EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD-competitie Oktober 2018

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 11-12-2018
LDs:

LD-competitie Oktober 2018
BerichtGeplaatst: Zo 30 Sep, 2018  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

Oktober:
Majah - 1
PinkRose - 4
Zoef - 3

Winnaars afgelopen maanden
Januari - Majah (6)
Februari - Dryalantha (4)
Maart - PinkRose (4)
April - Zoef (2)
Mei - Majah (2)
Juni- Zoef (5)
Juli - Majah en Zoef (2)
Augustus- Zoef (2)
September- PinkRose en Zoef (2)

Laatst aangepast door twin op Zo 28 Okt, 2018, in toaal 5 keer bewerkt
back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Laatst gezien: 27-11-2018
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Ma 01 Okt, 2018  Reageer met quote

+1=1 smile

Word wakker in een vreemd huis
- Ben 's ochtends samen met W bij mijn moeder (broers zijn er ook?). We hebben hier geslapen. Er is ontbijt, gekookte eieren e.a. We praten wat. Nu wil ik graag vertrekken. Ik ga ergens anders heen dan moeder en broer(s).
- Ik word wakker in een vreemd huis. Waar ben ik nou? Ik loop rond, het is een flat, op een hoge verdieping. Ik kom in de woonkamer, daar zit M.M. met een vriendin. Hè wat doe ik nou bij haar in huis? Ik loop verder, een kamer met een balkon, daar zijn mijn moeder en broer weer. Ik begin sterk te vermoeden dat ik droom, ik ga reality checken. Ik spring in de lucht en nog eens en nog eens. Ik zie een lolly-stokje liggen, ik gooi het op de grond, het valt normaal naar beneden en ik hoor een tikje als het de grond raakt. Ik probeer mijn vinger door mijn handpalm te duwen. Dan trek ik me nog op langs een stoel om in de lucht te blijven hangen. Maar alle reality checks falen, toch vertrouw ik het nog steeds niet

Ik word wakker of het is een false awakening
- Ik ben weer terug in diezelfde flat
Nu weet ik zeker dat ik droom. Ik ga door de deur de volgende kamer in. Het is een leeg vertrek, de vele dikke witte gordijnen die tot aan de grond hangen zijn dicht. Langzaam begint de kamer zich te vullen, met wat kastjes, een tafel, er liggen nu ook wat spullen op (en lampen?). Een perfecte plek om lekker wat te vliegen. Ik stijg moeiteloos op en vlieg een hele tijd rond door de kamer, buitelend en vrij, acrobatische kunstjes doen, heerlijk
- Ik word opnieuw wakker in dezelfde flat. Nog steeds aan het dromen. Ik loop weer door een deur naar een kamer. Ik doe mijn ogen even dicht, als ik ze open doe heb ik geen beeld meer. Maar ik voel nog wel, ik ben nog wel in de droom. Nu is er weer een andere energie, ik spring in de lucht, blijf zweven en geef me er aan over wink
- Ik word alweer wakker in de droom. Ik voel me slaperig en laat de droom gaan

Wel 4 (of 3) keer wakker geworden in dezelfde droom! :D

Laatst aangepast door Majah op Ma 01 Okt, 2018, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58
LDs: 392

Wat een mooie droom Majah. Tja, soms werken reality checks niet, zelfs een aantal achter elkaar maar de volhouder wint. Het is me vaker opgevallen dat het in mijn droom vaak wit is. Is dan misschien aan het opbouwen aan het begin zoals jij in de kamer mee maakte. Toch beter op gaan letten in mijn dromen en er misschien een reality check van maken. Het blijft altijd spannend en verrassend wat er verder op gaat gebeuren in een droom en dat maakt het ook zo leuk. Je hebt het over een andere energie. Kan je dat beschrijven, anders ten opzichte van wat ?

