EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

LD, FA of ND?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Poseidon
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 9-12-2018
LDs: 1

LD, FA of ND?
BerichtGeplaatst: Do 22 Nov, 2018  Reageer met quote

Beste dromers,

Ik heb een vraag over vermoedelijk een FA of LD, waar ik niet uit kom wat het nou was. Of beter gezegd: ik ben nieuwsgierig naar inzichten van mensen vanaf het forum!

Ik ben nu zo’n 5/6 weken serieus en gemotiveerd bezig met het leren van lucide dromen en kreeg dit na zo’n 2 weken, hierna niet meer gehad buiten wat pre-lucide situaties. Ben wel al langer lid van het forum, maar ben er nog niet zo serieus mee bezig geweest als nu. Als volgt:

Ik had een ND en vanuit deze ND werd ik wakker in mijn bed, wat een FA zou kunnen zijn, alleen werd ik al wakker met een soort van besef, ik hield mijn ogen dicht en dacht instant: als dit een droom is dan kan ik nu ademen als ik mijn neus dicht knijp en dit lukte. Toen wilde ik mijn ogen open doen, dit ging met intens veel moeite, alsof klaasvaak uitgeschoten was met zijn zand. Uiteindelijk lukte het en zag mijn kamer er heel wazig en maanlichtverlicht achtig uit, dit kan niet aangezien mn kamer pikdonker is in de nacht. Dit hield 2 seconden aan en toen belande ik weer in de ND.

In de ND was de DC waar ik voor de FA al over droomde nu spottend in zijn neus aan het knijpen en lachte me uit omdat hij het ronduit debiel vond, toen werd ik wakker.

Ik kan niet duidelijk zeggen of ik nou droomde over lucide zijn omdat ik het instant was vanuit de ND, of dat ik het echt even was en het besef er al was maar mijn luciditeit gewoon zo laag was, vandaar dat ik weer teruf de ND in ging.

Wat denken jullie?
Thanks alvast! ^^

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58
Laatst gezien: 15-12-2018
LDs: 392

BerichtGeplaatst: Vr 23 Nov, 2018  Reageer met quote

Gefeliciteerd Poseidon. Zoals ik het beoordeel werd je lucide vanuit een normale droom. Dat gebeurt meestal. Meteen bewust in slaap vallen, WILD, is veel moeilijker. Je deed een reality check om na te gaan of je droomde, dat was het geval. Je slaap kamer waar je wakker werd zag er heel anders uit, dat is een FA. Dat je ogen maar met moeite kon openen duidt op slaapverlaming. Soms kan er dan een DC op je zitten of boven je hangen wat eng kan zijn. Deze stak de gek met je, grappig.
Bedenk dat luciditeit, dat is bewust zijn dat je droomt en hoe helder of donker het in je droom is, variabel is. Het gebeurt minder dat je droom heel helder is en dat je bij je volle verstand bent. Er zijn heel veel gradaties in. Je bent heel goed bezig. Ga zo door voor meer verrassende, onvoorspelbare, langere lucide dromen.

Groet Zoef

back to top
MDC
Nieuw lid
Nieuw lid
51
Laatst gezien: 13-12-2018
LDs: 2

BerichtGeplaatst: Vr 23 Nov, 2018  Reageer met quote

Hallo Poseidon.Ik ben ook weer begonnen met te oefenen voor LD. Ik ben nu zo een 2 maand bezig en heb verleden vrijdag een lucide droom gehad..eindelijk.
Ik denk dat je der ook bijna was,maar in de plaats van je ogen proberen te openen moest je mss eens proberen te denken waar je graag wou zijn of iemand die je graag wou zien en dan was je mss in een leuke LD.
Ik heb nu 2 LD gehad van maar 30 sec en 2 van een 3sec.
Heb tot hier toe alleen maar gevlogen wat wel leuk is,maar zou graag eens met iemand praten in mijn LD.
Ik hoop dat het je nog eens lukt.
Groeten MDC

back to top
Poseidon
LD4all lid
LD4all lid
25

BerichtGeplaatst: Za 24 Nov, 2018  Reageer met quote

Thanks Zoef, het voelt nu achteraf inderdaad bes logisch dat ik even in een lucide droom zat voordat ik wakker werd in een FA. De DC kwam echter pas weer terug in de ND, niet tijdens de FA met slaapverlamming, wat overigens totaal niet eng was.

