1 = 7 siiw
Ik werd lucide doordat een invalide familielid begon te skeeleren. Daarna had ik een mooie, gedetailleerde lucide droom. Er was zo veel te zien! smile Gek genoeg hoefde ik niet veel actie te ondernemen om nog lucide te blijven.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Za 28 Mei, 2016  Reageer met quote

@ dj-girl, cool! :D

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Za 28 Mei, 2016  Reageer met quote

+0=2 wink

Na een natuurlijke WBTB lig ik in bed te wachten op de slaap.
Straks als ik droom, kijk ik naar mijn handen, neem ik me voor.
Hee, ik kijk nu alvast. Ik zie mijn handen terwijl ik voor een soort grote stellingkast sta, een supermarkt of een boekenkast ofzo?
Hee, hoe kan ik dat nou zien met mijn ogen dicht? Ik schrik wakker

Was dit nou HI of al een droom? Dat is onduidelijk.
Maar ik ga dat wel vaker proberen! Reality checken als ik nog 'wakker' lig te wezen...

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.