EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD-Competitie Maart 2018

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Laatst gezien: 5-9-2018
LDs: 100+

LD-Competitie Maart 2018
BerichtGeplaatst: Do 01 Mrt, 2018  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

Maart
PinkRose - 4
Majah - 1
Dryalantha - 1
Zoef - 3

Winnaars afgelopen maanden
Januari - Majah (6)
Februari - Dryalantha (4)

Laatst aangepast door Majah op Ma 02 Apr, 2018, in toaal 7 keer bewerkt
back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 17-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 05 Mrt, 2018  Reageer met quote

Ik doe voor het eerst mee: doe ik het zo goed? Ik heb vannacht lucide gedroomd!

Tempels en kerken

Het is lente of zomer. De zon schijnt in elk geval volop. Ik fiets over de centrale straat door het dorp waarin ik opgroeide. De winkels en huizen zien er echter anders uit en daardoor besef ik meteen dat ik droom. Ik ben lucide! Hoewel er in de droom verder niet heel veel bijzonders gebeurt, is de sfeer van de droom prachtig en zal deze me denk ik lang bijblijven. Ik weet zo snel niet te bedenken wat ik zal gaan doen en ik besluit maar gewoon goed om me heen te kijken en zoveel mogelijk droomdetails te onthouden voor als ik straks wakker ben. Ik zeg hardop dat ik me door mijn fantasie laat verrassen. Ik ga rechtsaf een zijstraat in en zie daar meteen al een prachtige grote oude Romeinse tempel. Toeristen staan foto's te maken en ik wil dat eigenlijk ook doen, maar bedenk dan dat ik die toch niet mee kan nemen naar de wakkere wereld. Ik fiets recht op een mooie oude kerk af en zie aan mijn rechterhand ook weer een tempel. Ik beland nu in de straat waarin mijn schoonouders IRL wonen. Ik ben benieuwd hoe hun huis er hier uitziet. IRL wonen ze tegenover een kerk. In de verte zie ik een prachtige grote kathedraal opdoemen. En ja, daar tegenover herken ik hun huis, hoewel dat er heel anders uitziet. Hoewel ik ze niet voor het raam zie staan, zwaai ik als ik langsfiets. Ik ga linksaf een andere straat in. Aan het eind zie ik mooie hoge huizen. Daar woon ik, besluit ik. Ik zet mijn fiets tegen een boom en open een gietijzeren hek. Ik loop over een oud pleintje en moet nog tweemaal een hek door voor ik bij de voordeur ben van het huis wat me het gezelligst lijkt. Binnen is mijn man. Ik loop meteen door naar het achterraam en bewonder het fenomenale uitzicht: tempels, andere romeinse gebouwen, mooie kerken, veel groen. Jammer dat ik hier niet echt kan wonen.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

BerichtGeplaatst: Di 06 Mrt, 2018  Reageer met quote

Hee hoi PinkRose, heel leuk dat je mee doet! :D

Ik vind het zo'n leuk thema, dat steeds terug komt, dat je het allerleukste huis zoekt en dan beslist dit is mijn thuis. En jawel, daar staat je auto op de oprit en je man is natuurlijk thuis. Je laat je verrassen door je ideale thuis, zo leuk ^^

PinkRose schreef:

Wat we meestal doen is zelf de stand bijhouden,
bijvoorbeeld zo:
Quote:
+1=1

Makkelijk voor mij, dan mis ik er geen wink

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

+1=1 smile

J is weg
(....) Ben met J in een theater geweest.
Nu staan we weer buiten en iets doet me beseffen dat ik droom. J heeft ondertussen de fiets gepakt en ik besluit maar met hem mee te fietsen, ik ben benieuwd waar we heen gaan.
We komen bij een druk kruispunt, J is al door gereden, maar vlak voor mijn neus springt het licht op oranje en ik moet wachten. J wacht aan de overkant op mij. Het is een vijfsprong, heel onoverzichtelijk, als het licht weer op groen is rij ik voorzichtig door. Maar er is nog een auto die heel raar doet, ik moet hem ontwijken, ik zoek oogcontact met de bestuurder
We fietsen door en gaan tenslotte een kapperszaak binnen. Ik ga zitten en ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Maar dan zie ik ineens dat J er niet meer bij is. Ik ga de deur uit om J te zoeken. Ik zie een bed met een grote bult dekbed er op, ligt hij daar soms onder? Maar nee, daar is hij niet. Weer een bed, onder het dekbed uit steken de beentjes van mijn zoontje in pyjamabroek. Hoe ga ik J nu vinden? Dit is een lucide droom, als ik wil kan ik hem laten verschijnen. Ik zeg tegen mezelf, als ik deze deur open staat J daar achter. Ik loop naar de deur en open hem. Achter de deur is een lege gang

Gaaf dat ik het geprobeerd heb :D

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

@Majah, ja, een nieuw huis zoeken/vinden/ontdekken is een al jaren terugkerend thema in mijn dromen! Als kind droomde ik daar al over. Dan ging het er vooral om hoe mijn eigen kamer eruit zag.... en tot mijn grote frustratie werd ik 9 van de 10 keer wakker als ik mijn eigen kamer eindelijk gevonden had en wilde gaan bekijken. Haha.