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

Haha, het schoot me later op de dag pas weer te binnen, ik heb het nog even aangevuld. Op een gegeven moment deed ik even mijn ogen dicht en toen ik ze weer open deed was mijn beeld verdwenen. Dus ik zag niets meer. Maar ik kon nog wel mijn lichaam voelen, dus daar heb ik toen op gefocust

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 10-12-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 02 Okt, 2018  Reageer met quote

Wow Majah! Meteen aan het begin van de maand al een mooie. Herkenbaar vab die soms falende realitychecks.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

+1=1

Het huis met de katten

Met man en kinderen loop ik langs de zee als er een harde knal klinkt. Ik schrik en vraag me af of dat onweer is. Een reclamevliegtuig vliegt schuin over ons heen, van strand naar zee. Alleen hangt de reclame niet achter het vliegtuig maar ervoor. Ik snap niet hoe dat kan en blijf naar het vliegtuig kijken. Het uiterlijk wordt steeds anders tot het op een grote vlieger lijkt met groen en paars. Ik denk nog steeds na over die knal van net en zie nu steeds meer mensen gehaast het strand verlaten. Ik zeg tegen de anderen dat we ook maar moeten gaan want dat het denk ik zal gaan onweren. Hand in hand lopen we naar de strandopgang die heel hoog is. Ik zet mijn voeten zoveel mogelijk in de voetstappen van anderen. Halverwege liggen houten balken waardoor we makkelijker omhoog kunnen.

Even later arriveren we in een appartement waarvan ik het bestaan compleet vergeten was: hier woonden man en ik lang geleden en we hebben dit altijd als tweede huis aangehouden maar zijn er lang niet geweest. Met mijn jongste sta ik net voor het raam als het keihard begint te hagelen. De hagel komt horizontaal tegen het raam aan en maakt een soort spiraal bewegingen. Net op tijd binnen, zeg ik.

Onze oudste dochter roept verbaasd: he, een kattenbak! Nu zien we dat we hier katten hebben.Vaag herinner ik me dat dat klopt. We wilden ze eerst een tijdje hier jouden en dan meenemen naar ons echte huis. Ik tel er zo snel 4. Man zegt dat het er 7 zijn. Ik vraag me af waarom we in vredesnaam 7 katten hebben. Dan tellen we samen nog een keer em zijn het er 9. Maar dat kan niet! Ik besef dat dit een droom is. Ik zeg dat ook tegen de anderen: laat die katten maar, dit is een droom. Ik probeer mijn irl al lang overleden katten terug te halen, want in een lucide droom kan alles, en ja.... daar is onze oudste kater. Hij heeft alleen blauwe ogen in plaats van groene. Ik vraag me af wat ik nu zal doen terwijl ik hem knuffel. Eerst maar eens naar buiten. Ik spring vanaf het balkon naar beneden en zweef zachtjes naar de stoep. Maar dan staat irl mijn jongste naast mijn bed en word ik wakker...

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

PinkRose schreef:
Even later arriveren we in een appartement waarvan ik het bestaan compleet vergeten was: hier woonden man en ik lang geleden en we hebben dit altijd als tweede huis aangehouden maar zijn er lang niet geweest.

Ook heel herkenbaar smile

arme katten...

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 03 Okt, 2018  Reageer met quote

