EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Nieuwe ervaring!

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
danny299
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 12-8-2017
LDs:

Nieuwe ervaring!
BerichtGeplaatst: Do 15 Jun, 2017  Reageer met quote

Goedendag,
Ik heb een aantal vragen voor de mensen hier op het forum

Een paar jaar geleden een bericht geplaatst met de vraag of ik een lucide droom had. Uit antwoord bleek dat ik toch wel een licht lucide droom had. Ik heb zo nu en dan nog steeds last van slaap verlamming! Welke ik dan probeer om te zetten in een lucide droom. Dit lukt me toch wel en ben me vaak bewust dat ik droom. Ben persoonlijk niet heel erg met lucide dromen bezig. Maar als ik er 1 gehad wil ik me toch nog wel eens verdiepen maar als ik de verhalen van anderen lees slaat Soms twijfel toe als ik verhalen lees! Dus de vraag is hoe word een lucide droom gezien? Ik lees van mensen die in hun huis rondlopen in de spiegel kijken en op dat moment beseffen dat ze lucide zijn. Ik heb me zelf echt nog nooit gezien in mijn dromen. Komt twijfel ook bij andere voor na het lezen van andermans ervaringen?

Nieuwe ervaring! Wat was dit?
Afgelopen nacht! Ik lig in bed en heb een slaap verlamming. Ik schrik wakker uit deze verlamming en val vrij snel weer weg. Ik voel dat ik op eengegeven moment heel snel naar beneden begin te vallen dit gaat zo snel en hard! Ik wil het niet ,want ik wil niet eindeloos vallen. Ik zeg tegen me zelf ik wil vliegen. Ineens ga ik met de zelfde snelheid naar boven. Ineens schiet ik door mijn plafon en kom in een donkere tunnel deze begint op te lichten en zie paarse kleuren en pfff heel veel vreemde dingen maar vooral heel veel kleuren in combinatie met donker(moeilijk te beschrijven) Op een gegeven moment zie ik een onverklaarbaar ding/ wezen er gaat een licht gevoel van paniek door me heen.....maar ik ben bewust en zeg tegen me zelf dit is geen realiteit! En de paniek verdwijnt. Het gevoel wat er dan door me heen gaat is van damnnn wauwwww ik zit in een hele andere wereld.het gaat een beetje hak op de tak en zo snel. Ik wil alles meer in me kunnen opnemen want het vliegt echt voorbij maar zodra ik dat probeer word wakker en was helemaal onder de indruk. Ben eerder dus licgt lucide geweest maar voor me gevoel was zo intens en anders.

back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 16-8-2017
LDs:

Hoi Danny 299
BerichtGeplaatst: Do 15 Jun, 2017  Reageer met quote

Hee Danny,
Ten eerste : zodra jezelf weet dat je droomt,ben je dus lucide... niet meer twijfelen daarna!!! siiw

De kleurencombinatie: een beetje noorderlicht achtig, maar met andere/intensere kleuren?
Klinkt als een overgangsfase... , en dan het verdwijnen van de paniek.. en het waauuuuww moment.. super!!!
Denk niet dat je nog meer lucide kan worden, ben gewoon jaloers.
Even voor the record: dat is niet licht Lucide, dat is the real deal!! (met Hoofdletters, uitroepteken, onderstreept en geel gemaakt) wink
Gefeliciteerd.

Groetjes Twin

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 13-8-2017
LDs: 76

Re: Nieuwe ervaring!
BerichtGeplaatst: Za 17 Jun, 2017  Reageer met quote

danny299 schreef:
slaat Soms twijfel toe als ik verhalen lees! Dus de vraag is hoe word een lucide droom gezien? Ik lees van mensen die in hun huis rondlopen in de spiegel kijken en op dat moment beseffen dat ze lucide zijn. Ik heb me zelf echt nog nooit gezien in mijn dromen. Komt twijfel ook bij andere voor na het lezen van andermans ervaringen?

