EN | NL | FR

LD-competitie Maart 2019

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 25-5-2019
LDs:

LD-competitie Maart 2019
BerichtGeplaatst: Vr 01 Mrt, 2019  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

Maart:
Majah - 1
Twin - 1
PinkRose - 3
Zoef - 2

Winnaars afgelopen maanden

Januari : PinkRose - (7)
Februari : Majah (2)

Laatst aangepast door twin op Ma 01 Apr, 2019, in toaal 5 keer bewerkt
back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
47
Laatst gezien: 1-5-2019
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Za 02 Mrt, 2019  Reageer met quote

+1=1
de eerste van de maand smile

Dat er van alles uit de lucht kan komen vallen
In een stad (waar ik woon in de droom). Bij een flatgebouw wordt gebouwd en gesloopt. Er staat prachtig sloophout buiten, lange dikke balken. Precies wat mijn vriend zou kunnen gebruiken voor doe het zelf klus waar hij mee bezig wil. Maar het hout staat vast, jammer... En nu komen er ineens houten balken uit de lucht vallen, en houten planken, overal om ons heen
Dit is zo bizar, dit is zeker een droom! Dat betekent dat er nu wel van alles uit de lucht kan komen vallen! En ja hoor, nu vallen er kazen uit de lucht, van die kleine ronde gele kaasjes (van 1 kg). Ik kan ze makkelijk vangen, ik ren rond om ze te vangen. Ik vang ook nog een paar massieve glazen bollen, ongeveer zo groot als de kazen, ze zijn van prachtig helder en wit glas, als een soort enorme knikkers of kralen. Ik leg ze voorzichtig op de grond bij de kazen en bewonder ze

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 02 Mrt, 2019  Reageer met quote

Majah schreef:

Dit is zo bizar, dit is zeker een droom! Dat betekent dat er nu wel van alles uit de lucht kan komen vallen! En ja hoor, nu vallen er kazen uit de lucht, van die kleine ronde gele kaasjes (van 1 kg). Ik kan ze makkelijk vangen, ik ren rond om ze te vangen.]

lach1 Wat een grappige droom.. toevallig tv zitten kijken van de week?
( Cloudy with a chance of meatballs?) haha in jou geval dan hout, kaas en glazen bollen..

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 08 Mrt, 2019  Reageer met quote

+1=1

Een hele lange droom,
Zo eentje waarin ik weer eens een opdracht moest uitvoeren.
op een gegeven moment wist ik niet meer wat de opdracht was,maar was ik wel op een zeer enge plek..soort van grotten waar ik iets moest zoeken.. overal hingen gordijnen waardoor ik steeds niet kon zien wat aan de andere kant was.. ik was erg bang..
uiteindelijk uit de grotten ontsnapt en ineens werd het weer een leuke droom.. Ik moest nog steeds verder zoeken, maar ik had al vaag door dat ik droomde..
En ik had een vervoersmiddel gevonden want ik moest snel zijn om niet de laatste te worden....
Ik zat op een bureaustoel..en ging vrij hard over een smal geasfalteerd bospad.
De stoel ging vanzelf, en heel soepel..
En ik dacht.. dit kon wel een lucide droom zijn, dat zouden ze moeten onderzoeken. siiw
En ik besefte dat ik de stoel zelf harder kon laten gaan met mijn gedachten,dat lukte niet helemaal, maar denken dat de weg afliep lukte wel en toen ging de stoel weer harder... een echte adrenaline-kick!! 8D
Toen wakker met een hartslag van 150 en buiten adem, maar wel nog met de adrenaline-rush.. Super!

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
47
Laatst gezien: 1-5-2019
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Vr 08 Mrt, 2019  Reageer met quote

@Twin, Cloudy with a chance of meatballs, haha, nee niet gezien!

Gaaf, racen met een bureaustoel grin

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 22-5-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 13 Mrt, 2019  Reageer met quote

+1=1

Ik arriveer in het trappenhuis van de flat waar we een jaar of 15 geleden woonden. Ik ben hier in al die tijd niet terug geweest. Uit nieuwsgierigheid kijk ik naar de brievenbussen die ter hoogte van de lift zijn. Tot mijn verbazing staat onze achternaam op een van de brievenbussen. Ik steek mijn hand door de gleuf naar binnen en grijp een stapel post die ik met moeite naar buiten trek. Een paar dikke brieven van mijn beste vriendin! Ik loop met de post naar boven en loop ‘onze’ galerij op. Eigenlijk heb ik het gevoel dat ik hier helemaal niet hoor te zijn en dat ik zo betrapt kan worden, maar ik probeer toch of ik de deur van ons oude flatje kan openen. Niet alleen lukt dat, ik zie ook onze eigen vertrouwde spullen van jaren geleden. Grijze hoogpolige vloerbedekking, zelfs onze vier katten zijn er! Hoe heb ik die nou al die jaren kunnen vergeten? In de woonkamer knuffel ik ze om de beurt. De post leg ik op tafel. Ik vraag me af hoe de katten al die tijd in leven zijn gebleven. Kennelijk zijn we af en toe nog langs gekomen om ze eten te geven. Ik kijk naar de kattenbakken, die zien eruit alsof ze pas nog verschoond zijn.

Dan verandert de sfeer van de droom. De katten komen dreigend om me heen lopen en lijken opeens niet meer op de echte. Ik begrijp opeens dat het kleine duiveltjes zijn. Ze ontbloten hun tanden en eentje probeert me te bijten. Maar ik weet dat ik niet mag laten merken dat ik ze in de gaten heb. Ik ga naar de wc en doe de deur op slot, maar als ik test of hij echt op slot zit, merk ik dat hij gewoon open kan. Aan de onderkant van de deur is een vrij hoge kier. De katten proberen me via de kier te krabben. Ik ga op de toiletpot staan. Ik moet vluchten, maar hoe? Ik kijk om me heen en zie een rooster, waarachter een ventilatieschacht. Ik haal het rooster weg en hoewel ik denk dat ik nooit door de opening heen kom, lukt het me om er doorheen te kruipen. Ik kruip verder tot ik ergens rechtop kan staan en ik trek mezelf op en kom uit op het dak van de flat. Via regenpijpen en balkons klim ik naar beneden. Hoewel ik de katduivels nergens zie, heb ik het gevoel dat ze me op de hielen zitten. Ik denk dat ik pas veilig ben als ik in de trein zit, weg van hier. Via achtertuinen en soms door huizen heen probeer ik zo onvoorspelbaar mogelijk bij het station te komen. De rillingen lopen over mijn rug.

Tijdens mijn vlucht denk ik er nog eens over na. Toen we verhuisden zag de flat er toch heel anders uit? We hadden hem helemaal verbouwd. Ook de inrichting was anders. En trouwens, laatst zat ik nog op Funda dat hij weer te koop stond, en toen was alles helemaal veranderd. De katten zijn natuurlijk meeverhuisd en zijn allemaal al jaren dood. Dan moet dit een droom zijn. Om dat te testen spring ik. Ik blijf in de lucht hangen. Ik ben lucide! De “spooky” sfeer is meteen weg en ik verander de omgeving in een grote stad met wolkenkrabbers. Ik vlieg omhoog en kies de bovenste verdieping van de hoogste wolkenkrabber uit. Daar woon ik, besluit ik. Door een openstaand raam vlieg ik naar binnen en ik word heel blij als ik de stemmen van mijn man en kinderen hoor. Ze zitten aan tafel een spelletje te spelen en vragen of ik meedoe, maar ik wil liever eerst van het uitzicht genieten.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 20 Mrt, 2019  Reageer met quote

+1=2

Terug naar vroeger

Samen met mijn beste vriendin loop ik door het dorp waar we beiden opgroeiden. En wel door ons oude buurtje. "Op elke vierkante centimeter liggen hier duizend herinneringen," zeg ik tegen haar. Ik voel me erg weemoedig. Kon ik nog maar een keer terug in de tijd, naar het huis waarin ik opgroeide, weer even lekker kind zijn... We lopen langs de vijver waar we vroeger altijd "per ongeluk expres" een rondje liepen als we in de gaten hadden dat die leuke jongen van verderop zijn hond uitliet. Ik zie de straat waarin ik opgroeide. We zijn nu aan de andere kant van de vijver en mijn vriendin loopt daar een hofje op. Het is omringd door oude, pittoreske huizen. Op het grasveld in het midden staat een oude molen. Er is een soort open woonkamer met ouderwetse (en knusse) inrichting. Ik probeer hiervan foto's te maken, maar steeds komen jongens die hier spelen voor mijn beeld staan. Ik erger me daaraan en zeg "hee, hou daar eens mee op, laat me even een foto maken." Als reactie gooit eentje een steen naar me, maar ik tover die snel om in een bloem. Ik moet lachen om de verbazing op hun gezicht en vertel mijn vriendin dat ik getoverd heb. "Nee hoor, dat kan niet. Toveren bestaat niet," zegt ze stellig. "Je droomt zeker."

Dat zet me aan het denken. Zou dit een droom kunnen zijn? Ik concentreer me op vroeger. Dit hofje was er helemaal niet. Op deze plek waren gewoon straten met rijtjeshuizen, dat weet ik zeker. En natuurlijk bestaat toveren niet. Voor de zekerheid check ik de tijd op een klok in de open woonkamer. Daar klopt niets van, die springt van drie uur naar kwart voor negen. Ik droom dus! Ik bedenk snel wat ik zal gaan doen en ik weet het al. Ik ga terug naar het huis waarin ik ben opgegroeid en daar zal alles net zo zijn als vroeger. Met grote half zwevende sprongen ren ik terug naar de vijver en binnen no time ben ik in de steeg achter ons huis. Nu ik hier sta lijkt het allemaal extreem realistisch. Ik aarzel even voordat ik de poort van de achtertuin open. Stel je voor dat dit toch geen droom is, dan sta ik straks bij vreemde mensen in de tuin. Toch open ik de poort en meteen zie ik dat het klopt, het doet allemaal heel vertrouwd aan. Ik ga via de keuken naar binnen en zie mijn vader en moeder in de woonkamer zitten. Mijn moeder met een boek in een stoel, mijn vader met een krant in de andere stoel. En op de bank zit mijn kleine zusje. Ik word er emotioneel van. Ik focus me op mijn moeder die IRL dusdanig dement is dat ze op een gesloten afdeling woont. Ik voel hoezeer ik haar mis en neem haar in me op, ze lijkt in deze droom zo enorm op haar vroegere zelf. Ze klapt haar boek dicht en vraagt me wat er is. Ik kruip bij haar op schoot en huil "mamma, mamma....". Ze slaat haar armen om me heen en wiegt me troostend heen en weer. Dan word ik wakker, met betraande wangen.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58
Laatst gezien: 24-5-2019
LDs: 400

BerichtGeplaatst: Ma 25 Mrt, 2019  Reageer met quote

+2=2 :D

11 maart: Ben ik nou echt zo’n kleine man ?

24 maart: Niemand die me tegenhoud als ik hier komen werken.

Zie voor de inhoud van deze dromen mijn lucide dromen dagboek.
Blauwe link hieronder.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 31 Mrt, 2019  Reageer met quote

Van Harte Gefeliciteerd!!!

De Winnaars van deze maand:

PinkRose en Zoef!! applaus party3 hurray

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 31 Mrt, 2019  Reageer met quote

+1=3

Ik sta met man en kinderen bij een voetbalveld verderop in onze stad. Mijn dochters hebben hier straks allebei een loopwedstrijd. Het is mooi weer en we staan met een leuke groep mensen samen te kletsen. Links voor me zie ik een vliegtuig aankomen, spierwit met een zwarte onderkant. Het vliegt langs de korte kant van het voetbalveld en gaat dan verder boven de bomen links achter me. Het vliegt vlak boven de boomtoppen en dat is echt veel te laag. Ik roep hard: “het gaat neerstorten!” Het verdwijnt verderop uit het zicht en ik wacht op een knal, rook, explosie of ander teken dat het gecrasht is. Ik denk: “dit heb ik nou zo vaak gedroomd en nu gebeurt het echt!” Ik probeer in te schatten of het op ons huis gecrasht kan zijn maar denk dat de afstand daarvoor te groot is. Intussen is iedereen in paniek. Een paar mannen rennen in de richting van waar het vliegtuig neergestort zou kunnen zijn. Mijn man checkt nieuwsbronnen op internet en ziet nergens iets over een neergestort vliegtuig. Een kennis van ons komt terug van de bomen en laat een klein wit modelvliegtuig zien met zwarte onderkant. Kennelijk hebben we dit vliegtuig net veel te groot ingeschat. Ik schaam me omdat ik iedereen in paniek heb gebracht. Ik ga verderop in het gras zitten en hoop maar dat iedereen het snel vergeet. Toch vind ik het raar. Het is echt onmogelijk dat ik een modelvliegtuigen voor een echt vliegtuig heb aangezien. Zou ik dan toch dromen? Ik knijp mijn ogen dicht en open ze weer met het voornemen dat de omgeving veranderd is. En ja, we zijn nog steeds met dezelfde groep mensen maar dan in een park dat me doet denken aan Central Park, met wolkenkrabbers er omheen. Ik ben lucide! Dan kan ik dus ook vliegen. Ik spring omhoog en spring in de lucht verder omhoog tot ik langs de hoogste verdiepingen zweef. Ergens op een bank herken ik mijn schoonvader. Ik hou me buiten aan een raamkozijn vast en zwaai, maar dan word ik wakker.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58
Laatst gezien: 24-5-2019
LDs: 400

BerichtGeplaatst: Ma 01 Apr, 2019  Reageer met quote

Gefopt door je laatste lucide droom en gefeliciteerd PinkRose. wink

back to top
twin
dromenvanger