+1=2

Weer met zielige katten wink

De onderwaterkatten

Ik loop door mijn geboortedorp over de B.-straat. Rechts van me loopt M. op wie ik járen geleden irl verliefd was. We lopen hand in hand. Ik heb mijn ochtendjas aan en daaronder een broek met knoop aan de rechterzijkant, die nu niet dicht zit. M. zal dat niet zien door de ochtendjas, maar ik schaam me er toch voor. Als hij even een andere kant opkijkt trek ik mijn hand los en maak ik de knoop snel dicht. Hij slaat zijn arm om me heen en we slaan linksaf de C.-straat in. Ik wijs hem het huis van onze vroegere huisarts: als kind kwam ik daar vaak door mijn vele allergieën en astmatische bronchitis. Ik vertel hem dat. Bij de vijver gaan we naar rechts. De vijver gaat verderop onder een brug door en tot mijn verbazing zie ik daar allemaal katten. Sommige zitten of lopen op het gras, maar de meeste katten zwemmen in het water. Een paar met hun kopjes boven het water maar de meeste zijn kopje onder en komen ook niet naar boven om lucht te happen. Intussen hoor ik een radioreportage over de katten: het zijn in de steek gelaten en gedumpte katten die proberen te overleven door het oude brood te eten dat hier aan de eenden gegeven wordt. Van onder het water kijken veel kattenoogjes me vragend aan en ik zou ze allemaal wel willen meenemen.

Ik draai me opzij naar mijn man toe om te vragen of wij er niet een paar kunnen adopteren, maar dan zie ik dat ik niet met hem maar met M. ben. Opeens besef ik dat dat helemaal niet klopt. Ik ben getrouwd met S en ik zou bovendien nooit in ochtendjas gaan wandelen. Droom ik dan? Ik zoek naar een klok maar zie die niet. Ik spring omhoog en land heel traag. Ik herhaal dat. Ja, ik droom! Zonder verdere omhaal zeg ik tegen M. dat ik ga want dat dit maar een droom is. Ik ben vlakbij het huis waarin ik tot mijn 16de woonde en besluit dat te bezoeken. Dan kan ik mijn oude kamertje nog eens zien. Ik beweeg intussen zoveel mogelijk mijn ogen om de droom niet kwijt re raken en raak met mijn hand de struiken langs de vijver aan. Wat voelen die echt.

In mijn oude straat zoek ik naar het juiste huis, maar er klopt niks van de nummering. Even laat ik me daardoor in verwarring brengen maar ik besluit gewoon een huis te kiezen. Het voelt raar om daar zomaar naar binnen te gaan maar ik hou mezelf voor dat dit alleen maar een droom is. Tot mijn verbazing zie ik mijn moeder in de keuken. Ik ga snel naar boven en kom op mijn oude kamer, maar de muur naar de buren is daar doorgebroken zodat ook de oude kamer van mijn buurmeisje zichtbaar is. Dan word ik wakker...

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 04 Okt, 2018  Reageer met quote

PinkRose schreef:
Van onder het water kijken veel kattenoogjes me vragend aan en ik zou ze allemaal wel willen meenemen.

Wat een zielig kattenverhaal.
Maar wel mooi hoe je in je eerste droom je oude kater nog eens heb kunnen knuffelen.
En heel knap hoe je je droom zo goed weet vast te houden.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58
LDs: 392

BerichtGeplaatst: Do 04 Okt, 2018  Reageer met quote

PinkRose schreef:
Ik ga snel naar boven en kom op mijn oude kamer, maar de muur naar de buren is daar doorgebroken zodat ook de oude kamer van mijn buurmeisje zichtbaar is. Dan word ik wakker...

lach1 lol

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 08 Okt, 2018  Reageer met quote

twin schreef:
En heel knap hoe je je droom zo goed weet vast te houden.

Dat gaat me meestal redelijk goed af, maar is het resultaat van jaren en jaren oefenen colgate

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

BerichtGeplaatst: Di 09 Okt, 2018  Reageer met quote

+0=1
RC mislukt
(………)
Bij de dokter, ik ken haar nog niet. We praten een tijdje, ze legt mij dingen uit. Tot slot vraagt ze of het duidelijk is, of ik nog vragen heb. Ik geef antwoord en ik merk dat ik heel blij ben met haar, ik ben heel opgelucht door het gesprekje. Ik geef haar spontaan een kus op haar wang. Dan buigt ze zich naar mij en geeft mij ook een kus op mijn wang. Maar allemachtig wat is die vrouw lang zeg, ze torent echt ver boven mij uit. We lopen al pratend haar spreekkamer uit naar de gang. Ondertussen doe ik een reality check, want zo'n heel lang persoon heb ik al vaker gezien in mijn dromen. Ik kijk naar mijn handen, ze zien er wel normaal uit, alleen de nagel van mijn rechterpink lijkt hol. Terwijl ik verder klets met haar, bedenk ik dat zo'n nagel niet echt bijzonder is, toch...

