EN | NL | FR

LD-competitie Oktober 2019

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
47
Laatst gezien: 10-12-2019
LDs: 100+

LD-competitie Oktober 2019
BerichtGeplaatst: Di 01 Okt, 2019  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

Oktober
PinkRose - 4
Pseudos - 4
Zoef - 5

Winnaars afgelopen maanden
Januari : PinkRose - (7)
Februari : Majah (2)
Maart: PinkRose en Zoef - (2)
April: PinkRose, Wortel, Zoef - (1)
Mei: Twin - (3)
Juni: Zoef - (3)
Juli: Zoef - (3)
Augustus: Pseudos - (4)
September: PinkRose - (6)

Laatst aangepast door Majah op Vr 01 Nov, 2019, in toaal 8 keer bewerkt
back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 12-12-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 03 Okt, 2019  Reageer met quote

+1=1

Ik loop door een wijk in onze stad met de vage herinnering dat ik mijn fiets een paar kilometer verderop tegen een boom gezet heb. De wijk komt in grote lijnen overeen met IRL. Mijn doel is de Lidl, maar daarvoor moet ik nog wel een uurtje lopen. Ik vraag me af waarom ik niet gewoon op de fiets gegaan ben. Ik steek een busbaan over en moet aan de overkant kiezen tussen een stuk omlopen of afsnijden. Ik doe dat laatste en spring van een laag muurtje naar beneden. Aan de andere kant van het muurtje is een parkeerplaats maar pas als ik over de muur ben zie ik dat ik op een richel van hooguit 30 cm sta. De parkeerplaats zelf is diep onder me. Veel te diep om te springen. Links van me staat een vrouw op dezelfde richel een tijdschrift te lezen. Ik kan haar niet passeren, daarvoor is de richel te smal. Naar rechts wordt de richel steeds smaller. Ik zie nergens een trap of iets dergelijks naar beneden. Ik wil terug over de muur naar de busbaan maar ook dat kan niet, de muur is aan deze kant zeker 3 meter hoog. Mijn benen beginnen te trillen. Ik schuifel voorzichtig naar links en vraag aan vrouw met het tijdschrift of ik er langs mag. Ze laat me zien dat de richel aan die kant helemaal smal is. Ze vertelt dat zij hier al heel lang staat te wachten tot iemand haar redt. Ik raak licht in paniek. Aan de andere kant van de parkeerplaats woont een vriendin van mijn oudste. Haar ouders ken ik goed. Ik zwaai met mijn armen in de hoop dat een van het gezin mij ziet. Mijn benen trillen steeds erger en ik ben bang tientallen meters naar beneden te vallen. Maar dan ga ik nadenken. Zij wonen toch direct aan de busbaan, zonder parkeerplaats ervoor? Ik zie de laatste keer voor me dat we daar IRL waren. Huis, stoep, straat, lage bosjes en daarachter de hoger gelegen busbaan. Dit ziet er heel anders uit. Droom ik? Terwijl ik mezelf die vraag stel weet ik het al. Ik wil naar beneden springen maar durf dit haast niet, terwijl ik heel goed weet dat ik droom. Ik tover die vrouw weg, doe nog een realitycheck met de klok op mijn telefoon en spring dan naar beneden. Ik zweef langzaam maar als ik op de grond land schrik ik wakker.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Do 03 Okt, 2019  Reageer met quote

PinkRose schreef:
Ze vertelt dat zij hier al heel lang staat te wachten tot iemand haar redt.

terwijl ze een tijdschrift staat te lezen lach1

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 04 Okt, 2019  Reageer met quote

Majah schreef:
PinkRose schreef:
Ze vertelt dat zij hier al heel lang staat te wachten tot iemand haar redt.

terwijl ze een tijdschrift staat te lezen lach1

lach1 Totaal logisch was dat in mijn droom!

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 13-12-2019
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Wo 09 Okt, 2019  Reageer met quote

+ 2 = 2

Ik heb heerlijk kunnen slapen in de bergen van Roemenië. Echt een aanrader wink5

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

bedankt voor de tip Pseudos

welkom thuis

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

+1=2

Ik loop met vriendinnen A en G over een smalle strook “perron” langs een metrolijn. We zijn op weg naar het echte, bredere perron een stuk verderop. Waar we nu lopen worden we telkens rakelings gepasseerd door metro’s. Vriendin G gaat roekeloos half op het perron, half boven het metrospoor liggen/hangen en rolt net op tijd het perron op voordat ze geraakt wordt door een langsrazende metro. A en ik vinden het doodeng en waarschuwen haar dit niet weer te doen, maar G doet het nog een keer en nog een keer. Hierbij raakt ze steeds verder voorop. Ze verdwijnt achter een grote bocht en we zien haar niet meer, maar we horen wel piepende remmen en een ijselijk gegil. A en ik weten meteen wat er gebeurd is: G is onder de metro gekomen. We horen iemand roepen: “.... benen eraf!”, en ik voel me vreselijk. Ik zoek naar een uitweg, zeg tegen A “misschien dromen we dit maar”, en zeg haar dat ze mij moet vasthouden en dat ik ons dan weg probeer te toveren naar een ander droomverhaal.

