EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD-Competitie Februari 2017

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 18-10-2017
LDs: 76

LD-Competitie Februari 2017
BerichtGeplaatst: Wo 01 Feb, 2017  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

Februari
Majah - 7
Zoef - 1
Twin - 1

Winnaars afgelopen maanden
Januari - Zoef (3)

Laatst aangepast door Majah op Wo 01 Mrt, 2017, in toaal 8 keer bewerkt
back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Ma 06 Feb, 2017  Reageer met quote

+2=2

het Viaduct
(...)Ik kan nog steeds niet slapen. En dan is er ook nog die bekende die in onze keuken probeert te slapen, maar hij is zo onrustig, ik word er gek van. 'Ik word er ook gek van, zegt hij, het is zo druk in mijn hoofd'. Ik stel hem voor om te proberen te mediteren, maar hij gelooft daar niet in. Ik ga boven in bed liggen en begin te mediteren. Vlak daarna ben ik aan het fietsen op een lange rechte weg
Ik herken de droom. Maar de omgeving was al niet zo duidelijk en nu ik lucide ben raak ik alle beeld kwijt, heb helemaal geen zicht meer. Maar ik voel nog wel duidelijk mijn fiets. Ik blijf gewoon fietsen, die droom komt wel, ik heb er vertrouwen in. Na een tijdje duikt de weg omlaag, een soort tunnel in, onder een viaduct. Als ik daar onder vandaan kom, zie ik eindelijk een landschap. Een weids landschap, blauwe lucht, rechts langs de weg een grote fabriek. Het landschap is nog niet helemaal af, het bouwt zich nog op terwijl ik er langs rijd, er verschijnen nog wat huisjes en een molen. Ik fiets lekker door en ga dan met fiets en al de lucht in. Ik ga van mijn fiets af en houdt hem vast met een hand, de fiets zweeft met me mee. Dan hoor ik wat achter me, rumoer, gelach. Ik draai me om, ik vlieg nou achteruit. Ik zie twee aziatische mannen op een motor achter me rijden. Ze hebben geen helm op. Ze roepen en lachen en wijzen naar mij. De achterste maakt foto's, ik vind dat ontzettend grappig, ik poseer nog zo'n beetje hangend in de lucht. Dan vlieg ik weer verder. Maar de vaart is er uit. Ik probeer verschillende houdingen, superman en andere, om mijn snelheid op te voeren, maar het maakt niet veel uit. Ik daal af en fiets weer verder. Ik kom aan in een oud gehucht. Ik probeer nog wat mensen te laten doen wat ik wil, maar ze doen toch hun eigen zin.

lucide nachtmerrie
Ik word wakker en blijf even zo liggen. Dan rek ik me wat uit en ik ga op mijn handen staan op het bed, mijn voeten tegen het schuine dak, ik sta best stabiel. Ik denk er even over na, dat ik midden in de nacht in mijn bed een handstand doe, het kan natuurlijk, maar is wel èrg onwaarschijnlijk, dit moet weer een droom zijn. Het volgende moment ben ik beneden, het is er nog donker, er komt een vreemde man op me af. Hij heeft het op mij gemunt. 'Ga weg' zeg ik beslist, 'ga weg'. Maar hij luistert niet, gaat gewoon door, alsof hij slaapdronken is. Ik loop voor hem weg, blijf buiten zijn bereik, maar blijf op hem inpraten dat hij moet stoppen. Mijn eerste lucide nachtmerrie, ik weet dat het een droom is maar toch ben ik bang. Ik loop naar boven om in geval nood mijn vriend te kunnen waarschuwen. Maar ondertussen zorg ik dat ik kalm blijf, ik wil het zelf oplossen, het is mijn droom. Dan word ik wakker

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Wo 08 Feb, 2017  Reageer met quote

+1=3 smile

RC gelukt
Ben ik soms aan het dromen? Ik kijk naar mijn hand, de duim mist, dit is een droom.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Za 11 Feb, 2017  Reageer met quote

+1=4

Helicopter
(...) Er staat ook een reuzerad. Samen met een wat kleine jongeman ga ik in zo'n gondeltje en langzaam beetje bij beetje komen we hoger (zoals dat gaat in een reuzerad). We zijn nu al behoorlijk hoog. De jongen probeert zich langs een soort hekje te wurmen, ik wou dat hij maar gewoon bleef zitten. Het valt me op dat de gondel scheef hangt, hij ziet er ook een beetje kapot uit, wat eng! Dan hoor ik iets van paniek beneden. Ik weet niet wat er aan de hand is. Maar ik weet wel dat ik hier uit wil!
Dan herken ik dat het een droom is. Ik roep heel hard "wij willen weg vliegen", maar er gebeurt niets. Het moet duidelijker, denk ik, dus ik roep "wij willen weg vliegen met een helicopter". Boven ons verschijnen twee helicopters. Een fel gele traumahelicopter en een andere, die groter is en vaalwit en hoekig, een ouderwets exemplaar. Maar ik realiseer me dat we er nog niet in zitten.
Dat was het einde van de droom