Jammer dat je J niet vond in je droom. Heb ik ook vaak, dat het in een lucide droom toch nét niet lukt om de zaken naar mijn hand te zetten.... Volgende keer beter? wink

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

+1=2

Een droom in een droom in een droom

Ik ben in mijn oude lagere school, samen met wat oudklasgenoten, althans die
zijn hier ook ergens maar ik loop hier nu in mijn eentje. Het is
avond of nacht. We horen hier niet te zijn. Het is me een raadsel wat
ik hier doe. De sfeer is eng, spooky. Ik heb het gevoel dat er een
enge man door het gebouw loopt en dat gevoel is heel sterk, ook al
zie ik hem niet. Ik loop door de gangen en wil zo snel mogelijk naar
buiten, want hij mag me absoluut niet vinden.

Dan word ik wakker (FA) met nog heel sterk dat 'vluchtgevoel' en even heb ik het enge gevoel dat er iemand in huis is maar al snel ebt dat weg. Gelukkig was het maar een droom. Ik kom uit bed en bedenk dat ik deze droom meteen in mijn dromenschrift moet schrijven, anders vergeet ik de details. Ik voeg de daad bij het woord en ga aan de slag. Ik probeer de enge sfeer in de droom goed te verwoorden. Dan vraag ik me af waarom ik nu eigenlijk in een schrift schrijf. Dat klopt toch niet? Ik schrijf mijn dromen toch altijd op via mijn iPad? En waarom ben ik op mijn oude kinderkamer?? Ik droom! Ik ben lucide! Maar op het moment dat ik dat hardop tegen mezelf zeg, voel ik dat ik wakker word.

Ik ontwaak (FA nummer 2) en sta meteen op, pak een groot schrift uit de kast en probeer zo goed mogelijk op te schrijven wat ik gedroomd heb. En dat ik lucide was, ook al was het maar kort. Maar dan besef ik dat dit ook weer een droom moet zijn, want IRL schrijf ik mijn dromen immers niet in een schrift. Voor de zekerheid loop ik naar de gang en probeer ik mijn spiegelbeeld te veranderen. Dat lukt. Ik ben lucide! Ik ren naar beneden, negeer het feit dat ik mezelf net nog naakt in de spiegel zag want dit is toch maar een droom, open de voordeur en stap naar buiten. Het geluid van de voordeur die achter me in het slot valt is zo realistisch dat ik even bang ben dat dit toch geen droom is, maar als ik spring en daarbij even in de lucht blijf hangen weet ik dat ik echt droom. Ik besluit verder omhoog te springen, steeds wat hoger totdat ik net boven de daken uit kom. In de verte zie ik een prachtige zonsopkomst, met alle kleuren van de regenboog in de lucht. Dan val ik naar beneden en word ik met een schok wakker (echt ditmaal)

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 25-6-2018
LDs: +350

BerichtGeplaatst: Wo 07 Mrt, 2018  Reageer met quote

+1 smile

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 19-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 08 Mrt, 2018  Reageer met quote

PinkRose schreef:

Super dat je meedoet!
En je gaat meteen goed van start.rechterduim omhoog met knipoog

@Majah: idd geweldig dat je het geprobeert hebt, jammer dat hij er niet stond.
Volgende keer gaat het je lukken. yes

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 10 Mrt, 2018  Reageer met quote

+1=3

Ik lig op het strand met een hele groep vrienden waarvan ik er irl niet eentje ken. Vriendin D. komt er aan. Ze heeft een heel kort geknipte spijkerbroek aan en komt laast me liggen. We liggen vlak langs de zee met onze voeten in het water. Kleine golfjes maken mijn benen nat. Een van de vrienden vraagt of ik mee kom zwemmen. We zwemmen door heel ondiep water, parallel aan het strand, naar rechts. Mijn vingertoppen raken telkens een laag zand met schelpen. Uiteindelijk wordt er omgeroepen dat er een gevaarlijke stroming is. Ik stap het water uit en loop langs de duinrand terug naar huis. Overal om me heen hoor ik dat er Duits gesproken wordt en ik besef dat ik in Duitsland ben. Vroeger liep ik met mijn vader ook altijd langs de kust naar Duitsland. Soms haalden we daar wel eens een ijsje. Ik denk hier, terwijl ik loop, verder over na. Klopt dit wel? Hoe kun je nu vanaf Noord-Holland zomaar even naar Duitsland lopen?? Dan kom ik een vriend tegen met zijn dochter, die opeens weer een peutertje is. Ook dat klopt niet. Ik besef dat ik droom!