Ik knijp mijn ogen dicht, concentreer me op onze middelbare school van vroeger, open ze weer en... daar staan we in een gang van onze oude school, G is er ook weer bij. We staan bij de kapstokken bij de zij-ingang die we vroeger vaak namen. Ik vertel dat A en ik net in een ander droomverhaal zaten en dat G. daarin onder de metro kwam. En dan besef ik pas echt dat dit een droom is. Ik raak de droom bijna kwijt, voel mijn lichaam in bed liggen. Ik beweeg snel met mijn ogen heen en weer en doe net alsof de droom gewoon doorgaat. Ik zeg tegen mezelf dat ik net als ruim 30 jaar geleden met A en G naar huis wil fietsen. Weer even een jaar of 15 zijn. Ik beweeg mijn benen alsof ik naar de deur wandel, ook al zie ik nu alleen maar zwart. Ik kijk naar links en rechts en doe niet of ik nog steeds droom.

Dan zie ik mijn vriendinnen weer. Ik fiets tussen ze in weg van onze middelbare school. In grote lijnen lijkt de omgeving op het dorp waarin we destijds woonden. Ik probeer zoveel mogelijk details in me op te nemen en vooral: om de droom niet te verliezen. We zijn snel bij een wijk met hoogbouw. In werkelijkheid staan daar drie hoge flats, maar nu zijn het er veel meer. Ik herinner me dat ik dat wel vaker heb gedroomd. A. woonde vroeger in de laatste flat. Nu gaan A en G ongeveer halverwege naar een flat toe. Ze vragen of ik mee ga, maar ik wil naar het appartement toe waar ik na de scheiding van mijn ouders woonde, samen met mijn moeder en zus. En ik wil snel doorfietsen, anders word ik misschien wakker. Ik kom aan het einde van de rij flats. Daar schuin tegenover is het appartementencomplex waar ik moet zijn. Bij ons huisnummer staat een heel andere naam maar ik besluit dat we hier toch echt wonen. De deur duw ik open, ik ga de trappen op. Als ik boven kom zie ik dat de voordeur van ons appartement open staan. Ik hoor de stem van mijn moeder en die van mijn ruim 20 jaar geleden overleden lieve oma. Ik loop de gang door, zie de grote foto van mezelf als kleuter hangen (helemaal vergeten, die hing daar irl inderdaad) en ga de woonkamer in. Aan de eettafel zitten mijn moeder en mijn oma. Ze lijkt precies op hoe ze was. Ze spreidt haar armen en als ik haar wil omhelzen word ik wakker.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 16 Okt, 2019  Reageer met quote

+1=3

Met man, vader en kinderen rij ik in een huurauto in een onbekend Buitenland. We zijn een weekendje weg en rijden op een dorpje af. Man en ik zijn hier vaker geweest en we wilden dit graag aan mijn vader en kinderen laten zien. Ik zeg enthousiast tegen man dat we dan ook naar “die winkels” kunnen gaan en dat we uit eten kunnen gaan in een ander dorpje bij de haven. We rijden het dorp in. Ik zeg tegen de kinderen dat ze dit dorp moeten zien als een alternatieve versie van het dorp waar ik vroeger woonde. Het ziet er wel anders uit maar de indeling is hetzelfde. Kijk maar, we rijden nu door de centrale straat en daar is het plein met de kerk waarachter opa en oma (schoonouders) wonen. We remmen af omdat er een helikopter bij ons in de buurt wil landen om te checken of de huurauto nog zonder schade is. De heli landt vlak achter ons. We stappen uit. De mannen die uit de heli stappen spreken gewoon Nederlands. Dat vind ik raar. Jongste vraagt of opa en oma hier dan ook wonen, achter de kerk, ook al zien plein en kerk er heel anders uit. Ik zeg dat die hier inderdaad ook wonen maar besef meteen dat dat niet klopt. We zijn ook helemaal niet in het buitenland. Dit is een droom. Ik zeg tegen de kinderen dat ik lucide ben en dat ik nu iets anders ga doen maar voordat ik bedacht heb wat, word ik wakker.

(Het is nu nog voor half 2, de rest van de nacht voor de boeg; ik ga WILD proberen)

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Vr 18 Okt, 2019  Reageer met quote

Haha, ja je blijft een moeder he, eerst je kinderen uitleggen wat er aan de hand is voordat je wat kan gaan doen, herkenbaar haha.

