EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD-Competitie Juni 2016

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 1-12-2017
LDs: 76

LD-Competitie Juni 2016
BerichtGeplaatst: Di 31 Mei, 2016  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

Juni
twin - 5
Dreamystivi - 2
dj-girl - 3
Zoef - 5
bobo - 1
Majah - 2

Winnaars vorige maanden
Januari - Zoef (6)
Februari - Majah (3)
Maart - Zoef (7)
April - Zoef (6)
Mei - dj-girl (7)

Laatst aangepast door Majah op Do 30 Jun, 2016, in toaal 11 keer bewerkt
back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Di 31 Mei, 2016  Reageer met quote

Als je wilt zou je, net als voor het Lucide Droomdagboek, de volgende codes kunnen gebruiken bij het beschrijven van je droom:

Code:

[title]Title[/title]
[ND]normale droom[/ND]
[LD]Lucide Droom[/LD]
[HI]Hypnagogsche Imagery[/HI]
[FA]False Awakening (vals ontwaken)[/FA]
[com]commentaar[/com]

geeft:

Title
normale droom
Lucide Droom
Hypnagogsche Imagery
False Awakening (vals ontwaken)
commentaar

back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 8-12-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 03 Jun, 2016  Reageer met quote

Ik ben lang weggeweest, maar laatst vroeg iemand ernaar en heb ik het weer opgepakt, en jawel na 2 weken had al mijn eerste LD. Dus deze maand doe ik eens gek en doe ik mee. grin
Want vanmorgen was het weer raak. meteen 2 achter elkaar.
+2=2
In de eerste liep ik door een lange steeg (open en zonnig) toen zag ik een deur en ik besefte dat ik droomde, ik keek door de deur en zag een nieuwe smallere steeg en ik was benieuwd waar die naartoe zou gaan. Maar ik besloot de deur dicht te doen een paar stappen verder bedacht ik me en dacht, als ik nou eens terugga naar die deur en kijk wat er nu achter ligt. Ik deed de deur weer open en vol verwachting: Een lange hoge trap naar de tweede verdieping. Ik was helemaal enthousiast, deed de deur weer dicht maar helaas toen werd ik wakker.
In de tweede liep ik een vreemd gebouw binnen, ik wist dat ik een kamer had daar, maar ik wist meteen dat ik droomde en was benieuwd wat ik zou bedenken, na een lange trap kwam ik bij de kamer. In de kamer dacht ik er zowaar aan om een rondje te draaien om niet weer zo snel wakker te worden. (dat deed ik zo snel dat ik omviel) erg grappig! Toen kwam mijn moeder binnen en die zei iets onaardigs, en ik zei als je niet iets aardigs zegt ga je maar weg dit is mijn droom en ik maak uit wat er gebeurt. Toen ging ze, maar ik voelde me rot, want zo praat ik normaal niet tegen mijn moeder, dus toen heb ik haar weer teruggeroepen. Dat deed ze gelukkig. De droom ging nog veel langer door maar dan wordt het wel een erg lang verhaal. Maar ik was zo enthousiast vanmorgen dat ik deze even kwijt wilde.
hopelijk tot nog eens deze maand.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 04 Jun, 2016  Reageer met quote

+1=1

Ik kon niet goed meer in slaap vallen vroeg in de ochtend. Toen dacht ik, hoe dom, proberen in slaap vallen dat gaat nooit lukken, dat kan je niet forceren. Ik dacht dan ga ik mij gewoon maar wat nuttig bezig houden. En ik probeerde mij niet meer te identificeren met het lichaam in bed, maar met het gewaarzijn van dit lichaam, of beter gezegd met gewaarzijn op zich, gewoon gewaarzijn of bewustzijn, dat gaf een licht, wijds gevoel en al snel voelde alles vredig en rustig aan, en begonnen er rare ervaringen op te komen in dat gewaarzijn, zoals schokken, beven, rillen, ik was aan het overgaan in de droom merkte ik op, stilaan kreeg ik controle op zo'n rare ervaring, een schuddende ervaring en identificeerde er mijn arm mee, mijn droom-arm. zo kon ik de beweging in gang houden en versterken, en zo werd ik meer en meer in een droom gezogen. En opeens was ik er helemaal, in een droom, in mijn kamer, ik vloog boven mijn bed (neen, geen OBE, ik zag mezelf niet liggen in bed), ik genoot van het lucide gevoel, maar het meest enthousiast was ik over dat het identificeren met gewaarzijn dit als gevolg had, eigenlijk, raar genoeg, interesseerde de LD mij niet zo, ik wou liever nog eens proberen van voor af aan, dus vloog ik terug naar mijn bed en probeerde mij opnieuw met mijn slapend lichaam te identificeren, dat lukte maar al te best en snel werd ik wakker, maar het lukte mij niet meer dit nog eens te herhalen.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Za 04 Jun, 2016  Reageer met quote