Een reality check doen terwijl ik ondertussen het gesprek gaande hou, (alsof er niets aan de hand is,) dat vraagt best wat concentratie. Soms lukt het, soms niet... ^^

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 11 Okt, 2018  Reageer met quote

Jammer Majah, maar... herkenbaar weer. Bij mij werkt kijken naar de tijd nog het beste (maar dan moet er wel een klok of horloge in de buurt zijn)

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 12 Okt, 2018  Reageer met quote

+1=3

Zand in huis

Ik ben met man en kinderen in een groot appartement. Daar wonen wij tegenwoordig. Ik kijk nieuwsgierig om me heen, want hoewel alles ingericht is, voel ik dat ik hier voor het eerst ben. Met Man sta ik in de aparte eetkamer. Die vind ik prachtig, maar op de tafel ligt een laagje zand. Ik strijk er met mijn hand doorheen en het valt deels op de grond. Ook op de vensterbank ligt zand. Wel wat meer dan een beetje. Ik vraag aan Man waar hij denkt dat dat zand vandaan komt. Hij legt uit dat dat uit het plafond komt en dat dat helemaal geen kwaad kan, het is juist als een soort kunst-statement bedoeld. Dan zijn we plotseling in de keuken. Ook daar ligt overal zand. Op de losse koelkast, op het aanrecht. Er staan tassen met boodschappen, veel aardappels zie ik en een ananas: ook met een laagje zand erop. Ik vind het niet storend, het geeft extra sfeer. Ik ga een deur door en kom in een grote slaap-zitkamer. Er staan allemaal prullaria die duidelijk van een (irl) vriendin zijn. Een foto van haar ouders bijvoorbeeld. Dan is dit haar kamer.

Maar als ik hier verder over nadenk, snap ik dat dat niet klopt. Zij heeft haar eigen huis met haar eigen gezin. Is dit dan een droom? Ik zoek naar een klok, vind die niet, zie wel een spiegel en kijk naar mijn eigen spiegelbeeld. Ik probeer mijn gezicht te vervormen in de spiegel. En dat lukt. Voor de zekerheid verander ik de kleur van mijn haar. Ik maak het knalpaars. Ook dat lukt. Ik droom! Nu snel bedenken wat ik wil gaan doen, voordat ik de droom verlies. Ik wil buiten een wolkenkrabberstad zien, in alle kleuren van de regenboog. En als ik naar het raam loop en naar buiten kijk zie ik paarse, roze, rode, blauwe wolkenkrabbers. Dit ziet er wel zo ontzettend mooi uit dat ik bedenk dat ik, als ik wakker ben, architecten warm moet maken voor dit idee. Ik zoek naar een fototoestel om een foto van het uitzicht te maken en bedenk dan dat dat natuurlijk niet lukt. Dan word ik wakker.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
46

BerichtGeplaatst: Vr 12 Okt, 2018  Reageer met quote

Mooie droom ,met dat laagje zand overal, voor de sfeer ^^, en een wolkenkrabberstad in de kleuren van de regenboog

PinkRose schreef:

Is dit dan een droom? Ik zoek naar een klok, vind die niet, zie wel een spiegel en kijk naar mijn eigen spiegelbeeld. Ik probeer mijn gezicht te vervormen in de spiegel. En dat lukt. Voor de zekerheid verander ik de kleur van mijn haar. Ik maak het knalpaars.

Dus de klok RC werkt goed voor jou. Zie jij ook wel eens de secondenwijzer terug lopen?
En een spiegelbeeld RC, cool smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.