EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD-Competitie December 2017

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Laatst gezien: 5-6-2018
LDs: 100+

LD-Competitie December 2017
BerichtGeplaatst: Vr 01 Dec, 2017  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

December
Run - 6
Majah - 3
Twin - 4

Winnaars afgelopen maanden
Januari - Zoef (3)
Februari - Majah (7)
Maart - Zoef (4)
April - Zoef, Majah (2)
Mei - Zoef (5)
Juni - Zoef (3)
Juli - Zoef (5)
Augustus - Zoef, Majah (6)
September - Zoef, Majah (3)
Oktober - Run (9)
November - Run (7)

Laatst aangepast door Majah op Di 02 Jan, 2018, in toaal 6 keer bewerkt
back to top
Run
LD4all lid
LD4all lid
Run heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 27-2-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 08 Dec, 2017  Reageer met quote

+2=2

1e LD: Ik sta op de oprit van een groot Amerikaans huis. Aan het eind van de oprit, tegen de garage aan, is een basketbalnetje opgehangen. Ik ben in mijn eentje aan het basketballen (als je het zo mag noemen, mijn gymleerkracht noemde het basketballen van mij vroeger de stervende zwaan). Dan besef ik me dat ik droom en wil daar zo snel mogelijk weg, om weer naar de afgesproken plek te gaan, om mijn zus te ontmoeten. Om de hoek van het huis verandert de omgeving in de omgeving die ik bedoel en ik loop het veld in, om naar de afgesproken plek te gaan. Halverwege kom ik een oude schoolvriendin tegen die hoogzwanger lijkt te zijn. Belachelijk denk ik, want ze heeft twee grote kinderen, die is heus niet meer zwanger en dat klopt, ze is vervolgens niet meer zwanger. Wanneer ik doorloop, het weer is donker en regenachtig, kom ik op de afgesproken plek. Daar verander ik het weer in zonnig herfstweer (deze keer lukt het wel). Als ik op het bankje ga zitten zie ik mijn zus komen aanlopen. We begroeten elkaar en de honden zijn er ineens ook weer bij. We spreken af dat we naar de appelbomen gaan lopen., het is tenslotte herfst in mijn droom en dan zijn de appeltjes op zijn lekkerst. Als we bij de weg aankomen moeten we even uitkijken met oversteken. Ik moet mezelf weer overtuigen dat het mijn droom is en het dus aan mij ligt of de oversteek gevaarlijk is. We steken rustig over. Aan de overkant zit een commodo varaan in het gras. Deze loopt op mij af en bijt me in mijn been. Nu wil ik heel snel terug naar huis, eigenlijk naar de huisarts, want zo'n beet is zo onhygiënisch, dat je het loodje kan leggen als je te lang wacht met behandelen. Ik loop via de lange weg (over de verharde weg) terug richting huis. Als ik bij een boerderij aankom bedenk ik me dat het mijn droom is en dat ik dit helemaal niet hoef te dromen. Ik draai de droom"film" terug tot aan het punt dat mijn zus en ik weer aan de weg staan en we steken opnieuw over. Nu is er geen commodo varaan en wij gaan verder het bos in, richting de appelbomen.

2e LD: Dit was een hele korte.
Er zit iemand naast me met een lok. De hele tijd beweegt deze zijn hoofd om de lok uit zijn gezicht te houden. Het irriteert mij zo dat ik aanbied iets aan die lok te doen. De persoon vindt het een goed idee. Dan pak ik een nietjespistool en niet de lok aan het achterhoofd vast van de persoon. toen ging (gelukkig) de wekker.

back to top
twin
Moderator
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 17-6-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 08 Dec, 2017  Reageer met quote

Verdorie, zijn we mekaar echt misgelopen jij zat ook in mijn droom...maar heel andere droom.. nog eens proberen vanacht? ... yes
En haha, misschien de stervende zwaan.... dat haalde ik niet eens. wink

Ja idd erg jammer dat mijn meeste LD's erg eng zijn. maar wie weet kan ik dat tij keren?

groetjes Twin

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

BerichtGeplaatst: Za 09 Dec, 2017  Reageer met quote

Run schreef:

Het irriteert mij zo dat ik aanbied iets aan die lok te doen. De persoon vindt het een goed idee. Dan pak ik een nietjespistool en niet de lok aan het achterhoofd vast van de persoon.

lach1

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

BerichtGeplaatst: Za 09 Dec, 2017  Reageer met quote

+2=2

Kruipen op een marktkraam
Ik merk dat ik tussen (Afrikaanse) houten beelden kruip op een marktkraam. Ik moet heel voorzichtig zijn om ze niet omver te werpen. Als ik eindelijk opsta, naast de marktkraam, vertelt een man me ​​dat ik door mijn gedrag schade aan de beelden had kunnen toebrengen. Dat begrijp ik wel, eigenlijk voel ik me beschaamd, maar ik vind het niet leuk dat hij me de les leest. Ik loop weg. Twijfelend of ik nog wat tegen de man moet zeggen.
Maar nu begrijp ik dat dit een droom is. Ik hoef me geen zorgen te maken over schaamte of goeie manieren. Ik lach en loop de winkelstraat in.
korte lucide droom

2e toilet
Ik heb ontdekt dat er bij ons thuis een extra toilet is. Het bevindt zich onder de trap. Het is een heel mooi antiek toilet, met een aantal prachtige oude wastafels. Ik kan me voorstellen/voor me zien dat mensen uit het verleden deze wastafels gebruiken. Hoewel ik erg blij ben met het 2e toilet, vind ik het nogal vreemd dat ik het nooit eerder heb opgemerkt. Ik ga op zoek naar mijn man, ik heb problemen hem te vinden omdat er zo veel kamers zijn. Als ik hem vind, ziet hij er uit als een jaar of 20
Nu begrijp ik het eindelijk, dit is een droom. Ik ga naar mijn jonge man en we gaan vrijen
korte lucide droom, lage luciditeit

back to top
bobo
LD4all lid
LD4all lid
bobo heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 3-5-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 12 Dec, 2017  Reageer met quote

Hoi ik zit met wat vervelende gedachte en verhalen .ik wil heel graag weer beginnen met lucide dromen maar er zitten 2 dingen in de weg .1 mag je lucide dromen als je christelijk bent ? 2 mijn moeder raad het me af en zet dat een lucide droom je natuurlijk moet overkomen en dat je het niet moet opzoeken want dan stel je jezelf open voor geesten die het licht niet hebben kunnen vinden .kan iemand me helpen en antwoord geven? Groetjes bobo

back to top
Run
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 13 Dec, 2017  Reageer met quote

Beste Bobo,

Zover ik begrepen heb, komt lucide dromen neer op het je bewust zijn van het feit dat je aan het dromen bent. Dat heeft dus niks met geesten van doen. Dat je het probeert te trainen, zodat je bewuster droomt, kan in mijn optiek dan ook geen kwaad. Je traint dan een bewustwordingsproces, niks duisters.
Of ik heb het helemaal verkeerd begrepen.

groet,
Run

back to top
Run
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 13 Dec, 2017  Reageer met quote

+1=3

3e LD:
Ik ben aan het helpen op een fancyfair op een basisschool. Allemaal kleine kinderen komen bij mij aan de tafel iets knutselen. Het is prachtig weer. Na de tweede ronde komt er een jongetje aan mijn tafel staan in een groen t-shirt, waar een krokodil op staat. Hij heeft de onderste helft van zijn linkerarm in zijn rechterhand. Die heeft hij er namelijk per ongeluk afgehakt en nu komt hij aan mij vragen wat hij met zijn onderarm moet doen. Er steekt een stukje bot uit de bovenkant van zijn linkerarm. Hij heeft zijn arm er precies bij de elleboog afgehaald, maar het bloed helemaal niet en hij is ook niet erg overstuur. Hierdoor besef ik dat ik droom. Ik vraag of hij al naar de dokter is geweest, maar hij zegt dat dat niet hoeft en vervolgens neemt hij een hapje van zijn onderarm alsof het een kippenpootje is. Ik vind het wel een beetje bizar worden en stuur het jongetje weg, maar hij blijft staan en laat me zien dat het vel over zijn arm wel nog past. Ik zeg hem dat hij naar de dokter moet gaan omdat zo knutselen met één hand niet makkelijk gaat. Hij gaat zijn moeder zoeken om dat te doen.