Ik verbaas me er over hoe echt dit voelt, ik voel het zand onder mijn blote voeten. Ik loop richting water en neem me voor daarin mooie vissen te zien. En ja, als ik naast de zee loop kan ik heel diep kijken en zie ik prachtig gekleurde vissen, vooral veel oranje met paars. Ik vraag me af of zulke vissen in het echt ook bestaan. Ik kijk om me heen en probeer alle details te onthouden. Zoals de mooie grote schelpen die ik zie liggen. Ik kleur ze oranje en paars, net als de vissen, en wou dat ik er een paar mee naar het echte leven kon nemen.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 12 Mrt, 2018  Reageer met quote

+1=4

Het stormt buiten. Ik loop, met de harde wind in mijn rug, over het fietspad naar het bos achter ons huis. Al snel merk ik dat ik zweef. Ik word geblazen en gedragen door de wind. Ik val niet om maar word, met mijn voeten ongeveer een decimeter boven de stoep, staand voortgeblazen. Ik ben op weg naar een soort van timmerspeeltuin. Daar ga ik E. ophalen en daarna moeten we nog door naar een soort quadrijden. Ik vraag me af of het niet heel onverstandig is om dat met deze storm te doen. Als ik E. zie komen aanlopen en besef dat ik zelf nog steeds zweef, snap ik dat dit een droom is. Ik zeg hardop tegen mezelf "dit is een droom, ik ben lucide!" Ik land in het gras en besluit nogmaals te gaan zweven, maar dan nu wat hoger. Ik nodig E. uit om mee te gaan en leg haar uit dat ze alleen maar in de lucht hoeft te springen. En ja, daar zweven we. We kunnen de hoogte aanpassen door sprongetjes in de lucht te maken. E. haalt allerlei capriolen uit, maakt joelend koprollen en vliegt als een vogel. Ik kijk vooral veel om me heen naar het uitzicht. Hoewel alles er heel anders uitziet dan IRL herken ik verderop wel ons huis. Beneden horen we geroep. Daar zijn Man en oudste dochter B. E. landt lachend op de grond. Ik voel me opeens angstig en land bovenop een heel hoge lantaarnpaal. "Spring dan!" roept Man. "Er kan niets gebeuren, je droomt!" En dat weet ik met mijn verstand, en ik probeer mezelf ervan te overtuigen dat ik in mijn droom alles kan wat ik maar wil, maar toch ben ik bang voor de sprong naar beneden. Vliegen durf ik ook niet meer. Als ik de sprong dan toch waag kom ik met een flinke klap op de grond terecht en schrik ik wakker.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 19-9-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 12 Mrt, 2018  Reageer met quote

Hoi Pinkrose,...

Jammer dat je je jezelf niet weet te overtuigen dat je aan het dromen bent!!
En zeker als je dan de sprong waagt .... niet overtuigend genoeg is. Ik herken het wel... Met dat je weet dat je droomt...'shit..wakker'.

Vooral blijven oefenen..

gr twin

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
Laatst gezien: 20-9-2018
LDs: 385

BerichtGeplaatst: Za 17 Mrt, 2018  Reageer met quote

+2=2 :D

1 maart Healing Power

13 maart Mooie kamer in brand gezet

Zie voor de inhoud van deze dromen mijn lucide dromendagboek, blauwe link hieronder.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57

BerichtGeplaatst: Zo 01 Apr, 2018  Reageer met quote

+1=3 smile Op de valreep

Volle maan 31 maart 2018 14:37:47

31 maart het melklabyrint

Zie voor de inhoud van deze droom mijn lucide dromendagboek, blauwe link hieronder.

Vrolijk Pasen iedereen

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

BerichtGeplaatst: Ma 02 Apr, 2018  Reageer met quote

PinkRose, je bent de winnaar van deze maand, Gefeliciteerd!

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57

BerichtGeplaatst: Ma 02 Apr, 2018  Reageer met quote

PinkRose, voor het eerst meedoen en dan direct al winnen, knap. Gefeliciteerd. applaus

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.