Ha, de tweede keer dat ik ontsnap aan een enge droom door lucide te worden :D

Ps: Ik riep "wij willen weg vliegen (met een helicopter)" en dat gebeurde dus ook letterlijk, het willen manifesteerde zich.
De volgende keer roep ik "wij vliegen weg", zodat het vliegen zich manifesteert ipv het willen vliegen

Laatst aangepast door Majah op Di 14 Feb, 2017, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 21-10-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 13 Feb, 2017  Reageer met quote

Dat doe je goed Majah!!
Heb jij last van nachtmerries? of is dit toevallig zo vlak na elkaar?

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

twin schreef:

Heb jij last van nachtmerries? of is dit toevallig zo vlak na elkaar?

Ja, dat is toevallig eigenlijk, gek eigenlijk. Ik was nog nooit eerder lucide geworden in een enge droom. Ik had het maar een keer eerder geprobeerd, naar mijn handen kijken toen ik heel bang was, maar toen was het te donker om mijn vingers goed te kunnen zien. Deze maand dus voor het eerst

Ik heb sowieso niet veel nachtmerries hoor, 1 per maand schat ik geenidee
Ik weet niet wat veel is, hoeveel heb jij er?

back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Nachtmerries wisselen heel erg bij mij.
voorheen had ik er van 3 per week tot 3 per nacht.
Na wat hulp, en leren Lucide te dromen.... gaat het wat beter. grin

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Di 14 Feb, 2017  Reageer met quote

+1=5

Hallo lieve opa
(...) Ik ben verdrietig en boos. Dan maak ik een hele grote tekening , ben druk aan het werk. Ik ben wel tevreden en ook een beetje verrast met het resultaat: Een eiland met rondom wilde zee waar allemaal dezelfde vrouwen in zwemmen, hun lange haren in de stroming. Boven het eiland vliegt een groot gevleugeld paard, een vrouw op zijn rug. Ik weet dat ik al die vrouwen ben.
(...) Ik loop de keuken in en pak een tandenstoker van tafel, hij is blauw en geeft blauw af. Plotseling zie ik dat er een man aan tafel zit, ik schrik er erg van.

Dan herken ik mijn opa. Hij kijkt mij vriendelijk aan. Hij ziet er goed uit, verzorgd en fit, in de zestig. Maar ik weet dat hij al lang dood is, dat dit een droom is. 'Hallo lieve opa' zeg ik tegen hem
Dan word ik wakker

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Di 14 Feb, 2017  Reageer met quote

Twin, 3 per week tot 3 per nacht... geen wonder dat je wilde leren lucide worden :D
Mooi dat het werkt!

back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 16 Feb, 2017  Reageer met quote

Cool , je opa ontmoeten!!

Ik ben mega aan het oefenen ....!! smile
Ik heb op mijn werk nu, op mijn computer een sticker hangen: R.C.
........moet gaan werken.!
Maar ik ben trots op je hoor Majah!!! je gaat als een trein! En we zijn pas halfweg februari! whhhooeee!

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
LDs: 364

BerichtGeplaatst: Vr 17 Feb, 2017  Reageer met quote

+1=1
Collega's van mijn vroegere werk, Simon en Karin bij me op bezoek

Simon was bij mij thuis. Ineens was hij weg. Ik miste hem. Deed de buitendeur open, misschien was hij daar. Maar Karin stond voor mijn deur. Daar leek ze op in haar gezicht, alleen ze was veel langer als ze was en ik besefte dat ik droomde. Dit kon niet. Bij alles wat ik deed zei ik dat ook om de droom vast te houden. Zag wazig een landschap met huizen voorbij schuiven. Niet scherp beeld en ik bewoog me daar in voort. Mijn gedachten waren wel weer helder. Vroeg me af of ik nog sliep. Daarna werd ik snel wakker.

Het wil de laatste tijd niet echt vlotten met lucide dromen. Te veel met andere dingen bezig, slaap ook te kort. Maar weer zelfklevende notitieblaadjes overal op geplakt. Met daarop: Is dit echt of een droom ? Kijken of dat nog wat oplevert.
En Majah, ik heb eens 10 lucide dromen gehad in een maand. Mijn persoonlijk record, in dit tempo gaat het je ook lukken. 8D

back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 17 Feb, 2017  Reageer met quote

Hee Zoef,vroeg me idd al af waar je bleef!
Misschien dat de zelfklevende blaadjes voor jou nog gaan werken?
ik hoop het echt.

