EN | NL | FR

LD-competitie April 2019

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 23-7-2019
LDs:

LD-competitie April 2019
BerichtGeplaatst: Zo 31 Mrt, 2019  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

April:

PinkRose - 1
wortel - 1
Zoef - 1

Winnaars afgelopen maanden

Januari : PinkRose - (7)
Februari : Majah (2)
Maart: PinkRose en Zoef - (2)

Laatst aangepast door twin op Ma 29 Apr, 2019, in toaal 3 keer bewerkt
back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 6-6-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 13 Apr, 2019  Reageer met quote

Eindelijk eentje, +1=1

Man en ik zijn thuis. Het is vroeg in de morgen. We liggen nog in bed. Buiten horen we geluiden van machines. Ik sta op en kijk tussen de gordijnen door naar de straat. De slaapkamer is mijn oude slaapkamer van toen ik nog bij mijn ouders woonde, en de straat is dan ook de oude straat uit mijn jeugd. Er lopen wat mannen met gele hesjes aan door de straat. Ik weet dat er werkzaamheden zijn, en dat ze daarmee vandaag beginnen. Ik kijk naar rechts. Daar duwt een man een grote wals voor zich uit, waarmee hij gekscherend doet alsof hij een collega wil aanrijden. Die collega vlucht lachend tussen twee geparkeerde auto‘s, en de wals beschadigt daarbij een van die auto’s. Ik kijk toe hoe de beschadigde auto deskundig uit elkaar wordt gehaald en wordt afgevoerd, kennelijk om te voorkomen dat ze aansprakelijk worden gesteld voor de schade. Ik doe hiervan verslag tegen mijn man, die naar buiten wil gaan om ze hierop aan te spreken. Ik hou hem tegen, want ik heb het gevoel dat de straatwerkers kwaad in de zin hebben en dat ze ons iets zullen aandoen als wij ons er mee bemoeien.

Dan besef ik dat deze straatwerkers bij ons in huis overnacht hebben. Ze slapen hier totdat de klus gereed is. Ik voel me daar eigenlijk helemaal niet prettig bij. Ik verlaat de slaapkamer en sta nu in een heel statig, klassiek trappenhuis. Ik kan vanaf hier naar beneden kijken, zie net de voordeur, en daardoor zie ik nog wat straatwerkers naar buiten lopen. Het liefst zou ik de voordeur op slot doen zodat ze er niet meer in komen. Opeens weet ik zeker dat zij ons kwaad willen doen. Ik voel me hier niet meer veilig. Op de derde etage, wij zijn nu op de tweede, slapen de kinderen. Maar ook mijn schoonouders, mijn vader, mijn al jaren geleden overleden grootvader en anderen die ik in mijn droom wel ken maar nu niet precies kan benoemen. We moeten onszelf en de anderen in veiligheid brengen, want ik weet met grote zekerheid dat de straatwerkers elk moment naar binnen kunnen komen om ons te doden. Mijn man zegt dat hij wel een oplossing heeft. We hebben immers nog een geheime etage waar niemand ons zou kunnen vinden. Daar moeten we schuilen, en dan kunnen we daar vandaan de politie bellen.

We rennen de trap naar de derde etage op, en maken daar iedereen wakker en leggen kort uit dat we moeten vluchten. We rennen nog een trap op naar de vierde etage. Daar haalt man een plaat uit het plafond los. Hij schuift een ladder uit en hij klimt als eerste naar boven. Ik klim achter hem aan. We komen in een kleine hal waar een trap naar boven gaat, die uitkomt bij een hal met twee voordeuren. Achter elke voordeur gaat een compleet appartement schuil. Ik voel me trots omdat wij zo’n enorm huis hebben. Wij verzamelen ons in het linker appartement. Als iedereen daar is haalt man de ladder naar boven en legt hij de plaat van het plafond terug. Voordeur op slot, nu zijn we veilig en kan ik de politie bellen. Maar als ik dat probeer gaat er telkens iets mis. De verbinding wordt verbroken of ik hoor alleen ruis of ik ben verkeerd verbonden.

ik erger me hier ontzettend aan en bedenk dat ik dat in dromen ook altijd heb. Maar dit is geen droom. Of wel? Ik kijk uit het raam, in de verwachting dat ik diep onder me een achtertuin zie, maar tot mijn verbazing zie ik die achtertuin maar 1 etage lager. Dat klopt niet, we zitten hier 6 hoog. En mijn opa is toch al 15 jaar niet meer in leven? Ik raak een muur aan om te voelen of die “echt” voelt. Dat doet-ie, maar als ik mijn vingers in de muur probeer te drukken lukt dat en is het net of ik in een pudding grijp. Dus ik droom, ik ben lucide! Ik zeg het hardop tegen mezelf maar ik heb nog steeds het gevoel dat ik moet schuilen. Ik spring uit het raam en zweef om het vrijstaande huis heen naar de straat. “Ik moet mijn angst onder ogen zien,” zeg ik. Daar zie ik de mannen met gele hesjes gemoedelijk met elkaar staan praten. Meteen valt de angst van me af. Het zijn allemaal aardig mannen die ik ken. Een buurman, de vader van een vriendin. Niks aan hand. Ik dreig de droom te verliezen, alles wordt zwart en ik voel hoe ik in bed lig. Maar ik doe net alsof ik nog steeds droom, blijf mijn ogen naar links en rechts bewegen, en probeer me voor te stellen dat ik over straat loop. Dat lukt. De contouren van huizen worden zichtbaar en even later loop ik door een straat naar een winkelcentrum. Ik probeer te bedenken wat ik nu zal doen en neem de details zoveel mogelijk in me op voor als ik wakker word. In een voortuin staan de mooiste bloemen die ik ooit gezien heb. Oranje bloemen met een paars hart en paarse bloemen met een oranje hart. In een andere tuin staat een struik met bloesem. Dat zijn allemaal kleine elfjes. Jammer dat die struik in het echt niet bestaat, zeg ik hardop. Dan word ik wakker.

back to top
Wortel
LD4all lid
LD4all lid
Wortel heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Laatst gezien: 25-4-2019
LDs: onregelmatig

BerichtGeplaatst: Za 20 Apr, 2019  Reageer met quote

+1
Een false awaking.
Het begon heel raar in een gewone droom, het was een soort nachtmerrie (heb ik niet vaak). We zaten beneden in mijn huis en opeens hoorden we boven lawaai, dichtslaande deuren, gebonk etc.. Ik keek even naar links en weer terug de kamer in en toen stond daar ineens een lange zwarte gedaante. Ik dacht dat ik zowel in mijn droom als in het echt schreeuwde en werd meteen 'wakker'. Tenminste, dat dacht ik. Ik probeerde mijn bedlampje aan te doen, maar die wilde niet aan. Toen wist ik dat ik droomde (want ik weet dat lampen het niet doen in dromen. Wanneer ik lucide wordt komt het meestal omdat lampen het niet doen xd). Ik checkte nog even of het digitale klokje wel werkte, maar inderdaad, zoals verwacht, elke keer wanneer ik knipperde liet het mij een andere tijd zien. Omdat het donker was en ik me naar voelde van die nachtmerrie wilde ik wakker worden. Ik voelde mezelf in een slaapverlamming zitten en probeerde me eruit te halen. Dit lukt mij altijd pas na wat moeite. Ik ga dan enkele keren heel hard proberen mezelf te bewegen (moeilijk uit te leggen). Dit lukte na een paar keer. Toen was ik echt wakker en vond het jammer dat ik niet lucide wilde blijven dromen maar perse wakker wilde worden.

Ik heb redelijk vaak false awakings en wil dan graag wakker worden, terwijl ik ook op een positieve manier een leuke lucide droom kan hebben. Maar dat besef heb ik dan vaak niet. Ik vind het dan naar om erachter te komen dat ik nog droom en het is dan donker (lampen doen het niet), ik voel dan mijn slaapverlamming (terwijl ik nog in de droom zit) en wil altijd snel wakker worden. Ik moet eigenlijk meer besef hebben dat ik op dat moment mijn lucide droom positief actief kan maken en zo een avontuur kan beleven. Dit is al wel een enkele keer gelukt, maar meestal wil ik meteen wakker worden helaas... Na afloof heb dan rillingen op mijn rug als ik terug denk aan het moment dat het lampje het niet doet en de slaapverlamming situatie. Aan de andere kant vind ik het ook wel weer intigrerend en interessant. Iemand tips? Is er een handigere manier om uit een slaapverlamming te komen?

back to top
Wortel
LD4all lid
LD4all lid
Wortel heeft een LD4all Quest gehaald!
27
Laatst gezien: 25-4-2019
LDs: onregelmatig

BerichtGeplaatst: Za 20 Apr, 2019  Reageer met quote

PinkRose schreef:
Eindelijk eentje, +1=1
In een voortuin staan de mooiste bloemen die ik ooit gezien heb. Oranje bloemen met een paars hart en paarse bloemen met een oranje hart. In een andere tuin staat een struik met bloesem. Dat zijn allemaal kleine elfjes. Jammer dat die struik in het echt niet bestaat, zeg ik hardop. Dan word ik wakker. [/b]

Mooi dit, ongelofelijk hoe detailrijk het soms is. Leuk geschreven ook.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58
LDs: 404

BerichtGeplaatst: Za 27 Apr, 2019  Reageer met quote

+1=1 smile

13 april: Dacht weer zo'n lege pop en kneep d'r ogen toen tot moes.

Zie voor de inhoud van deze droom in mijn lucide dromen dagboek.
Blauwe link hieronder.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 29 Apr, 2019  Reageer met quote

Wortel schreef:
Ik voelde mezelf in een slaapverlamming zitten en probeerde me eruit te halen. Dit lukt mij altijd pas na wat moeite. Ik ga dan enkele keren heel hard proberen mezelf te bewegen (moeilijk uit te leggen). Dit lukte na een paar keer. Toen was ik echt wakker en vond het jammer dat ik niet lucide wilde blijven dromen maar perse wakker wilde worden.
Iemand tips? Is er een handigere manier om uit een slaapverlamming te komen?

Hoi Wortel,
Welkom , welcome
en nee ik weet niet meteen handige tips om uit een slaapverlammig te komen.. sterker nog... klinkt erg herkenbaar..
En frusti..(in mijn geval)
Ja proberen te bewegen ...en ik probeer te schreeuwen.. dan wordt ik wakker van mijn eigen geluid ..
Ik heb wel last van nachtmerries ,maar een LD genieten is wel een dingetje.. ook al is het een nachtmerrie.
Dus blijven proberen.. herken de slaapverlamming.. en geniet van de LD.

Laatst aangepast door twin op Ma 29 Apr, 2019, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
47
Laatst gezien: 1-7-2019
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Di 30 Apr, 2019  Reageer met quote

+0=0 wink

Samen met twee andere vrouwen ben ik op reis. We zijn al een paar dagen onderweg. We vliegen zelf door de lucht (dus zonder vliegtuig oid). Het is een fantastische reis.
Nu zijn we ergens gestopt, we zitten en kletsen en chillen. Er is goeie muziek, ik ga lekker dansen.
Dan zegt er iemand tegen mij iets als 'Zou dit een droom kunnen zijn?'. Ik denk er even over na, maar zeg dan al gauw iets als 'Een droom die al dagen lang duurt, dat kan toch niet'.

Ik was al een tijdje niet zo bezig met mijn dromen. Maar dit was wel een kadootje. Iemand die me weer op het spoor van ld probeert te zetten, geweldig toch :D

En een droom die dagen duurt... Ja hoor, dat kan best yes

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
47
Laatst gezien: 1-7-2019
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Wo 01 Mei, 2019  Reageer met quote

Gefeliciteerd allemaal! rechterduim omhoog met knipoog

back to top