EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Was had ik beter kunnen doen in deze lucide droom?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Mitchel338
Nieuw lid
Nieuw lid
18
Laatst gezien: 1-4-2017
LDs:

Was had ik beter kunnen doen in deze lucide droom?
BerichtGeplaatst: Vr 31 Mrt, 2017  Reageer met quote

Vannacht voor dat ik ging slapen, las ik iets over een DILD Techniek geloof ik, of iets in die richting. Het kwam erop neer dat als je wakker werd je stil moest blijven liggen en in je gedachten niet wakker moest worden maar verder denken over die droom. Ik deed dit dus en ik kwam terug in die droom, alleen kon ik weer zoals eerdere dromen eigenlijk niets veranderen. Ik weet nog dat ik alles in rasta kleuren en stippeltjes zag terwijl ik riep, Meer luciditeit! Ik werd even zwart voor mijn ogen en ik kreeg toen weer dezelfde rasta waas. Ik liep toen naar buiten en uit wanhoop flapperde ik wat met mijn armen om te kunnen vliegen maar dit ging natuurlijk niet meer. Ik weet nog wel dat ik meteen voelde dat ik in een droom wereld zat en ik geen reality checks meer heb gedaan.

Mijn vraag is hoe kan ik een betere mind set aannemen zodat ik deze droom wel onder controle krijg? Ik heb nog nooit in mijn lucide dromen in goede kwaliteit kunnen zien.. Dan moet ik daarbij wel zeggen dat het 5 super korte dromen waren echt erin en voor mijn gevoel na nog geen minuut er weer uit..

Verder ben ik super blij met deze lucide droom want ben nu weer 4 dagen volop aan het oefenen en dit is de eerste die weer lukt. 8D

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 16-8-2017
LDs: 359

BerichtGeplaatst: Za 01 Apr, 2017  Reageer met quote

Mitchel,

Wat je mee maakt is het opbouwen van een droom. Dat begint met dat je eerst dingen ziet in zwartwit. Daarna krijg je de kleuropbouw wat je beschrijft als rasta kleuren en stippeltjes. Als je droomopbouw verder gaat dan wordt alles heel helder en kleurig. En kan je aan de gang, dingen die je wil uit proberen.
Maar zo ver ben je niet gekomen. Je droom stort in het begin al in en alles gaat op zwart. Nu is het best wel moeilijk om zo van wakker zijn, bewust een droom in te stappen bij wijze van spreken. Omdat je net begonnen bent met lucide dromen zijn ze nog superkort maar in de loop van de tijd worden ze langzamerhand steeds langer.
Uit wanhoop flapperde ik wat met mijn armen om te kunnen vliegen maar dit ging natuurlijk niet meer. Ik weet nog wel dat ik meteen voelde dat ik in een droom wereld zat en ik geen reality checks meer heb gedaan. Je bent gewoon heel goed bezig en oefening baart kunst. Probeer je enthousiasme direct te onderdrukken als
je lucide bent want dat is funest en dan wordt je meteen wakker. En lucide dromen krijgen is soms best wel frusterend maar dan krijg je er onverwachts weer een.
En dat maakt alles goed, dan weet je waar je het voor doet. En totale controle
over je droom zal je nooit krijgen, slechts gedeeltelijk en dan meer en dan minder
Zie het als een bootje op de wilde zee. Het bootje kan je sturen de zee niet.
Maar dat maakt het wel avontuurlijk.

Groetjes Zoef

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Laatst gezien: 30-5-2017
LDs: 38

BerichtGeplaatst: Di 23 Mei, 2017  Reageer met quote

Oefening baart kunst inderdaad. Je bent goed op weg. Een heel goede basis is zelfvertrouwen. Als je ervan overtuigd bent dat je het kunt (lucide dromen en vliegen) gaan die dingen vanzelf. Heel veel succes! Ben je nog steeds bezig?

back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 17-8-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 24 Mei, 2017  Reageer met quote

Wat fawn zegt, zelfvertrouwen dat doet de helf

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.