EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD-Competitie Mei 2016

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 2Ga naar Pagina Vorige  1, 2

Auteur  Bericht 
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 28 Mei, 2016  Reageer met quote

+1=3

Eergisteren droomde ik dat ik in de droom van een vriend was terecht gekomen. Toen ik die vriend uitlegde dat ik in zijn droom was, wist ik opeens dat ik droomde en dus kon gaan vliegen enzo, dit deed ik even, maar dan raakte ik te betrokken bij het mijn vriend leren vliegen, dat ik vergat dat ik aan het dromen was.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 11-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Zo 29 Mei, 2016  Reageer met quote

+5=5 siiw
Ik kom er aan dj-girl, maakte vorige week een spurt met 4 lucide dromen.
Inhalen word wel lastig, zelfs voor mij. Daarvoor lig je te veel voor en de maand is zo weer voorbij. cry Je gaat wel erg goed.
Ik heb nu een samsung gear vr bril en dat gaat ten koste van mijn slaapduur.
Ik had er niet zoveel van verwacht maar nu ik er beter mee om leer gaan overtreft het al mijn verwachtingen, geweldige technische vooruitgang, holodeck star trek. 8D
En ik heb ook nog een andere auto gekocht, dus, druk, druk, druk.
Zie voor de inhoud van mijn dromen deze maand, de link hieronder.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 1-12-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Zo 29 Mei, 2016  Reageer met quote

+1=3 smile

Ik ben binnengelopen bij Spira. Hij blijkt een werkkamer te hebben hier in de stad. Hoewel ik dus onaangekondigd binnen kom, is hij heel vriendelijk. Hij zit aan een grote werktafel vol papieren. Ik ga op de bank zitten. We komen in gesprek, het is een fijn gesprek. Op een gegeven moment wil hij iets uitleggen, maar ik weet al wat hij wil zeggen. Ik zeg, ik heb dat gelezen in je boek. Je gebruikte de analogie met het proeven van zuur. Uit onderzoek is gebleken dat als mensen steeds zuurdere dingen proeven, ze het verschil op een gegeven moment niet meer kunnen proeven. Op dezelfde manier.....(ik weet helemaal niet meer wat nou de strekking was van de theorie, maar vannacht vond ik het enorm interessant) Zo zit ik met Spira te praten over consciousness, bewustzijn.
Er staat een ingelijste foto van hem, waarop hij ouder is. Zijn haar is grijs en wat dunner. Dat haar is heel bijzonder, zorgvuldig in plukken verdeeld en die plukken zijn tot lussen gevouwen met onderaan elke lus een sikkelvormig zilveren hanger. Ik moet even denken aan sjamanen en hun versieringen/ hoofdtooi.
Het gesprek is nog steeds gaande. Wat een geluk heb ik dat hij hier woont en dat ik zomaar bij hem terecht kan. Dit moet ik aan Dreamystivi vertellen, dat vindt hij vast geweldig. En ik vertel aan Spira: Eigenlijk ken ik je via een vriend van me. Die is fanatiek bezig met mediteren en lucide dromen.
Op het moment dat ik "lucide dromen" zeg, is Spira's gezicht ineens heel dichtbij, hij kijkt me recht aan en zijn ogen lichten op met een warme rode gloed, terwijl hij tegelijkertijd met mij zegt "lucide dromen".
Er gaat een soort siddering door me heen. Ik kijk naar mijn rechterhand en ja natuurlijk, het is een droomhand.
Ondertussen is 'Spira' begonnen met mij te vrijen en ik laat het gebeuren en ik ga er in mee. En de droom focust zich nu op voelen, ik heb geen beeld meer. Ik kan zo veel voelen, het is levensecht. Dat duurt een tijd maar ondertussen ga ik me steeds meer zorgen maken of ik in de droom kan blijven.

Ik word wakker gemaakt door mijn dochter. Ik ontwaak in de keuken. Ze zegt, ja nou heb je wel genoeg gedroomd, je had nog beloofd om een spelletje met mij te spelen. Ik word boos dat ze mij wakker gemaakt heeft (FA)

Ik ben momenteel "De Derde Man" aan het lezen, een non-fictie boek door John Geiger (wat trouwens voor een klein prijsje te krijgen is, zie ik nu). Mensen in extreme omstandigheden, zoals bergbeklimmers, poolreizigers, schipbreukelingen etc, rapporteren vaak de aanwezigheid van een zogenaamde derde man, een aanwezigheid die hen steunt en adviseert in zware tijden. Dit verschijnsel schijnt van een heel andere orde te zijn dan de hallucinaties en deliriums die door lichamelijke ontberingen ook kunnen optreden.
Een fascinerend boek. En ik moest ook denken aan DC's in dromen, die soms ook kunnen helpen met wijze woorden of met aanwijzingen. Denk maar aan het verschijnsel van bijvoorbeeld de droomgids.
En zo werd ik vannacht ook weer geholpen ^^

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 11-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Di 31 Mei, 2016  Reageer met quote

Gefeliciteerd dj-girl met je overwinning, knap gedaan. applaus

En wat een mooie en boeiende lucide droom Majah, beeld valt het eerste weg en tast het laatste. Als ik het boek tweedehands tegenkom, ga ik het zeker lezen. read

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 1-12-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Di 31 Mei, 2016  Reageer met quote

Gefeliciteerd dj-girl!

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid
dj-girl heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 26-3-2017
LDs: tel kwijt..

BerichtGeplaatst: Do 02 Jun, 2016  Reageer met quote

Bedankt! :D

@Majah klinkt als een bijzondere droom! Ik heb haast nooit echt helder contact met mijn DC's. Ben er wel nieuwsgierig naar. Doel voor juni dan maar smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 2 van 2Ga naar Pagina Vorige  1, 2

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.