Tja, ik lees ook wel graag andermans ervaringen met lucide dromen en die verhalen kunnen inderdaad wel heel anders zijn.
Zo ben ik wel eens verbijsterd wat sommige mensen een lange lucide avonturen beleven, het ene hoofdstuk na het andere als het ware. Zoiets heb ik nou nooit...

Als je trouwens de uitdaging aan wil gaan om ook eens in een spiegel te kijken... We hebben nu een spiegel-quest, die vind je hier: http://www.ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=6091
Het is zelfs de bedoeling om dóór de spiegel te gaan.
Maar ik ben zelf ook al heel tevreden als ik lucide in een spiegel ga kijken! Of mijn hand er in kan steken

En over je nieuwe ervaring, wat een bijzondere droom was dat!
Ik heb wel eens ervaringen gelezen in boeken over obe's en astrale projectie die daar op leken. Het is niet helemaal duidelijk of dat nou 'gewone' of een heel ander soort lucide dromen zijn. Ik kan er zelf niet zo veel van zeggen, maar vind het wel heel interessant!

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 15-8-2017
LDs: 359

BerichtGeplaatst: Za 24 Jun, 2017  Reageer met quote

Danny,

Toen ik begon met lucide dromen kwam ik ook geen spiegels tegen in mijn dromen
en ook niet mijzelf. Dat kwam pas veel later. Er is een tijdje een kapster actief geweest op het forum en die droomde heel vaak over spiegels waar ze dan doorheen stapte. Ik heb het ook wel eens geprobeerd maar het is niet mijn ding. Het is dus persoonlijk. Ben er beter in om in tv's of schilderijen te duiken.
Sommige dingen delen lucide dromers wel met elkaar en andere dingen niet.

(Ik voel dat ik op een gegeven moment heel snel naar beneden begin te vallen.)
Dit komt op mij over alsof je vanuit je slaapverlamming bewust in slaap ben
gevallen. Letterlijk dus. Heb ik ook wel meegemaakt maar niet vanuit een
slaapverlamming. Daarna ga je weer pijlsnel omhoog als je wilt vliegen.
Heb ik ook wel eens meegemaakt toen ik me te pletter wilde laten vallen in een
lucide droom. Door het plafond heen schieten of er tegen aan bonken.
Geweldig, heb ik zelf nog niet meegemaakt. (Paarse kleuren en pfff heel veel vreemde dingen maar vooral heel veel kleuren in combinatie met donker).
Je ziet een droomscene opbouwen vanuit het donker, zwartwit met steeds meer kleurtjes erin. Ik heb wel eens met een vrouw gesproken over een voorspellende droom van mij die zei dat ze helderziend was en die mij vroeg of ik daarbij paarse kleuren gezien had. Niet dus. Maar jij dus wel. Goed dat je niet in paniek raakte. (Wauw, ik zit in een hele andere wereld.) Sommige heldere lucide dromen kunnen zoveel indruk op je maken. Vooral OBE's en astraal reizen en daar heeft je droom kenmerken van. En die zijn intens, indrukwekkend en een nivo'tje hoger als andere meer normale lucide dromen. Je weet niet wat je mee maakt. (Beetje hak op de tak en zo snel.) Als ik bij een vals ontwaken door mijn ouderlijk huis beweeg, gaat het ook razendsnel en roets ik er door heen. Je kunt in enkele minuten soms zoveel mee maken. Doet me denken aan mensen die bij een ongeluk hun leven aan zich voorbij zien flitsen.

Dus vooral doorgaan. En deel svp je bijzondere lucide dromen met ons.

Groeten Zoef

back to top
danny299
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

Re: Hoi Danny 299
BerichtGeplaatst: Za 12 Aug, 2017  Reageer met quote

twin schreef:
Hee Danny,
Ten eerste : zodra jezelf weet dat je droomt,ben je dus lucide... niet meer twijfelen daarna!!! siiw

De kleurencombinatie: een beetje noorderlicht achtig, maar met andere/intensere kleuren?
Klinkt als een overgangsfase... , en dan het verdwijnen van de paniek.. en het waauuuuww moment.. super!!!
Even voor the record: dat is niet licht Lucide, dat is the real deal!! (met Hoofdletters, uitroepteken, onderstreept en geel gemaakt) wink
Gefeliciteerd.