En Majah .... ik voel een uitdaging... je zit echt op de goeie weg!
Je kunt het!! wink grin

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Zo 19 Feb, 2017  Reageer met quote

+1=6 grin

Roepen
Ben op school bij mijn kind in de klas, het is druk, chaotisch. Ik ga even naar de wc, als ik daar eenmaal rustig ben dringt het tot me door dat ik droom
Ik ga de wc weer uit, de gang op. Het klaslokaal laat ik links liggen, ik onderdruk de neiging om daar uit te leggen waarom ik zomaar weg blijf, want dat voelt wel gek, onverantwoordelijk. Ik concentreer me, herinner me een lucide goal, ik wil een goeie vriendin van me lucide maken. Moet ik haar eerst vinden. Ik roep haar naam, weer en weer. Ik merk dat ik er eigenlijk geen vertrouwen in heb dat ik haar op deze manier ga vinden. Mijn beeld wordt zwart, de droom eindigt

Haha, dat is niet de eerste keer dat ik lucide word op een (openbaar) toilet

Ik heb een patroon opgemerkt: Eerst is de droom nog niet-lucide en er is van alles waar ik druk mee ben, verwikkelingen, beslommeringen, gedoe. Dan kom ik ergens waar ik even alleen ben (zoals op een wc), dus ik word even niet afgeleid en ik kom bij mezelf. En dan kan ik het herkennen, het gevoel dat ik droom.

Laatst aangepast door Majah op Di 21 Feb, 2017, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 20 Feb, 2017  Reageer met quote

whooeehooee...

Gooo Girl...

Je kunt het!! twirl

back to top
Majah
dream grower
Moderator
45

BerichtGeplaatst: Zo 26 Feb, 2017  Reageer met quote

+1=7 siiw

vraag stellen
(...)In een drukke winkelstraat. Ik zie iemand die ik al heel lang niet gezien heb. Hij ziet mij ook en je ziet hem denken, is ze het nou echt? Ik ga er op af maar dan is hij ineens weg. Ik snap dat het een droom is
Ik begin te rennen door de winkelstraat. Er waait een stevige wind, ik voel de wind door mijn haar, langs mijn huid. Ik raak onderweg van alles aan (om te stabiliseren), metalen hekken, blauwe vlaggen enz. Aan het eind van de winkelstraat is een autoweg. Ik sta stil en kijk uit over de stad, die afloopt tot aan de kust in de verte. Licht gekleurde, lage huizen en gebouwen. Het is mooi weer, heel licht, maar wel bewolkt. Ik overweeg even om de zon door te laten komen, maar ik laat het zitten. Steek de autoweg over en loop de wijk in. Herinner me een lucide goal, door een spiegel wil ik, dus op zoek naar een spiegel. Het is rustig op straat. Even verderop een zaakje met een groot bord op de stoep waarop staat "La Fin". O jee, dat betekent het einde, van de film, oftewel van de droom, daar moet ik weg blijven. Dus ik loop er snel voorbij. Dan kom ik bij een woonhuis dat open staat, ik ga binnen en naar boven en daar is dan een spiegel. Het is een grote vergrootspiegel, ik probeer er in te komen maar dat lukt niet. Nog een ander spiegeltje, dat lukt ook niet. Ik heb een grote spiegel nodig, daar boven een wastafel is er een, ik wil er in maar hij is glashard mirror .Ik herinner me een tip van Dreamystivi om er dan achterstevoren doorheen te gaan. Maar dat lukt ook niet, ik geef het op en ga weer naar buiten. Ik loop weer in dezelfde straat, in de richting waar ik vandaan kwam. Ik herinner me een ander lucide goal, een vraag stellen aan een droompersonage, de vraag heb ik al bedacht (in waakleven). Ik loop weer langs het zaakje waar het bord buiten stond. De deur staat open, er zijn drie vrouwen binnen, ik ga naar binnen. Ze zijn een jaar of 30, 40, geverfd haar, flink opgemaakt, het zijn kapsters. Nou daar komt mijn vraag: Kan je me iets vertellen wat belangrijk voor me is? zeg ik tegen een. Ja hoor zegt ze, en ze vertelt het, maar ik begrijp het niet. Dan bemoeit die ander zich er mee en dan wordt het duidelijk (privé)
Ik schrik wakker

Ik geloof helemaal niet wat ze gezegd hebben. Stomme mutsen...De volgende keer kijk ik eerst goed waar ik mee praat. Het bewustzijn checken door goed in de ogen te kijken.
Dom van mij om toch "La Fin" binnen te gaan!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.