Misschien dat als ik gedaan had wat MDC zei: mijn ogen dicht houden en denken aan wat ik zou willen dromen ik in een droom terecht zou komen. Ik had er echter geen benul van dat ik in een FA of SP terecht zou komen, ik had meer het idee dat als ik mijn ogen zou openen ik in de droom terecht zou komen 8D

Groetjes,
Poseidon

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 13-12-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 24 Nov, 2018  Reageer met quote

Hallo Poseidon,

Je gaat hartstikke goed zeg, en al zo snel.
Dat is naar mijn mening een LD vanuit en ND. Je dacht eraan om een RC te doen en toen werd je lucide...
Dat je ogen zo moeilijk open gingen, klinkt mij erg bekend in de oren.
Dat is slaapverlamming. Bij mij ging dat vaak samen met een FA, of gebeurde dat vlak na mekaar.
Ik heb dat een tijdlang zo vaak gehad dat de slaapverlamming nu voor mij een dreamsign is.
Blijf oefenen, voor je het weet heb je het helemaal onder de knie.

groetjes Twin

back to top
Poseidon
LD4all lid
LD4all lid
25

BerichtGeplaatst: Zo 25 Nov, 2018  Reageer met quote

Hoi Twin,

Thanks! Dat werkt in ieder geval lekker motiverend wink
Nu ik erover nadenk heb ik dat onbewust al een paar keer eerder meegemaakt. Evenals het niet of zeer traag kunnen bewegen in een droom. Dit is best vaak terugkerend. Bijvoorbeeld: ik wil rennen, maar ‘t voelt net alsof iemand je tegen houdt. Je wilt iemand een klap verkopen en je arm gaat met 0 km/h vooruit whatsthat haha. Misschien een idee om dit te verwerken in een droomsignaal.

Groetjes,
Poseidon

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Laatst gezien: 27-11-2018
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Di 27 Nov, 2018  Reageer met quote

Poseidon schreef:
Ik heb een vraag over vermoedelijk een FA of LD, waar ik niet uit kom wat het nou was.

Yes, een lucide FA! Gefeliciteerd!

Poseidon schreef:
Ik had er echter geen benul van dat ik in een FA of SP terecht zou komen, ik had meer het idee dat als ik mijn ogen zou openen ik in de droom terecht zou komen 8D
Maar je kwam ook in de droom terecht... Je droomde van je kamer die er maanlichtverlicht achtig uitzag

Poseidon schreef:
In de ND was de DC waar ik voor de FA al over droomde nu spottend in zijn neus aan het knijpen en lachte me uit omdat hij het ronduit debiel vond
Hahaha, DC's kunnen gek uit de hoek komen he?!
Dat doen ze ook wel eens bij mij:
Majah schreef:
(…) Hmm, ik wilde altijd nog eens met een DC praten, dus ik ga er heen. (…) Dan vraag ik aan de zwarte man die net nog stond te jongleren: 'Doe je dat nou ook wel eens in je dromen?'. Hij reageert niet, of hij me niet gehoord heeft. De andere man, met een zuid-amerikaans uiterlijk, zegt 'ik ga weer eens naar huis, een hapje eten in mijn dromen', met een schamper lachje (want hij neemt me in de maling). En hij gaat weg.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Laatst gezien: 27-11-2018
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Di 27 Nov, 2018  Reageer met quote

MDC schreef:
Ik ben ook weer begonnen met te oefenen voor LD. Ik ben nu zo een 2 maand bezig en heb verleden vrijdag een lucide droom gehad..eindelijk.

cheer

MDC schreef:
Heb tot hier toe alleen maar gevlogen wat wel leuk is,maar zou graag eens met iemand praten in mijn LD.

Ja leuk!
Je kan bijv ook alvast een vraag bedenken die je wilt stellen.
Het antwoord kan heel verrassend zijn!
Zo heb ik een DC eens gevraagd: "Kan je me iets vertellen wat belangrijk voor me is?"

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.