EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Raar lucide verschijnsel, op zoek naar uitleg

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
bas12345678
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 17-5-2016
LDs:

Raar lucide verschijnsel, op zoek naar uitleg
BerichtGeplaatst: Di 17 Mei, 2016  Reageer met quote

Hi Allemaal,

Ik ben nieuw op het forum dus hoop dat ik het in het goede topic plaatst. Ik ben al een tijd lang in minder actieve mate bezig met lucide dromen. Heb me dan ook aardig verdiept in alles eromheen. Heel af en toe heb ik een lucide droom, waar ik dan in no-time weer uitraakt omdat ik te enthousiast wordt, dus heb nog vrij weinig ervaring met lucide dromen.

Echter, laatst wel 1 apart iets meegemaakt. Mocht ik in mijn droom erachter komen dat ik vermoedelijk aan het dromen ben doe ik altijd een reality check. Denk aan het tolletje, klokkijken, enz. Het rare was, mijn reality check werkte dit keer niet. Oftewel, ik deed de check en in eerdere dromen werkte dat, het tolletje bleef dan draaien bijvoorbeeld. In de laatste keer gedroeg de check zich zoals in de normale realiteit.

Dit was voor mij heel verwarrend, want ik had sterk het gevoel dat ik aan het dromen was, maar mijn reality check deed anders voorkomen. Uiteindelijk ben ik toch wakker geschrokken, maar ik ben benieuwd naar jullie ervaringen hiermee en of dit vaker voorkomt.

Bedankt!

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 18-10-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Di 17 Mei, 2016  Reageer met quote

Hoi Bas, welcome

Ja dat herken ik wel ^^
Reality checks zijn nooit helemaal betrouwbaar. Je dromen kunnen de realiteit namelijk heel goed nabootsen wink

Ik kijk bijvoorbeeld vaak naar mijn handen als RC. Die zien er in een droom vaak eigenaardig uit. Maar soms droom ik en zien mijn handen er toch doodgewoon uit.

De beste oplossing is twee verschillende RC's gebruiken, direct na elkaar. Als de eerste faalt dan kan de tweede nog werken.

Die RC met het tolletje kende ik trouwens nog niet. Hoe werkt ie? Als het tolletje niet stopt met draaien is het een droom?

Voor meer ideeen over RC's kan je hier kijken, in het GROTE RC Topic: http://www.ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=4987

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 22-10-2017
LDs: 364

BerichtGeplaatst: Wo 18 Mei, 2016  Reageer met quote

Zomaar een voorbeeld wat mij bijstaat. Pas bij de 4e reality check, wist ik zeker dat ik droomde.

Het hield maar niet op, was beangstigend. Is dit een droom of is dit echt ? Wist het niet meer. Oplossing RC’s doen, maar die werkten niet goed. Handen zagen er normaal uit. Licht uit en aan gedaan. Ging wel met enige vertraging maar niet zo veel. Ook niet overtuigend. Trof bij licht aan 3 mannen in de slaapkamer van broer Rick. Lagen gekleed te slapen Ik zei op commando toon: verander in vrouw. Jij, jij, en jij en wees ze aan. De laatste veranderde wel, bliksemsnel. Was een andere man geworden met een blauw en een bruin oog. Leek nu op de een of andere duitse akteur. Er hing een dreigende sfeer. Pakte een van de DC’s bij de keel. Met sikje en witte zonnehoed op.
Zei, nu gaan we een rekensommetje maken. Hoeveel is 8-4. Hij zei 9. Toen wist ik zeker dat ik droomde. Ging naar mijn eigen slaapkamer in ouderlijk huis. Zag een zwarte gedaante. Ik zei er tegen: als ik me omdraai ben jij een vrouw. Het had geen resultaat. Mijn droom was over. Riep nog om een show maar het was al te laat. Heel heldere droom.

En RC tolletje draaien, zoals in de film Inception die ik 3 keer gezien heb ?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.