EN | NL | FR

Waarom moet je je dromen gelijk opschrijven?

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Rachida26
Nieuw lid
Nieuw lid
13
Laatst gezien: 27-9-2019
LDs: Veel

Waarom moet je je dromen gelijk opschrijven?
BerichtGeplaatst: Zo 22 Sep, 2019  Reageer met quote

Hallo! Ik heb een vraagje, ik hoop dat iemand het kan beantwoorden. Ik krijg regelmatig lucid dromen, meestal wel 3/4 keer per week, maar ik weet niet zo goed wanneer ik ze moet opschrijven. Doordat ik nog naar school ga, heb ik 's ochtends geen tijd om de dromen op te schrijven. Dus meestal doe ik het in de avond, maar ik onthoud de meeste dromen wel altijd heel goed, ook al schrijf ik ze nooit gelijk op.
Maar als ik het 's ochtends zou opschrijven, worden de resultaten dan beter? Krijg ik dan meer lucide dromen? Als dat zo is wil ik heus wel mijn wekker wat eerder laten afgaan.
Ik hoop dat iemand het antwoord hier op weet!

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 9-10-2019
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Zo 22 Sep, 2019  Reageer met quote

Hoi Rachida, welkom op het forum!

Het opschrijven van je dromen is bedoeld als hulpmiddel om tot lucide dromen te komen. Eigenlijk ben je al ver voorbij dat stadium met 3 a 4 lucide dromen per week. Dat is echt veel! Dus je dromen 's avonds of 's ochtends opschrijven zal niet veel verschil maken op het aantal LD's.
Ik denk dat het voor jou leuker is om de kwaliteit van je LD's te verhogen. Allerlei onmogelijke dingen doen in je droom. Vliegen, teleporteren, shape-shiften, toekomst bekijken, wat je maar kunt bedenken. Je kunt je lucide dromen ook gebruiken om "problemen" op te lossen. Dingen als indeling van je kamer, een lastig vak leren begrijpen, loopbaankeuzes, doel in je leven, een antwoord op het bestaan. (ik draaf door).

Punt is: gebruik je gave tot lucide dromen om er van te genieten en de mogelijkheden ervan te benutten.

back to top
Rachida26
Nieuw lid
Nieuw lid
13

BerichtGeplaatst: Ma 23 Sep, 2019  Reageer met quote

Heel erg bedankt Pseudos voor je reactie! Ik snapte nooit zo goed wanneer ik mijn dromen moest opschrijven enzo, want iedereen zei altijd dat je dat gelijk bij het wakker worden moest doen, maar dankzij jouw reactie weet ik nu dat het niet heel veel meer uit maakt. Ook nog heel erg bedankt voor je ideeën! Ik zal ze zeker uit proberen!

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
47
Laatst gezien: 9-10-2019
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Ma 23 Sep, 2019  Reageer met quote

Hoi, welkom op het forum!
Wow, 3 of 4 per week dat vind ik ook veel :D

Wat betreft je vraag, als je je dromen goed onthoudt, maakt het niet veel uit, precies wat Pseudos zegt.

Het enige verschil kan zijn dat je 's ochtends extra details kan terughalen als je je droom dan opschrijft. Ik bedoel, dan ligt het nog zo vers in het geheugen dat je dan misschien nog dingen te binnen schieten die je anders zou vergeten.

Ik denk dus wel dat je 's ochtends het meest complete beeld van een droom kan krijgen. Maar zelf schrijf ik vaak ook pas 's avonds mijn dromen op.

Benieuwd welke dingen je uit gaat proberen smile Succes!

Groetjes Majah wiske

back to top
Rachida26
Nieuw lid
Nieuw lid
13

BerichtGeplaatst: Wo 25 Sep, 2019  Reageer met quote

Bedankt voor je reactie en informatie Majah! Ik blijf mijn dromen door de weeks wel in de avond opschrijven denk ik, maar in het weekend schrijf ik ze 's ochtends op voor de extra details. Verder zijn er nog heel veel dingen die ik wil uitproberen, ik heb nu een soort van manier bedacht om sneller te kunnen vliegen, aangezien dat meestal nog wel langzaam gaat in mijn dromen. Dus ik probeer te vliegen met vleugels, zo kan ik best wel snel gaan. Ik ga ook nog proberen een droom wereld te maken en een kasteel te bouwen, maar dat gaat denk ik nog wel lastig worden.

Groetjes Rachida

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: