EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

Sterke Dream Recall, te ‘afwezig’ om te klikken?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

Auteur  Bericht 
Poseidon
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 9-12-2018
LDs: 1

Sterke Dream Recall, te ‘afwezig’ om te klikken?
BerichtGeplaatst: Zo 25 Nov, 2018  Reageer met quote

Beste dromers,

Al vanaf het moment dat ik begon met het oefenen van lucide dromen was m’n dreamrecall heel sterk, nu is hij zodanig ver dat ik elke nacht 2-4 dromen weet in detail tot gesprekken, wat iemand aan heeft, hoe de omgeving eruit ziet, waar spullen liggen, zelfs lijntjes tussen tegeltjes en patroontjes in het hout van een bar of tafel haha.

Er komen vaak pre-lucide onderwerpen voorbij zoals een DC die me notabene vertelt om bewust te worden van wat ik aan het doen ben en dromen waarin ik droom over mijn dromen noteren.

Echter voelt het nacht op nacht weer alsof ik de connectie gewoon totaal niet maak. Er is geen haar op mijn hoofd die zelfs als het tegen mij gezegd wordt in de droom denkt: hey, laat ik is even stilstaan bij wat ik doe en een rc doen.
Nou is het me wel al een keer gelukt om heel even lucide te worden maar dit was niet vanuit zo’n heldere lange droom, wat je wel zou verwachten. Iemand een idee hoe je zo iets een beetje kan kickstarten, of komt het bekend voor en hoe pak jij dit aan?

Ik doe zo’n 10-20 RC’s op een dag, waarbij ik mij bewust word van m’n zintuigen, afvraag of ik droom en dan een RC doe. Verder probeer ik af en toe WILD of WBTB en natuurlijk noteer ik al mijn dromen tot in detail. Ik ben ongeveer 6 weken bezig.

Het voelt alsof ik er bijna ben, maar nèt de plank steeds mis sla.
Het is btw. zeker geen ongeduld, ik ben benieuwd naar jullie observatie.

Groetjes,
Poseidon

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58
Laatst gezien: 15-12-2018
LDs: 392

BerichtGeplaatst: Di 27 Nov, 2018  Reageer met quote

Poseidon,

Geduld is een schone zaak, vaak komt een lucide droom ineens zonder dat je het verwacht. Er veel mee bezig zijn helpt maar wissel dat af door er niet zo bezig mee te zijn.
Experimenteren is ook goed om de juiste techniek te vinden. Mijn favoriete techniek is SSILD na WBTB. Staat uitgelegd op de 1e pagina van mijn lucide dromen dagboek. Hoe langer je er mee bezig bent, hoe gemakkelijker je ze krijgt en langer ze gaan duren.

Groetjes Zoef

back to top
Poseidon
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 9-12-2018
LDs: 1

Hmm, SSILD heb ik nog niet geprobeerd met WBTB. Ik ga die is een keertje proberen, thanks ^^

Ik probeer er inderdaad niet altijd mee bezig te zijn, toch best lastig als je er enthausiast van word.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
46
Laatst gezien: 27-11-2018
LDs: 100+

Re: Sterke Dream Recall, te ‘afwezig’ om te klikken?

Poseidon schreef:
Er komen vaak pre-lucide onderwerpen voorbij zoals een DC die me notabene vertelt om bewust te worden van wat ik aan het doen ben en dromen waarin ik droom over mijn dromen noteren.

grin1

Het is een proces, je zit er midden in, je gaat goed vooruit, geef het tijd...

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 1

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.