twin schreef:
Ik ben lang weggeweest, maar laatst vroeg iemand ernaar en heb ik het weer opgepakt, en jawel na 2 weken had al mijn eerste LD. Dus deze maand doe ik eens gek en doe ik mee. grin

Welkom terug twin! smile

Leuk dat je mee doet, veel succes rechterduim omhoog met knipoog

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid
dj-girl heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 26-3-2017
LDs: tel kwijt..

BerichtGeplaatst: Zo 05 Jun, 2016  Reageer met quote

@twin succes met het lucide dromen smile
@Dreamystivi wouw klinkt als een mooie ervaring! Wie weet lukt het een andere keer nog eens.

+1 = 1
Ik was niet heel helder, maar zeker wel lucide. Ik heb wat rond gelopen en gevlogen. Ben vergeten om echt contact te zoeken met DC's helaas. Op de achtergrond hoorde ik de hond huilen (ik denk IRL, omdat deze alleen beneden was)

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Do 09 Jun, 2016  Reageer met quote

+1 = 2
Een hele korte LD, het lukte me helaas niet om de droom meer helder te krijgen.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 11-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Za 11 Jun, 2016  Reageer met quote

+2 =2 Ik doe weer mee wink

8 juni Oh, wat lekker schatjes

10 juni Zoenen en tv over me heen getrokken

Zie voor inhoud van deze lucide dromen, link hieronder.

back to top
bobo
LD4all lid
LD4all lid
bobo heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 9-9-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 14 Jun, 2016  Reageer met quote

Ik ben weer terug naar een tijdje niks van me te laten horen. Ik heb vannacht weer eens een ld gehad het liep als volgt. Ik was met mijn klas en mijn docent aan het lopen buiten naar de Albert Heijn om wat lekkers te kopen maar we moesten toen ineens wachten op iemand die nog met de bus naar ons toe moest komen.daar had ik te wijnig geduld voor dus ik liep weg.ik kwam aan bij een spoor waar allemaal Kabouter kindjes werden overgereden door wielrenners.dat vond ik niet leuk dus ik ging daar weg.ik kwam aan bij een poel met water en ik ging er in .maar naast de Poel was schrikdraad gespannen en er kwam een beetje water op door mij .er kwamen heel veel bliksemschichten af en een vel Blouw licht.toen was ik in eens op een berg laagje waar de zon scheen .ik deed een rc mijn vingers waren heel lang dus ik wist dat ik droomde.ik sprong ik de lucht heeeel hoog en Lande weer zacht dat deed ik een paar keer tot dat ik drie jongens tegenkwam ze achtervolgde mij en wouden vechten.toen heb ik er een een paar klappen gegeven en toen werd ik wakker. Ik was niet helemaal lucide maar wel een groot deel grin

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Di 14 Jun, 2016  Reageer met quote

hoi bobo bye
gave droom!

back to top
bobo
LD4all lid
LD4all lid
bobo heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 9-9-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 16 Jun, 2016  Reageer met quote

Dankje smile

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Ma 20 Jun, 2016  Reageer met quote

+1 = 3
Ik werd lucide doordat ik een plek herkende uit een droom van máánden geleden smile Verder heb ik contact gemaakt met DC's en ik was vrij helder. Één keer voelde ik de droom vervagen. Toen heb ik in mijn handen gewreven en het werkte smile Ik probeerde ook door een muur te stappen, maar dat lukte niet goed. Ik probeerde mezelf ervan te overtuigen dat het gewoon kon en dat mijn eigen gedachten me tegenhielden. Toen voelde de muur een beetje pudding-achtig aan, maar ik was er te veel mee bezig en werd wakker.

back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 8-12-2017
LDs:

Whoohoo, Een mega productieve zaterdagmorgen.
De eerste duurde heel lang (voor mij althans) de tweede was dezelfde als de eerste maar toen was ik meteen lucide en heb ik er wat mee gedaan, ik wilde gaan vliegen maar bij het raam begon ik te twijfelen of ik toch niet wakker was. En uit 4 hoog springen is dan toch niet zo'n goed idee, helaas vergat ik een RC te doen en werd ik wakker. De derde was erg kort en een compleet andere droom maar daar raakte ik in paniek en trok mezelf uit de droom, en dus wakker.
+3 = 5

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 26-7-2017
LDs:

Lucide nacht

+1=2

Het was een lucide nacht, deze nacht, de ene LD achter de andere, maar telkens met een FA er tussen en dus niet echt wakker worden, dus eigenlijk waren het 4 LD's, maar technisch gezien (niet echt wakker worden tussen in) telt het dus toch maar voor eentje.

Ik had niets speciaal gegeten, niets speciaal gedaan, het was gewoon spontaan.

In de eerste droom wist ik opeens spontaan dat het een droom was, ik voelde het gewoon en sprong toen even in de lucht, en ja hoor, ik bleef zweven, vanalles gedaan, en dan FA, maar tijdje later wist ik weer dat ik droomde, en zo ging dat maar door. 4 keer lucide geweest, redelijk lang, afgewisseld met FA.
Ik experimenteerde vooral met verwachting en welk effect dit had op mijn droom, ook negatief, verwachten niet door een raam te kunnen en dan ook effectief botsen tegen dat raam, uiteindelijk geraakte ik uit die ruimte door mij achterwaarts door een boekenkast heen te smijten en mijzelf in het verhaal van één van de boeken te projecteren.
Het bijzonderst was wel mijn laatste droom. Ik was aan het vliegen, kon erg hoog geraken, tot het moeilijk werd voor mijn droom om heel het landschap dat ik vanuit de hoogte tot in de kleinste details probeerde in mij op te nemen zo gedetailleerd te blijven creëren. Het leek alsof mijn droom zoveel detail ineens niet kon projecteren en mij dus naar beneden trok, terug dichter bij de grond, waar minder te zien was. En toen ik bijna terug op de begane grond was, zag en hoorde ik twee wilde, schuimbekkende honden op mij afkomen. Dit gaf toch wat angst, angst dat ik niet meer op tijd de lucht in zou geraken, en ja, dat kwam dan ook uit, ik kon hoogstens nog grote sprongen maken, zo zou ik niet kunnen ontsnappen aan die honden. Ik kreeg toen het idee de confrontatie met mijn angst aan te gaan: mijzelf overgeven aan de honden en kijken wat dit met me zou doen. De honden kwamen dichter en dichter, en dichter en dichter, en toen ze in mij begonnen te bijten, had ik geen zicht meer, maar wel nog gevoel, maar geen pijn, ik voelde rare schokken in mijn droomlichaam en bleef er rustig bij, de angst was weg. Even kreeg ik opnieuw angst, angst dat door dit zomaar toe te laten ik zou bezeten worden door donkere krachten, maar ook die angst kon ik op den duur loslaten, ik moest als het ware lachen om mijzelf, om hoe mijn geest met rare verhalen kwam aanzetten om nieuwe angst te induceren, ik wist echter dat het allemaal maar mijn eigen projectie was, niets kon mij werkelijk gebeuren. Alsof ik nog meer op de proef gesteld moest worden kwam er ook nog een grote lange man bij die luidop zei, ik ga zijn ribben breken. Ik had terug zicht, ik kon de man zien en hoe hij zich schrap zetten om door mijn ribben te stampen. Ik liet het toe, maar sloot toch onbewust mijn droomogen, het werd weer donker, ik voelde een doffe klap, maar meer niet, de gevoelens namen af, ik voelde niets, meer, hoorde niets meer, dit was zo raar dat ik wakker schoot, ditmaal werd ik echt wakker.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

Re: Lucide nacht
BerichtGeplaatst: Di 21 Jun, 2016  Reageer met quote

Dreamystivi schreef:
Ik experimenteerde vooral met verwachting en welk effect dit had op mijn droom, ook negatief, verwachten niet door een raam te kunnen en dan ook effectief botsen tegen dat raam, uiteindelijk geraakte ik uit die ruimte door mij achterwaarts door een boekenkast heen te smijten en mijzelf in het verhaal van één van de boeken te projecteren.

Dat is zo gaaf :D

En die honden en die agressieve man, wat hefig zeg!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.