Vind je droom van vorige week wel indrukwekkend... Dat je twee keer achter elkaar voor een andere situatie kiest, en er ook komt!
En lucide blijft smile

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

BerichtGeplaatst: Vr 18 Okt, 2019  Reageer met quote

+ 1 = 3

Ik vergeet steeds dat ik mijn normale dromen ook moet blijven bijhouden. Dit was gewoon een lucky shot.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 20 Okt, 2019  Reageer met quote

+1=4

Ik ben op mijn werk, een kantoor ergens in Hoofddorp. Vanaf mijn werkplek kijk ik uit op een hoog gebouw. Ik open mijn mail en hoor iemand op een deur kloppen. Het kloppen klinkt dwingend, onprettig. Maar als ik naar buiten kijk zie ik dat er niet op een deur maar op een raam geklopt wordt. In het gebouw tegenover het onze staat een man voor het raam een of twee verdiepingen hoger dan waar ik zit. Hij klopt er op en opent het dan. Ik zie dat hij een soort metalen cilinder in zijn hand heeft. Opeens is de droomsfeer heel eng, beklemmend, onheilspellend. Ik besef dat hij een bom heeft. Wat als hij die bij ons door een raam gooit? Ik sta op en roep: “een aanslag!” Tegelijkertijd gooit de man de bom naar beneden. Met collega’s kijk ik naar een brandje dat (door de bom) ontstaan is bij een auto. En we zien beneden meer jonge mannen met bommen rondlopen. Ik grijp mijn tas en jas en ren als eerste naar beneden, twee trappen af. Veel collega’s volgen.

Beneden in de hal maak ik me eerst druk over mijn laptop die nog boven staat en dan bedenk ik dat mijn man daar ook werkt en nog niet beneden is. Ik pak mijn telefoon om hem te bellen maar dan zie ik hem met twee treden tegelijk naar beneden komen. Hand in hand verlaten we het pand. Her en der zien we nu jonge mannen die bommen gooien. Ik vraag waar hij de auto geparkeerd heeft. Een stukje verderop, ergens bij een pleintje. Onze kinderen zijn er nu ook bij. We passeren een man met bom in zijn hand. Vlakbij de auto botsen we bijna tegen zo’n man op. Hij vertelt opgewekt aan iemand anders, een voorbijganger, dat je deze bommen gewoon op internet kunt bestellen. Ik meng me in het gesprek terwijl de kinderen alvast naar de auto lopen en vraag welke webshop dat is. Ik doe net alsof ik het allemaal de normaalste zaak van de wereld vind. Als ik vriendelijk tegen hem doe, gooit hij die bom vast niet naar ons. Hij laat me een folder zien waarin de url van de webshop staat. Ik zeg dat ik daar dan ook eens ga kijken. Man en kinderen zitten inmiddels in de auto. Ik stap ook in en man rijdt meteen weg terwijl de deuren nog open staan en we geen gordel om hebben. Ik geef hem groot gelijk, eerst snel weg naar een veiliger gebied, buiten dit industriegebied vol hoge kantoren. Maar dan krijgen de kinderen ruzie en duwt de jongste de oudste, waardoor die uit de rijdende auto valt. Ze blijft op straat liggen. Tegelijkertijd zit oudste ook nog op de achterbank, ze wordt getroost door jongste, en heb ik een derde versie van haar een soort van gevangen in mijn telefoon.

Terwijl ik naar de versie van haar ren die op straat ligt, besef ik dat hier iets niet klopt. Ik besef dat ik droom en doe voor de zekerheid een realitycheck. Ik ben enorm opgelucht dat dit allemaal niet echt is. De verschillende versies van mijn oudste tover ik in een oogopslag weg zodat er nog maar eentje is. Ik leg man en kinderen uit dat dit een droom is en ik tover het industriegebied voor ze om naar een stad. De dreiging is compleet weg. Ik hou de luciditeit niet zo lang vast jammer genoeg. We lopen door de stad en de kinderen zijn moe en willen naar huis. Ik kies lukraak een huis uit en zeg dat we daar wonen. De kinderen bekijken het huis kritisch van de buitenkant. Ze willen allebei een kamer op zolder maar vinden de zolder er van buitenaf klein uitzien. Ik zeg dat ze beter moeten kijken, het huis loopt nog een stuk door naar rechts. De gevel is van bruine baksteen, veel blauw houtwerk, en er zijn gele luiken. Als we naar binnen stappen word ik wakker.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
34
Researchers

BerichtGeplaatst: Wo 23 Okt, 2019  Reageer met quote

+ 1 = 4
"Naam van mijn kind?"

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
59
Laatst gezien: 14-12-2019
LDs: 422

BerichtGeplaatst: Do 24 Okt, 2019  Reageer met quote

Gefeliciteerd Pseudos. Nu afwachten of je droom ook uitkomt wink

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
59

BerichtGeplaatst: Zo 27 Okt, 2019  Reageer met quote

+3=3 :D

22 oktober: Testen beeld lucide dromen tov VR bril

24 oktober: Schrok een beetje van wie ik tegen kwam op de trap

26 oktober: Nee, nu komt het niet goed uit

Zie voor de inhoud van deze dromen in mijn lucide dromen dagboek.
Blauwe link hieronder.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
59

BerichtGeplaatst: Do 31 Okt, 2019  Reageer met quote

+2 =5 grin the comeback kid :D

30 oktober: Bar, vreemde huizen en buiten spelen in de sneeuw

31 oktober: Niet geraakt, vreemde sex en cursus lucide dromen