EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Lucide droom of niet?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
marazul
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 23-2-2017
LDs:

Lucide droom of niet?
BerichtGeplaatst: Wo 22 Feb, 2017  Reageer met quote

Hallo forum,

Ik heb me de laatste tijd verdiept in geloof (Christendom) en sinds ik dat heb gedaan heb ik 3 rare situaties meegemaakt. Ik heb geen idee of dit er iets mee te maken heeft. Maar misschien ook wel.

De eerste 'aparte' situatie was tijdens mijn werk. Ik werk als casiere. Ineens kreeg ik een soort 'paniek' aanval. Mijn hartslag ging tekeer en het bleef door gaan. 15 minuten later was ik vrij en het ging nog steeds door. Mijn fiets stond in de parkeergarage bij mijn werk, dus die wou ik ophalen. Ineens hoor ik een auto, gewoon rijden. Alleen in mijn hoofd 'denk/hoor' ik dat die auto mij wilt aanrijden. Mijn hartslag ging nog steeds tekeer. Eenmaal thuis barstte ik in tranen uit. De volgende dag was ik nog steeds van slag. Ik voelde mijn hart nog steeds. Na 1,5 dag was het over. Ik vond dit een hele rare ervaring en in heb geen idee wat het was.

Maar daar bleef het niet bij. Een tijdje geleden lag ik in mijn bed, proberend in slaap te komen. Tot ik ineens een gevoel heb dat er iemand naast/boven mij ligt/zweeft. Ik durfde mijn ogen niet open te doen. Ik bidde snel en ineens was het weg.

En dan gister nacht.. Ik had een droom dat ik de duivel aankeek. We waren in een kleine kamer, helemaal zwart. De duivel kwam door een deur, hij was zwart. Ik kon alleen zijn witte ogen zien. En dit is ook het enige wat ik kon herinneren van die droom.

Nu vroeg ik mij af of iemand van jullie weet wat een van deze dingen is. Ik vind het niet eng, meer apart en raar. Ik heb geen idee wat dit is... Sinds ik mij heb verdiep in religie komt dit voor. Zoals ik zei, ik heb geen idee of dit er iets mee te maken heeft of dit de duivel is??

back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 16-10-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 24 Feb, 2017  Reageer met quote

Ten eerste ben ik blij dat je er erg nuchter op reageert.
vooral voor jouzelf. dit soort dromen maken gewoon erg veel indruk.
Je bent ineens heel intensief bezig met een voor jou nieuw concept. (het je verdiepen in een geloof.)
En dat houdt je zo bezig dat het ook je dromen beinvloed.

Probeer voor je gaat slapen gewoon echt even iets compleet anders te doen, zodat je hoofd met iets helemaal anders bezig is voor je gaat slapen. ^^

succes Twin

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 9-10-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Zo 26 Feb, 2017  Reageer met quote

Hoi Marazul,

Het eerste voorval wat je beschrijft, klinkt inderdaad wel als een paniekaanval. Maar ik heb daar helemaal geen verstand van hoor, weet het alleen van horen zeggen.
Gelukkig dat het toch vanzelf over ging

Dat tweede klinkt als een droomachtig verschijnsel, daar kan ik wel wat over zeggen, dat wordt hypnagogische hallucinatie genoemd. Dat zijn beelden die kunnen ontstaan in de fase tussen wakker zijn en slapen. Het gebeurt wel vaker dat mensen dan een aanwezigheid ervaren. Begrijpelijk dat je ervan schrok. Mooi dat het bidden geholpen heeft.

De droom over de duivel, griezelig.
Je vraagt je af of het ermee te maken kan hebben dat je je verdiept in religie. Als je het mij vraagt, ik denk het wel ja.
Het is uiteindelijk toch zo dat je in je dromen tegen komt waar je overdag mee bezig bent. Dromen zijn grotendeels een weerspiegeling van je waakleven.

Dromen van mensen weerspiegelen dus ook hun religie. Daar is onderzoek naar gedaan. Simpel gezegd, in dromen van boeddhisten kan Boeddha voorkomen, in dromen van hindoes Shiva, in dromen van christenen Christus en engelen etc etc.

Het christendom heeft veel richtingen toch? Sommige meer gericht op het gevaar van het kwade, de zonde in de mens en de verleidingen van de duivel. Andere meer gericht op het goede, god als liefde, engelen die kunnen beschermen.

Misschien dat je daar iets mee kunt?

Sterkte ermee,
Groetjes Majah wiske

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.