EN | NL | FR

LD-competitie Februari 2020

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
47
Laatst gezien: 1-2-2020
LDs: 100+

LD-competitie Februari 2020
BerichtGeplaatst: Za 01 Feb, 2020  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

Februari
Pseudos - 1
PinkRose - 1

Winnaars afgelopen maanden
Januari : PinkRose, Pseudos, Majah - (2)

Laatst aangepast door Majah op Wo 12 Feb, 2020, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 16-2-2020
LDs: genoeg

BerichtGeplaatst: Ma 10 Feb, 2020  Reageer met quote

+ 1 = 1 Hangen in het schip

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 16-2-2020
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 11 Feb, 2020  Reageer met quote

+1=1

Met schoonouders en zwager zijn man en ik in een schoenenzaak. Mijn schoonvader stuur ik even weg met een smoes. Ik heb namelijk voor zijn verjaardag een leuk cadeau uitgekozen, zwarte laarzen met een hak. Schoonmoeder staat bij de toonbank af te rekenen en ik moet alle laarzen die over (?j zijn naar een soort pashokje brengen. Ik ren heen en weer en als ik met de laatste lading laarzen door de gang naar het pashokje loop, laat ik ze aan mijn zwager zien. Die zegt dat hij het een leuk cadeau voor zijn vader vindt, maar zelf begin ik te twijfelen. Ik heb diezelfde laarzen ook en ik vraag me af of mijn schoonvader er wel iets aan zal vinden.

Dan loop ik met mijn man door het dorp waar we vroeger allebei opgroeiden. Alleen is het in mijn droom een grote stad en is alles werkelijk totaal onherkenbaar. We kijken onze ogen uit. We zijn op weg naar mijn schoonouders om taart te eten voor de verjaardag van mijn schoonvader. Dan kunnen we meteen de laarzen geven. Man heeft het straatnaambord gelezen. Dit is de naam van de straat waar zijn ouders irl wonen. Ik zeg dat ze in het echt tegenover de kerk wonen dus dat dat hier ook wel zo zal zijn. Ik besef trouwens niet dat ik droom, het is meer alsof we samen in een parallelle werkelijkheid zijn. Aan onze linkerhand zijn grote winkels met lichtreclames. Tot we bij een groot plein komen waaraan een kerk staat. Niet de kleine dorpskerk van irl, maar een grote, hoge kathedraal. Dan wonen ze hier zeker tegenover. We streken de drukke weg over en zien hoge etagewoningen. Man kijkt snel naar de huisnummers. Hun irl-nummer is daar niet. Maar we ontdekken dat een zijstraat dezelfde naam heeft. Daar is een appartementencomplex waar je zo naar binnen kunt lopen. Er lopen dan ook stromen mensen door de gangen. We volgen borden waarop onder andere het nummer van mijn schoonouders bij staat, maar kunnen het alsnog niet vinden. We gaan een trap op. Al die tijd liepen we hand in hand, maar we laten elkaar hier even los zodat we achter elkaar naar boven kunnen. Boven pakken we elkaars hand weer. Uiteindelijk komen we bij een uitgang. Daar staat een groot informatiebord met daarop namen en huisnummers. De namen van mijn schoonouders staan hier helemaal niet tussen. Die wonen dus heel ergens anders. Wel zien we mijn voorletter en achternaam. Daar staat een heel andere straatnaam bij. We steken de straat over en ik zeg dat ik een manier weer om het adres van mijn schoonouders te achterhalen. Ik pak mijn telefoon en bel mijn zwager. Ik zeg dat ik iets vertrouwelijks moet bespreken. Door werkstress heb ik af en toe last van geheugenverlies. Dat gaat wel weer over en is onschuldig, maar nu heb ik er weer last van. Zou hij me willen vertellen waar zijn ouders wonen? Hij zegt dat ik dat toch gewoon aan mijn man kan vragen. Op dat moment besef ik dat het allemaal nergens op slaat. Dit is vast een droom. Ik zeg tegen mijn man dat dit een droom is. Hij zegt: nee hoor, dit is echt. Ik zeg dat hij in het echt naast me ligt te slapen. En dat we misschien wel dezelfde droom hebben. Het voelt zo ontzettend echt tussen ons, een sterk saamhorigheidsgevoel, nabijheid. Dan gaat de wekker (irl) en roept mijn man dat hij gaat. Ik ben nu alleen in de droom en neem zoveel mogelijk details in me op, want ik weet dat ik zo ook wakker word. Een grijze stoep met witte krijtstrepen aan de zijkant. Een meisje met rood haar en een paarse strik. Dan word ik ook wakker (en vraag ik aan mijn man wat hij gedroomd heeft.... hij kan het zich niet herinneren)

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: