EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD-competitie September 2018

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 17-10-2018
LDs:

LD-competitie September 2018
BerichtGeplaatst: Vr 31 Aug, 2018  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

September

Twin - 1
PinkRose - 2
Majah - 1
Zoef - 2

Winnaars afgelopen maanden
Januari - Majah (6)
Februari - Dryalantha (4)
Maart - PinkRose (4)
April - Zoef (2)
Mei - Majah (2)
Juni- Zoef (5)
Juli - Majah en Zoef (2)
Augustus- Zoef (2)

Laatst aangepast door twin op Wo 26 Sep, 2018, in toaal 4 keer bewerkt
back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 05 Sep, 2018  Reageer met quote

+1= 1

Een hele kort,

Ik ben op weg naar mijn werk,en loop de hoek om de Paardestraat in.
Het is er onverwacht groen..er staat heel veel vrij hoog onkruid.
Alsof er een auto langs de stoeprand heeft gereden en er onkruid van zijn wielen af is gekomen. Aan beide kanten, dus 4 sporen door de hele straat. Compleet met leuke gele bloemetjes.
Er komt ineens van achter mij een man langsrennen, en ik hoor hem zeggen:
"hee wat leuk al dat groen, dat zouden ze bij mij in de stad ook moeten doen".
En ik denk : die man die spoort niet..,
En dan valt het kwartje ---> Wacht even, gister was dit onkruid er nog niet, en zo snel groeit het ook weer niet.. Ik Droom..
En toen werd ik wakker. sadblauw

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Laatst gezien: 15-10-2018
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Wo 05 Sep, 2018  Reageer met quote

twin schreef:
Er komt ineens van achter mij een man langsrennen, en ik hoor hem zeggen:
"hee wat leuk al dat groen, dat zouden ze bij mij in de stad ook moeten doen".
En ik denk : die man die spoort niet..,
lach1

Gaaf dat je weer lucide werd! rechterduim omhoog met knipoog

Jammer he dat je wakker werd...
Had ik eerder ook wel. Laatste tijd gaat het beter, weet niet precies waarom. Ben wel meer ontspanningsoefeningen aan het doen en aan het mediteren, misschien helpt dat? Of het gaat gewoon met ups en downs...

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 13-10-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 17 Sep, 2018  Reageer met quote

+1=1

Toekomstwereld (deels lucide)

Ik woon in een hypermoderne wolkenkrabber met man en kinderen. Het is avond of nacht, in elk geval pikdonker buiten. Als ik voor het raam sta merk ik dat ik een enorm weids uitzicht heb. Ik zie veel lichtjes onder me. Van onze eigen stad, andere steden, misschien wel andere landen. Ik zie de kromming van de aarde ook. En een prachtige, indrukwekkende sterrenhemel. Boven me zie ik een vliegtuig overvliegen, tenminste een knipperend lichtje. Het gaat zo snel dat ik me afvraag of het misschien iets anders is, een ruimteschip? Achter ons hoor ik commotie en ik zie dat er een aardverschuiving is, bij een heuvel achter onze wolkenkrabber. Mensen worden meegesleurd en iedereen is geschokt. Ik voel dat ik in de wereld van de toekomst leef en dat de omstandigheden hier heel zwaar zijn: we hebben eeuwen niet goed voor de aarde gezorgd en daardoor zijn er nu natuurrampen, orkanen, aardbevingen etc. De droom voelt onheilspellend, unheimisch. Ik vraag me af hoe wij hier moeten overleven en maak me zorgen over de toekomst van de kinderen. Ik kijk weer naar het uitzicht en zie op sommige plekken een soort rode stippellijnen in een halfronde vorm, om verlichte huizen heen. Dat zijn koepels, zeg ik hardop. Onder die koepels wonen mensen die geheel zelfvoorzienend en in harmonie met de aarde leven. En door de rode stippellijnen van rode lichtjes, zijn zij veilig voor alle natuurrampen. Dat is natuurlijk de oplossing voor ons! Zo moeten wij ook gaan leven. In een eigen koepel met alle mensen die ons lief zijn. Neef J. kan het brood bakken, neef M. kan kippen slachten, mijn schoonvader kan groente verbouwen. En we kunnen dan steeds meer uitbreiden, tot de koepel groot genoeg is voor alle landen. Dan is iedereen veilig.

Ik ben heel opgelucht als ik bedenk dat dit natuurlijk allemaal maar een droom is! In werkelijkheid lig ik in bed te slapen! Ik voel mijn lichaam in bed liggen en beweeg snel mijn ogen heen en weer, want ik wil niet wakker worden. Ik kijk naar het uitzicht en naar de sterren en probeer alles in me op te nemen. Koepels, rode koepels, zeg ik tegen mezelf. Als ik rode koepels onthou, onthou ik de rest van de droom vast ook wel.

Ik word bijna wakker maar besluit net te doen alsof ik nog steeds droom. Hoewel ik niets meer zie blijf ik mijn ogen heen en weer bewegen en verzin ik hoe de droom verder gaat. En even later kom ik vanzelf weer in de droom terecht. Met een soort projectgroep, het is nu dag, zoek ik een geschikt stuk land uit om mijn plannen voor een zelfvoorzienende gemeenschap waar te maken. Er lopen al kippen rond, dat is fijn. Een vriend van ons wil zich wel buigen over de watervoorziening en een verlaten kippemschuur met heel veel kippen staat toevallig op het uitgekozen stuk land. Iemand strooit kerriepoeder over de vloer om de loopbewegingen van de kippen goed in kaart te kunnen brengen. Dan word ik wakker.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

BerichtGeplaatst: Di 18 Sep, 2018  Reageer met quote

+1=1

Kittens
Een man komt naar de kas, hij heeft een boodschap voor mijn vriend. Ik ga mijn vriend zoeken. Ik zie een kinderfiets, roze met K3-logo . Nu zie ik een zakje shag liggen, ook met K3-logo erop eek2 , dat is bizar. Ik loop ons huis binnen. Er lopen allemaal kittens rond, met pluizige krullen, ze lijken op onze kat
Maar onze kat is een gesteriliseerde kater, de kittens kunnen de zijne niet zijn. Ik weet dat dit een droom is. Een heel schattige droom ^^ Ik verzamel alle kittens, er zijn er acht . Ze lijken erg op elkaar. Ik pak ze stuk voor stuk op en draag ze in mijn armen de trap op

ik word wakker

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 13-10-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 23 Sep, 2018  Reageer met quote

+1=2

Ik ben in ons tuinhuis op de volkstuin, ziet er heel anders uit dan IRL. Ik ben net teruggekomen van school en zet mijn fiets aan de zijkant neer. Dan begint het plotseling keihard mestkorrels te hagelen. Ze doen zeer op mijn hoofd en handen en ik vind het ontzettend stinken. Snel ga ik naar binnen. Verontrust probeer ik op internet op te zoeken wat er aan de hand is. Buiten gaat het hagelen onverminderd door. Maar even abrupt als het begonnen is, stopt het. Ik lees in de krant dat dit een actie was van een mestkorrelproducent die meer geproduceerd had dan was afgesproken en op deze manier van zijn overschot wilde afkomen. Al die mest zal wel goed zijn voor de tuin, denk ik, en als ik naar buiten kijk zie ik de bloemen en planten omhoog groeien. Schitterende kleuren, zoiets moois heb ik nog nooit gezien. Ik pak mijn telefoon en probeer foto’s te maken. Dat lukt telkens maar niet. Ik erger en me en besluit naar huis te gaan. Want ik realiseer me nu dat man en kinderen daar zullen zijn. En als ik ga nadenken besef ik dat ik natuurlijk allang met meer op school zit. Is dit dan misschien een droom?

Ik doe een realitycheck. Ik spring omhoog en ja hoor, ik blijf een meter boven de vloer hangen. Maar omdat alles zo levensecht voelt, check ik ook nog even de tijd op de klok. Die klopt ook niet, want elke keer dat ik kijk is de tijd totaal anders. Dan droom ik dus! Meteen als ik dat besef voel ik de droom al bijna verdwijnen. Ik moet in beweging blijven en goed om me heen blijven kijken, mijn ogen blijven bewegen. Ik stap naar buiten en blijk op een heuvel te zijn. In het dal voor me zie ik mijn geboortedorp. Daar wil ik naartoe, want ik ben benieuwd hoe het er in deze droom uitziet. Ik spring weer omhoog en zweef naar beneden terwijl ik om me heen blijf kijken. Ik land aan het begin van de centrale straat door het dorp. Alles is heel anders dan irl, het ziet er heel pittoresk uit. Als ik langs de bakker loop verbaas ik me over het feit dat de geur van brood zo realistisch is en hetzelfde heb ik als ik een kaaswinkel passeer. Ik merk dat ik de droom dreig te verliezen en draai een rondje om mijn as. Maar dan word ik wakker van een bliepje van mijn telefoon.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 23 Sep, 2018  Reageer met quote

Wauw PinkRose,

Wat een controle over je droom.Ik ben wel een beetje jaloers.
En wat ontzettend leuk dat je meedoet.. yes

groetjes Twin.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
LDs: 387

BerichtGeplaatst: Wo 26 Sep, 2018  Reageer met quote

+1=2 :D

5 september : Loop maar door me heen, krokodillen vernietigen, muziek

23 september : Ed Femini

Zie voor de inhoud van deze dromen mijn lucide dromen dagboek.
Blauwe link hieronder.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

BerichtGeplaatst: Ma 01 Okt, 2018  Reageer met quote

PinkRose schreef:
Ik lees in de krant dat dit een actie was van een mestkorrelproducent die meer geproduceerd had dan was afgesproken en op deze manier van zijn overschot wilde afkomen. Al die mest zal wel goed zijn voor de tuin, denk ik, en als ik naar buiten kijk zie ik de bloemen en planten omhoog groeien. Schitterende kleuren, zoiets moois heb ik nog nooit gezien.

lach1
Wat een leuke dromen heb je toch...

Met mijn ogen bewegen, heen en weer kijken, dat wil ik dus ook nog eens doen in een droom, dat werkt vast goed
Alleen denk ik er steeds niet aan in mijn dromen

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

Geluk gewenst met jullie gedeelde eerste plaats, Zoef en PinkRose flower

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
57
LDs: 387

Bedankt Majah

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

Van Harte Gefeliciteerd Allebei!!

@ Zoef: Goed van je Zoef! applaus grin3 boogie

@ PinkRose: Mooie binnenkomer zeg! gedeelde eerste plaats.
party3 cheer tumbsuplinkswitteduim

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.