EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD-competitie November 2018

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 13-12-2018
LDs:

LD-competitie November 2018
BerichtGeplaatst: Wo 31 Okt, 2018  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

November:

Twin - 3
PinkRose - 2
Zoef - 2

Winnaars afgelopen maanden
Januari - Majah (6)
Februari - Dryalantha (4)
Maart - PinkRose (4)
April - Zoef (2)
Mei - Majah (2)
Juni- Zoef (5)
Juli - Majah en Zoef (2)
Augustus- Zoef (2)
September- PinkRose en Zoef (2)
Oktober- Pinkrose (4)

Laatst aangepast door twin op Vr 30 Nov, 2018, in toaal 6 keer bewerkt
back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 01 Nov, 2018  Reageer met quote

+1= 1

Opnieuw een korte,maar iets langer dan de laatste. ^^

Het was een mega lange droom..dus hier alleen het LD stuk.

Ik was met mijn moeder ergens op bezoek. Met daar vanbinnen 4 appartementen, alleen hadden die appartementen alleen een chique kamer (salonkamer) ik heb me afgevraagd waar deze mensen moesten slapen (hele oude mensen, met erg ouderwetse kleding) (jaren 30) Toen we eindelijk vertrokken vergat ik mijn tas. Ga maar halen zijn mijn moeder, hij ligt voor op de tafel. We waren al buiten en ik probeerde terug te lopen, dat ging moeizaam ik kwam alleen diep voorovergebukt vooruit. En de dichter ik bij de ingang kwam des te minder lucht kreeg ik. Ik liep zover voorover gebukt dat ik met mijn handen op de grond me af was aan het zetten om vooruit te komen. Ademhalen werd ondertussen steeds moeizamer en moeizamer. En ik dacht dit is belachelijk, dit is een droom, dus dit moet makkelijker kunnen! En ik bedacht ---> Harry Potter stijl, en riep met uitgestrekte hand, heel hard: ACCIO!! Maar nee hoor geen tas. Toen moest ik toch erg om mezelf lachen.
Maar kreeg nog steeds, steeds minder lucht, werd wel een beetje eng ondertussen.
Uiteindelijk vond ik mijn tas ergens halverwege naar de ingang, maar ik twijfel of het wel de mijne is, en open hem. (de tas is ineens een koffer geworden)
Hij zit vol met pillen in allemaal verschillende vakjes. Ik neem de tijd om ze te bestuderen, maar er staat niks op de pillen. Ik besluit er eentje te nemen van waar de meeste van zijn. Die zal me vast helpen om meer lucht te krijgen, want ik kan ondertussen nauwelijks nog ademhalen. (alsof er iemand op me zit, waardoor ik niet kan inademen.) Ik blijf er wel opmerkelijk kalm onder.
Ik vroeg me ook af of ik nu in bed mijn adem gewoon zat in te houden! eh
Dan wordt ik wakker.. Waarom ik geen lucht kreeg in mijn droom is me niet duidelijk. Toen ik wakker werd was er niets aan de hand. whatsthat

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58
Laatst gezien: 15-12-2018
LDs: 392

BerichtGeplaatst: Vr 02 Nov, 2018  Reageer met quote

Quote:
Waarom ik geen lucht kreeg in mijn droom is me niet duidelijk. Alsof er iemand op me zit, waardoor ik niet kan inademen.

Twin dit doet me denken aan een vorm van Slaapverlaming.
Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen.
Het zich volledig niet kunnen bewegen. Slechts de ogen kunnen bewogen worden. Zelfs de snelheid van de ademhaling is niet onder controle , bron Wiki

Andere mogelijkheid zou ook kunnen zijn.
Slaaphouding waardoor je niet goed kan ademen, bv gezicht in kussen.
Uiterlijke oorzaken komen versterkt in je droom terug. Je stoot een beetje je teen in bed aan de rand en dan heb je meteen een gigantische pijnscheut in je droom of zoiets. Bewonderingswaardig en heel goed dat je er speels en kalm mee omgaat en niet in paniek schiet. Dat een voordeel van lucide kunnen dromen. Er kan je niets gebeuren, je weet dat je droomt.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 05 Nov, 2018  Reageer met quote

Quote:

Twin dit doet me denken aan een vorm van Slaapverlaming.
Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen.

Ja idd Zoef ik denk dat je gelijk hebt. Ik heb al vaker "last" gehad van slaapverlamming. Alleen nooit op deze manier.

+1 = 2
Een vreselijk chaotische droom.

Ik was thuis en ik had een loge, erg leuk want daar kijk ik al een tijdje naar uit. (ook irl)
En ik vroeg of ze wat wilde drinken of eten maar toen bleek ze in slaap gevallen op de bank. Ik liep toch naar de keuken en toen ik me omdraaide was ook mijn zwager ineens aanwezig en zat ik weer op een bank, mijn woonkamer had ineens compleet andere meubels die ik uit een eerdere droom herkende (toen wilde ik eens wat anders) inclusief de meest fantastische luie stoel die je kunt bedenken. Daar zat mijn zwager op. En blokkeerde zo het beeld van de tv, ik zei hem dat het niks gaf moest toch nog iets doen. Ik liep weer naar de keuken en keek door de keukendeur, maar herkenden mijn tuin niet, nee dat komt omdat je droomt dacht ik. Ik zwaaide de deur open en de tuin verschoof met de deur mee en werd mijn eigen tuin, ik vond dat een erg leuk effect. Ondertussen stonden er steeds meer spullen in de kamer en naar de keuken toe: jassen, tassen, dekbedden van alles. (de eethoek was ook ineens weg). Ik dacht, he jammer ze blijven allemaal logeren, ook de kinderen.
Daar had ik helemaal geen rekening mee gehouden.. Ik wilde mijn logee eens goed verwennen..alleen.
Er liep iemand langs me en ineens was de tv veranderd in een heel groot aquarium. zo groot als het halletje. Er zwommen 2 voor mij onbekende mensen in, en mijn zwager liep langs in zijn zwembroek, en ik riep veel zwemplezier. (alsof het volslagen normaal was)
Rechtsachter in het aquarium stond een giraffe. whatsthat Ik wist niet dat ze van zwemmen hielden, maar ach..als ie het leuk vind..
Ik ging weer richting keuken, en toen stormde mijn moeder binnen..ze was haar autosleutels kwijt, ik dacht die moet je niet hier zoeken, je woont hier niet...ik zei dat ook ...dat vond ze een stomme opmerking... en ging op zoek.
Ik liep weer naar de keukendeur en zag dat er een pak sneeuw was gevallen.. en ik riep iedereen, maar zag toen dat het weer de verkeerde tuin was... ik dacht dan kan ik misschien weer hetzelfde trucje uithalen met de deur, en ja hoor dat werkte!! Alleen lag in mijn eigen tuin veel minder sneeuw, jammer.
Toen viel eindelijk echt het kwartje bij mij: ik droom!!
Terug naar binnen wilde ik wat leuks gaan doen met de droom, maar er gebeurde teveel om mij heen.. en toen werd ik definitief wakker.

Deze droom duurde misschien 15-20 minuten maar ben zeker 5x wakker geweest tussendoor..ik dacht nog een paar keer, zo word ik nooit lucide als ik steeds wakker wordt. ^^

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58

BerichtGeplaatst: Ma 05 Nov, 2018  Reageer met quote

Quote:
Er liep iemand langs me en ineens was de tv veranderd in een heel groot aquarium. zo groot als het halletje. Er zwommen 2 voor mij onbekende mensen in, en mijn zwager liep langs in zijn zwembroek, en ik riep veel zwemplezier. (alsof het volslagen normaal was)

Chaotisch maar ook heel grappig lach1
Visuele effecten in dromen kunnen bijzonder mooi zijn

back to top
Run
LD4all lid
LD4all lid
Run heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 9-11-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 09 Nov, 2018  Reageer met quote

Goed bezig zus !

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Laatst gezien: 27-11-2018
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Di 13 Nov, 2018  Reageer met quote

Run schreef:
Goed bezig zus !

Echt wel!
thumbs

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 17-12-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 16 Nov, 2018  Reageer met quote

+1=1

Vliegramp

Met man sta ik in de voortuin van ons huis, dat in niets lijkt op het echte huis. Rechts van ons hebben de buren een grote uitbouw gemaakt. Vanaf de zijkant kan ik zo naar binnen kijken. Het huis lijkt wel leeg te staan. Voor hun huis staat een bord. Ik denk eerst dat het een reclamebord is, maar als ik beter kijk zie ik dat het huis verkocht is. Dat is dan gebeurd in de paar dagen dat wij net zijn weggeweest. Ik vraag aan man of hij wist dat zij wilden verhuizen. Ja. Ze wilden terug naar Amsterdam. Kennelijk zijn ze al vertrokken. Ik vind dit erg jammer. Ik kijk nog een keer naar het bord. Er staat nu dat het verhuurkocht is. Huh? Man legt uit dat dat betekent dat het verkocht is voor de verhuur. Ik probeer een regel met kleinere letters te lezen en concludeer dat er staat dat elke kamer een balkon of toegang tot de tuin heeft. Ik bespreek dit met mijn man. Betekent dit dat elke kamer afzonderlijk verhuurd gaat worden? Straks krijgen we een studentenhuis naast ons, zou dat de waarde van ons huis niet verminderen?

We praten hier nog over verder als we inmiddels ergens anders staan, in een straat die redelijk herkenbaar is in onze IRL buurt. We staan met onze rug in de richting van waar ons eigen huis ergens is en kijken uit over de daken van de buurt voor ons. Een grote Boeing komt met veel kabaal overvliegen. Man zegt gekscherend dat hij het niet gaat redden om over de huizen te vliegen en inderdaad, tot onze schrik schampt het vliegtuig met een wiel het dak van een huis. Het gaat daarna meteen steil omhoog maar ik voel aan alles dat het verkeerd gaat aflopen. Samen met andere mensen kijken we hoe het vliegtuig een grote bocht naar links maakt. Ik vraag paniekerig aan man waar de school van de kinderen ook alweer is, toch niet die kant op? Nee, gelukkig, maar hun vorige school staat daar wel. En precies daar zien we hè vliegtuig neerstorten. Alle mensen roepen, sommigen huilen. Ik zeg halfhuilend dat het volgens mij neergestort is op de vorige school van de kinderen, wat erg! En ik denk aan alle bekenden die daar in de buurt wonen. Ik ben bang voor rondvliegende brokstukken en pak de kinderen, die er nu opeens bij zijn terwijl ze met nog op school zaten, bij de hand. Snel, naar huis!

Terwijl ik met aan beide handen een kind naar huis ren, probeer ik ze uit te leggen wat er gebeurd is. Dat zulke rampen soms gebeuren, dat het heel erg is. We rennen onze straat in die totaal onherkenbaar is, en ik probeer de deur van ons huis te openen (weer een ander huis dan eerder in mijn droom). Maar de sleutels lijken te klein voor het sleutelgat. Is dit wel het goede huis? Ik loop de voortuin uit en kijk naar de andere huizen. Een blonde jongen komt het huis uit. Ik vraag of hij daar woont. Ja dus. Ik zeg dat ik dacht dat ik daar woonde. Hij wijst me naar het buurhuis, daar wonen wij sinds kort. Ik vraag op welke school hij zit. Gelukkig op een andere school dan de school waarop het vliegtuig waarschijnlijk is neergestort, zegt hij. Hij is op weg naar de rampplek om te kijken wat er precies is gebeurd. Inmiddels is mijn man er ook en heeft hij de deur van het juiste huis al geopend. Ik loop naar binnen en vraag in de gang aan hem waar de kinderen opeens gebleven zijn. Hij denkt dat ze al binnen zijn. Ik roep ze maar krijg geen antwoord. Als ze maar niet naar de plek van de ramp gegaan zijn. Ik ren op blote voeten naar buiten en loop de straat uit. Deze omgeving is totaal onbekend voor me, realiseer ik me. De sfeer is “spooky”. Het is doodstil op straat, er ligt overal grijs as op de grond, in de verte klinken sirenes van hulpdiensten. Op de plek waar we net waren zijn de kinderen nergens te zien. Ik besluit terug naar huis te gaan, omdat ik bang ben dat ik anders de weg naar huis niet meer kan vinden. Gelukkig loop ik meteen de goede kant op. Ik bel aan, man doet open en vraagt of ik de kinderen gevonden heb. Nee. Misschien zitten ze wel in een hoekje op hun kamer, geschrokken van wat er gebeurd is, zeg ik. Ik ren naar boven en zie onze jongste dochter op ons bed liggen. Ze leest een stripalbum. Onze oudste is volgens haar op zolder. Ik ren naar boven en daar is onze oudste doodgemoedereerd aan het tekenen. Gelukkig.

Ik ren weer naar beneden want ik wil familie en vrienden geruststellen dat wij veilig zijn. Ik vraag aan mijn man waar mijn telefoon is. Die ligt op de eettafel. Ik zeg dat ik wel veel gemiste oproepen en berichten zal hebben, maar mijn scherm is blanco. Het is natuurlijk net een paar minuten geleden gebeurd, waarschijnlijk weten ze nog van niets. Ik probeer een berichtje te sturen naar mijn vader, maar dat gaat ontzettend moeizaam. Verkeerde letters, of ik tik een letter in en er verschijnt meteen een heel woord. Dan maar een berichtje inspreken, in dromen kan ik nooit goed schrijven zeg ik hardop. Ik spreek kort een berichtje in voor mijn vader en een vriendin. Daarna wil ik weten of er al bekend is waar het precies is neergestort. Mijn man probeert dat te achterhalen maar alles wat hij probeert, tv en radio, internet, lukt niet. “Dat komt doordat dit een droom is,”zeg ik. “Kijk maar, bij mij lukt het ook niet.” En dan komt opeens het besef dat het natuurlijk écht een droom is. Ik ben lucide! In werkelijkheid is de wekker net gegaan en ben ik blijkbaar weer in slaap gevallen. Ik wil wel een goede afloop aan deze nare droom breien, dus ik zeg dat ik de tv aantover (dat lukt meteen) en besluit dat het vliegtuig neergestort is in een groot stuk gras en dat er geen doden of gewonden zijn. Prompt is dat op tv op een extra nieuwsuitzending te zien. Ik denk na over wat ik nu verder wil gaan doen maar dan gaat de wekker nogmaals....

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

Wauw Pinkrose...

Wat een Nare droom..
Wel fijn dat je uiteindelijk op het laatst toch de controle over kan nemen.
Scheelt toch iets met wakker worden.
Althans.. zo ervaar ik dat zelf na een nachtmerrie.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

Precies Twin, ik werd evengoed met een naar gevoel wakker maar dat was veel minder nu. De afloop van mijn dromen veranderen deed ik als kind al. Gelukkig nu zelden nog nachtmerries.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 17 Nov, 2018  Reageer met quote

+1= 3

Een mega chaotische maar vooral onsamenhangende nachtmerrie..
ik val er midden in..

Ik sta in een kale ruimte met 2 vierkanten op de vloer..
Dit blijken electrische kookplaten.
Er gebeurde van alles en uiteindelijk moest ik als straf koken voor de hele groep.. een man of 8.
Ik had geknoeid met chemicalien op de vierkanten. (Ammoniumacetaat)(het ziet er uit als natte sneeuw, en water erop geeft hetzelfde effect..)
Ik probeerde het op te ruimen met water..
Maar zodra ik er water op gooi lijkt het of het ieder moment kan gaan branden.. het knettert een beetje met vonkjes..
Dan gaat er een mevrouw op zitten (op handen en voeten) en ze vliegt in brand... Ze verkoold compleet en blijft achter in een foetale houding compleet verkoold..Ik zie het gebeuren en voel me zowel mega schuldig als geschokt..
Iedereen aanwezig wordt heel erg boos..haar vader is er ook..
ondertussen zie ik haar weer opstaan met nauwelijks zichtbare schade..
Ze vallen me aan.. haar vader is furious!!
Ze pakken me stevig vast ..
En ik herken de slaapverlamming..
ik denk ..verdorie..slaapverlamming....
En ik dacht..: niet de slaapverlamming waar Zoef het over had..
maar de slaapverlamming die ik vaker heb.... en ja ik werd Lucide..
Maar ik kon er helemaal niks mee.
Ze hielden me steeds steviger vast, terwijl ik me probeerde los te worstelen. En ik begreep dat de slaapverlamming van me ging winnen.
Ze hielden me bij mijn armen en benen... en ik dacht heel even dat ze me wilde vierendelen..
Ik wist dat ze me gingen vermoorden alleen niet op welke manier..En ik raakte serieus in paniek.
En ik probeerde mezelf wakker te maken.. eerst met schreeuwen.. maar dat ging niet, niet met deze slaapverlamming.. toen met zwaaien met mijn armen.
Dat werkte ook niet...
Dan zijn er niet veel opties meer..
Ik krijg mezelf niet wakker...,
Dan is er de laatste keuze: de paniek/angst toelaten en hopen dat ik wakker wordt van angst/paniek voor ik (in mijn droom) doodga.
Uiteindelijk werd alles ineens helemaal zwart.. waarschijnlijk werd ik heel even wakker, maar kan het me niet herinneren..
De droom ging nog even volledig onsamenhangend verder.. maar toen was ik al niet meer lucide, toen werd ik wel echt wakker.
Maar gelukkig niet zo overstuur als waar ik bang voor was.. wel buiten adem..

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 21 Nov, 2018  Reageer met quote

Jasses, wat een rotdroom Twin!

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 21 Nov, 2018  Reageer met quote

+1=2

Ik ren door een onbekend gebied. Het voelt alsof dit niet ver van het dorp is waar ik vroeger opgroeide. Het is mooi weer, warm. Ik ren over een bospad en zie links een auto geparkeerd staan. Zeker van een boswachter. Ik ren verder, nu over een geasfalteerde weg door heuvels. Links zie ik in de verte het vertrouwde dorp liggen. Ik voel me heel vrij. Maar ik verlies de droom. Ik word wakker naast mijn man. Ik wil verder met deze droom en probeer het gevoel te blijven houden dat ik ren. Ik voel de vertrouwde druk op mijn oren die ik altijd heb als ik “bewust” in slaap val. Ik kijk van links naar rechts ook al zie ik nog niets, en dan kom ik terug in de droom. Ik voel me heel trots dat het gelukt is. Ik ren half zwevend door, en blijf goed om me heen kijken. Rechts zie ik een paar boerderijen en een tuincentrum. Een hele stoet aan mensen loopt me tegemoet. Dan word ik nogmaals wakker en lukt het me niet meer om weer in de droom terecht te komen.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58

BerichtGeplaatst: Vr 30 Nov, 2018  Reageer met quote

+2=2 smile

9 november : Samen zweven met Ron naar beneden

11 november : 2x vals ontwaken en T-shirt zit vastgeplakt aan mijn lichaam

Nog 1 nacht, nog 1 kans wink Het is me helaas
niet gelukt.

Zie voor de inhoud van deze dromen mijn lucide dromen dagboek.
Blauwe link hieronder.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 01 Dec, 2018  Reageer met quote

jammer Zoef... dat het niet gelukt is.

Volgende maand beter.. wink

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.