Groetjes Twin

Hahhaha thanks voor je antwoord:) even over het noorderlicht achtige kleuren! Ja zo kan ik het wel omschrijven het was super intens! Heel veel kleur etc net of ik door het universum aan het. Reizen was hahhahaa. wat is een overgangs fase? Als ik vragen mag?

back to top
danny299
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

Re: Hoi Danny 299

twin schreef:
Hee Danny,

Gefeliciteerd.

Groetjes Twin

Hahhaha thanks voor je antwoord:) even over het noorderlicht achtige kleuren! Ja zo kan ik het wel omschrijven het was super intens! Heel veel kleur etc net of ik door het universum aan het. Reizen was hahhahaa. wat is een overgangs fase? Als ik vragen mag?

back to top
danny299
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

Zoef schreef:
Danny,

Toen ik begon met lucide dromen kwam ik ook geen spiegels tegen in mijn dromen
en ook niet mijzelf. Dat kwam pas veel later. Er is een tijdje een kapster actief geweest op het forum en die droomde heel vaak over spiegels waar ze dan doorheen stapte. Ik heb het ook wel eens geprobeerd maar het is niet mijn ding. Het is dus persoonlijk. Ben er beter in om in tv's of schilderijen te duiken.
Sommige dingen delen lucide dromers wel met elkaar en andere dingen niet.

(Ik voel dat ik op een gegeven moment heel snel naar beneden begin te vallen.)
Dit komt op mij over alsof je vanuit je slaapverlamming bewust in slaap ben
gevallen. Letterlijk dus. Heb ik ook wel meegemaakt maar niet vanuit een
slaapverlamming. Daarna ga je weer pijlsnel omhoog als je wilt vliegen.
Heb ik ook wel eens meegemaakt toen ik me te pletter wilde laten vallen in een
lucide droom. Door het plafond heen schieten of er tegen aan bonken.
Geweldig, heb ik zelf nog niet meegemaakt. (Paarse kleuren en pfff heel veel vreemde dingen maar vooral heel veel kleuren in combinatie met donker).
Je ziet een droomscene opbouwen vanuit het donker, zwartwit met steeds meer kleurtjes erin. Ik heb wel eens met een vrouw gesproken over een voorspellende droom van mij die zei dat ze helderziend was en die mij vroeg of ik daarbij paarse kleuren gezien had. Niet dus. Maar jij dus wel. Goed dat je niet in paniek raakte. (Wauw, ik zit in een hele andere wereld.) Sommige heldere lucide dromen kunnen zoveel indruk op je maken. Vooral OBE's en astraal reizen en daar heeft je droom kenmerken van. En die zijn intens, indrukwekkend en een nivo'tje hoger als andere meer normale lucide dromen. Je weet niet wat je mee maakt. (Beetje hak op de tak en zo snel.) Als ik bij een vals ontwaken door mijn ouderlijk huis beweeg, gaat het ook razendsnel en roets ik er door heen. Je kunt in enkele minuten soms zoveel mee maken. Doet me denken aan mensen die bij een ongeluk hun leven aan zich voorbij zien flitsen.

Dus vooral doorgaan. En deel svp je bijzondere lucide dromen met ons.

Groeten Zoef

Ga ik zeker doen!

Ga ook even kijken of ik de challange aan kan gaan die mijn andere forum genoot heeft geplaatst. Iig thanks voor jullie antwoorden.

back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 16-8-2017
LDs:

Hoi Danny,

Met die overgangsfase bedoel ik gewoon het overgaan van in slaap vallen en dromen, en dit geval dus een LD.

En wat Zoef zegt, het zien opbouwen van een droomscene, bij jou ging dat volgend mij zo razendsnel, gepaard met al die kleuren en vreemde dingen.
Echt super. ☺
Ga zo door.

Groetjes Twin

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.