back to top
twin
Moderator
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 16 Dec, 2017  Reageer met quote

+2=2

1e:
Ik zat in de auto op een erg vreemde weg. Heel smal asfalt, eigenlijk plek voor 1 auto. Het landschap is heel open en wijds en alle kleuren lente groen.(erg mooi ook) De weg loopt alsof het golven zijn. (beetje cartoonachtig)
In de auto zitten ook mijn zusje en mijn moeder, zij hebben ruzie.
Ik zit achterin en wieg heen en weer,maar nogal snel en overdreven. En ik denk wat raar.. ohh maar wacht zou ik in mijn bed liggen rollen? Maar dan: Yeeh ja lucide.. grin
Daarna kostte het me heel veel moeite de droom vast te houden en heb toen maar zolang mogelijk van de omgeving genoten.

2e: kan ik me niet meer herinneren, was vlak na de eerste maar ik had zoveel dromen die nacht dat ik niet meer weet welke ik lucide werd.

back to top
twin
Moderator
Moderator
LDs:

Hoi Bobo,

Run heeft het fantastisch onder woorden gebracht.
Lucide dromen is idd dat op het moment dat je droomt, je er bewust van bent dat je droomt. En of dat nu van nature komt of dat je het geleerd (trainen) hebt geeft geen verschil. En is zeker niks duisters. Bij mij kwam het niet van nature, maar nu ben ik blij dat het me soms lukt, want het helpt mij vaak enorm als ik een nachtmerrie heb.
Want dan weet ik dat het maar een droom is, en soms kan ik de droom zelfs een beetje bijsturen zodat ie niet meer eng is.
En dat heeft niks met geesten te maken.

groetjes Twin

back to top
Run
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

+1=4

4e LD: Ik heb de kerstboom heel erg mooi opgetuigd.

back to top
twin
Moderator
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 17 Dec, 2017  Reageer met quote

+2=4

Woohoo, het gaat nog ergens op lijken. grin

1e LD: was erg kort, en kan me opnieuw niet veel van herinneren.
Ik was ergens geweest (festival ofzo) en we zochten onze parkeerplek. En ik wist precies hoe we terug moesten lopen want ik was hier eerder geweest. (dat alleen al:, ik die de weg weet naar een parkeerplaats, is belachelijk!) en ik besefte dat dat van mijn vorige droom was. En dit dus ook! Yeeh Lucide... toen werd ik wakker. cry

2e LD : Na de eerste LD ben meteen overgegaan op SSILD-techniek. Ik was niet meteen lucide , maar ik herkende erg snel de weg terug naar de parkeerplaats van de eerste LD en wist dat ik droomde. Toen was er een switch.. en stond ik ineens in een parkje. Was terug in mijn ND.. Maar het parkje leek erg op een parkje wat ik in
Japan heb gezien, maar de huizen eromheen klopte niet, die waren hartstikke Nederlands..---> terug Lucide..
En toen dacht ik: wat te doen? ..Ik ga vliegen, das zo lang geleden..
En ik vloog omhoog , en zag nog een vrouw in het park precies hetzelfde doen...zoo cool.. en we vlogen naar mekaar toe en gaven mekaar een high five in de lucht.
Daarna heb ik alle zeilen bij moeten zetten om in slaap/dromende te blijven.
Alsof je door een verrekijker kijkt en men het kijkvenster dichtknijpt. zwart van buiten naar binnen. Kon ze tot 4x toe weer openduwen,maar toen werd ik wakker.

supertrotse Twin.

back to top
Run
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 18 Dec, 2017  Reageer met quote

goed bezig zus!

back to top
Run
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 18 Dec, 2017  Reageer met quote

+1=5

5e LD: Een hele korte.

Ik ben aan het worstelen met de trui die ik aan heb. Mijn handen willen niet door de mouwen. Dan komt mijn zus ineens aangezweefd, (nu weet ik dat ik droom), maar ze zweeft me gewoon voorbij. Ik denk nog, wat leuk, nu vliegt ze soort van, dat vindt ze zo leuk, maar dan word ik wakker.

back to top
twin
Moderator
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 19 Dec, 2017  Reageer met quote

Verdorie zus, we zitten zoooo dichtbij.
Moet gaan lukken.. tot snel..

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.