EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Eerste keer lucid dromen

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
MilanS
Nieuw lid
Nieuw lid
14
Laatst gezien: 11-10-2017
LDs: ik hoop 1

Eerste keer lucid dromen
BerichtGeplaatst: Ma 09 Okt, 2017  Reageer met quote

Beste groep,
dit is mijn eerste bericht maar hoop nog niet de laatste. Even voor ik op mijn vraag kom, ik heb nog nooit een lucid droom gehad, graag zou ik dit wel gaan berijken. Nu heb ik vanalles gezien over verschillende aanpakken. Ik vind dit allemaal vrij lastig te begrijpen. Nu ben ik op het volgende terecht gekomen. Dream leaf een bedrijf dat pilletjes maakt dat ervoor zorgt dat je dromen beter gaat onthouden en "uiteindelijk" je dan ook een lucid droom krijgt. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik ben zelf 14 en wil graag deze wereld ingaan. Beter vroeg dan laat wink . Ook omdat ik met mijn school veel moet leren verkopen ze ook Fox thoughts, ook pilletjes waardoor je dingen beter gaat onthouden, je je meer kan focussen en waardoor je dingen beter kan onthouden. Deze zou ik eventueel er bij willen bestellen. Als iemand hier ervaring mee heeft wil ik dat natuurlijk ook graag horen! Voor verdere tips sta ik uiterard open! Alvast bedankt! Mvg, MilanS

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
45
Laatst gezien: 18-10-2017
LDs: 76

BerichtGeplaatst: Ma 09 Okt, 2017  Reageer met quote

Hoi Milan,

Wat leuk dat je wilt leren lucide dromen :D
Beter vroeg dan laat, dat is zeker waar! Ik heb het pas na mijn veertigste geleerd en ik vind het best jammer dat ik er niet al van jongs af aan mee bezig ben.

We hebben een Gids waar alles heel duidelijk staat uitgelegd. Die vind je hier: Gids

Je hebt zeker geen pilletje nodig hoor om je dromen beter te gaan onthouden. Als je elke ochtend de tijd neemt om je dromen te herinneren en je gaat ze opschrijven, dan gaat dat automatisch. Dan ga je vanzelf je dromen steeds beter onthouden. Dat ga je vaak na een paar dagen al merken. Na een aantal weken is je 'dream recall', het onthouden van je dromen, zo goed geworden dat je bijna elke dag wel weet wat je gedroomd hebt. De kans dat je dan een lucide droom krijgt is dan ook groot geworden.
Maar er zijn ook mensen die geen geduld nodig hebben, die focussen zich op lucide dromen en binnen de kortste keren hebben ze er een...

Ik zou als ik jou was geen geld uitgeven aan die pilletjes. Je hebt ze echt niet nodig voor lucide dromen!

Ga een dromendagboek bijhouden. Ga overdag reality checks doen. Zeg tegen jezelf voordat je gaat slapen: 'ik merk het als ik droom' , of zoiets. En als je 's nachts even wakker bent dan zeg je het weer tegen jezelf. Meer is er eigenlijk niet nodig wink

Als er dingen niet duidelijk zijn in de Gids, of je hebt nog vragen, stel ze gerust

Veel succes!
en hou ons op de hoogte smile

groetjes Majah wiske

back to top
MilanS
Nieuw lid
Nieuw lid
14

BerichtGeplaatst: Di 10 Okt, 2017  Reageer met quote

Beste Majah,
bedankt voor de snelle reactie! Fijn om te horen dat het ook zonder pilletjes kan! Ga zeker vandaag beginnen met Reality Checks en morgen een dromendagboek bij te houden. Ben benieuwd naar de resultaten! Mocht dat dan niet lukken kunnen die pilletjes dan wel nog een alternatief zijn? nog een vraagje over de lucide dromen, hoe vaak wordt u dan nou lucide? Is dit iets dat u iedere nacht overkomt? Of is dit iets dat door de weken heen eens een keertje gebeurt? En hebben lucide dromen ook op bepaalde dingen een positief effect? Dit waren zo'n beetje mijn vragen voor nu. Opnieuw bedankt voor de snelle reactie en een fijne dag en nacht verder! Mvg, Milan

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
56
Laatst gezien: 19-10-2017
LDs: 364

Hi Milan,

Ik was ook geinteresseerd en heb even op youtube gekeken. En dan niet naar de reclame voor deze pilletjes. Worden vaak gesponserd door de fabrikant als wondermiddel. (amazing discovery)
https://www.youtube.com/watch?v=epGmjguHhkM
Ik begrijp het ook niet allemaal, amerikaans populair, maar de dokter in witte jas heeft het over dat hij zeker niet medicatie zou nemen om lucide dromen op te wekken als het ook natuurlijk kan. Hij heeft het over bijeffecten van medicatie en een of andere crisis die dit kan veroorzaken.
Een van de comentaren door de vertaalmachine van google gehaald:
Het bijwerk is dat je veel meer kans hebt op slaapverlamming, slaap veel minder en GI nood, waaronder misselijkheid en diarree. Ik zou het niet aanraden om deze te nemen aangezien acetylcholine niet een neurotransmitter is die u wilt knoeien met het verband met dementie en alzheimers, evenals een rol in sympathiek en parasympathisch zenuwstelsel. Acetylcholineagonisten / antagonisten kunnen ongemakkelijke veranderingen in de bloeddruk en de hartslag veroorzaken.
Dus het lijkt me gewoon niet verstandig als het ook op een natuurlijke manier
kan. Je zou eens WBTB kunnen proberen. Als je te vroeg wakker wordt en
nog verder kan slapen en je niet naar school hoeft. Verhoog je de kans mee
op lucide dromen. Daar hoef je geen pilletje voor te slikken.
Ik heb zelfs wel eens een paar keer een melatonine pilletje geslikt, is een
natuurlijk produkt. Maar daar hield ik een katerig gevoel van over toen ik
wakker werd, wat ook nog uren duurde. Net zoals andere slaapmiddelen.
Dus daar ben ik ook maar snel mee gestopt. Ik ben het eens met Majah,
waarom dure pillen kopen als het gratis kan.

back to top
MilanS
Nieuw lid
Nieuw lid
14

Dankjewel voor alle reacties. Ik denk dat ik er nu wel zeker van ben dat ik die pilletjes maar laat. Ga het nu zo eens proberen, met het "Dromen Boekje" en de Reality Checks. Ben benieuwd, en hoop dat ik binnekort mijn eerste ervaring met jullie kan delen. Wat ik wel nog steeds niet helemaal snap is wat je nou kan doen in een lucid droom? Werkelijk alles? Als ik nou bijvoorbeeld een hamburger wil eten in een restaurantje in New York, is dit dan gewoon mogelijk? En hoe zit dat dan met smaken? Ben veels te benieuwd dus sorry voor alle vragen! Een fijne avond verder! Mvg, Milan

back to top
twin
LD4all lid
LD4all lid
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 17-10-2017
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 16 Okt, 2017  Reageer met quote

Hoi Milan,

Om je enthousiast te houden,antwoord op enkele vragen..
Het is meer de vraag wat kan ik niet doen in een Lucide Droom!!
Ja je kunt een hamburger gaan eten in een restaurant in New York, Je kunt bungee-jumpen, meezwemmen op de rug van een dolfijn, vliegen als een vogel, door een muur lopen, ademhalen onder water, een gebouw optillen... het is jouw eigen fantasie.. alles kan! ^^

Heel veel succes met oefenen.. het gaat je zeker lukken. yes

groetjes Twin

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.