EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Technieken (combineren?)

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Leboi
Nieuw lid
Nieuw lid
15
Laatst gezien: 21-1-2017
LDs: 1 tot nu toe

Technieken (combineren?)
BerichtGeplaatst: Za 21 Jan, 2017  Reageer met quote

Hoi,

Ik wil graag een lucide droom krijgen. ik heb er tot nu toe 1 gehad en dat was een soort van 'per ongeluk'
Tot nu toe heb ik verschillende technieken geprobeerd. Het is best moeilijk voor mij help! .
Ook houd ik een droomdagboek bij en ik ben er veel mee bezig. RC's doe ik ook regelmatig en nu is de vraag:
Is het verstandig om technieken te combineren?
In de zin van bijv. een RILD en een WIlD ofzoiets, dus niet dat de twee technieken op een bepaalde tijd moeten worden uitgevoerd en dat dan op dezelfde tijd is?
Oja en ik heb onlangs iets gehoord over de 'Third eye method'
Moet daarvoor je derde oog geopend zijn of maakt het niet zoveel uit?
Heeft iemand advies voor hoe je het snelste kan leren lucide dromen?

Groeten Leboi

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 9-12-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Za 21 Jan, 2017  Reageer met quote

Hoi Leboi

WBTB is een techniek waarmee je snel succes kan hebben.
Je kan het dan combineren met MILD of WILD

Ik weet eigenlijk niet wat de 'third eye method' is ??
Ik ben geen expert wink , maar ik geloof niet dat iemands derde oog helemaal open of helemaal dicht is.
Je kan je wel trainen door er aandacht aan te besteden, dan gaat het steeds wat verder open. Bijvoorbeeld door met je ogen dicht te kijken wat je ziet. Je moet niet verwachten dat je dan plotseling van alles ziet. Maar als je met je aandacht erbij blijft valt het je toch op dat er wat is, of dat er wat komt. Licht of kleuren of misschien beelden. Dat kan je oefenen terwijl je in bed ligt en in slaap valt. Of bijvoorbeeld onderweg, als je niks te doen hebt. Of als je aan het strand ligt ofzo.
Het kan ook rust geven om daar met je aandacht te zijn, dat is tenminste mijn ervaring.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Succes!

groetjes Majah wiske

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 15-12-2017
LDs: 367

BerichtGeplaatst: Zo 22 Jan, 2017  Reageer met quote

Hoi en welkom Leboi,

Mijn advies is om je eerst te richten op 1 methode. Bijvoorbeeld WBTB in combinatie met WILD als je weer gaat slapen. En dat een tijd lang te proberen voordat je met een andere methode aan de slag gaat. Van alles door elkaar heen proberen op goed geluk werkt niet. Omdat je een methode ook de kans moet geven om te slagen. Het is heel vaak niet de eerste keer raak, het is niet zo gemakkelijk. Dat heb ik begrepen van Robert Waggonner een expert op het gebied van lucide dromen.

Geluk ermee, Zoef

back to top
Leboi
Nieuw lid
Nieuw lid
15
Laatst gezien: 21-1-2017
LDs: 1 tot nu toe

BerichtGeplaatst: Ma 23 Jan, 2017  Reageer met quote

Bedankt! het probleem met een WBTB is alleen dat mijn ouders dan misschien wel wakker worden, is namelijk wel eens gebeurd. En ik mag mijn telefoon niet op mijn kamer hebben 's nachts. Dus ik kan de wekker ook niet harder of zachter zetten.
Is daar een oplossing voor?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.