EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

het GROTE gidsen topic

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 1 van 11Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende

Auteur  Bericht 
sanne
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 8-8-2010
LDs:

het GROTE gidsen topic
BerichtGeplaatst: Zo 11 Aug, 2002  Reageer met quote

ik ben sinds een poos erg benieuwd naar mijn gids. Een tijd geleden voor dat ik wist wat een gids was heb ik een keer een vrouw op een stoel voor mijn bed zien zitten toen ik wakker werd. Nou vraag ik me af, zou dat mijn gids kunnen zijn? Ze keek me doordringend aan. Ze was modern gekleed. Ik weet in ieder geval dat ik haar nog nooit eerder heb gezien, want ze had geen standaard gezicht.
Nou heb ik nog een vraag, kun je je gids alleen in je dromen zien of ook als je wakker bent?
groetjes Sanne

back to top
Hypnodude
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 9-10-2010
LDs:

Re: gidsen
BerichtGeplaatst: Zo 11 Aug, 2002  Reageer met quote

sanne schreef:
Een tijd geleden voor dat ik wist wat een gids was heb ik een keer een vrouw op een stoel voor mijn bed zien zitten toen ik wakker werd. Nou vraag ik me af, zou dat mijn gids kunnen zijn? Ze keek me doordringend aan. Ze was modern gekleed. Ik weet in ieder geval dat ik haar nog nooit eerder heb gezien, want ze had geen standaard gezicht.

Waarschijnlijk was het een hypnagogische hallucinatie. Ik heb ze zelf erg vaak.
Mijn Hypnagogische hallucinaties:
http://www.slagt.net/ld4all/nl/viewtopic.php?t=55

Over hypnagopgische hallucinaties:
http://www.theness.com/articles/hypnagogia-cs0102.htm l

back to top
Angelina
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 2-5-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 29 Jan, 2003  Reageer met quote

hmm, nu ik dit lees herinner ik mee wat mijn moeder mij vertelde.
Zij was wakker geworden en zag een man op een stoel aan de rand van het bed zitten. De man had een hoge zwarte hoed, zwarte baard en zwarte kledij. Hij had in zijn handen een boek en daar murmelde hij wat uit voor. Mijn moeder accepteerde het en is weer gaan slapen.

Angelina whatsthat

back to top
houthakker
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 20-2-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 01 Feb, 2003  Reageer met quote

Je kan je gids in je droom zien en ook als je wakker bent.Als je wakker bent vergt het veel concentratie.Ook kan je je gids horen maar alleen als jij het wil.Je moet het niet verwarren met stemmen in je hoofd welke opdrachten geven want dan klopt het niet.Wil je meer over gidsen weten dan kan je boeken van Jan Kleyn lezen.

back to top
hijsgek
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 23-12-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 18 Feb, 2003  Reageer met quote

is het niet gevaarlijk om in contact te komen met je gids, omdat er ook veel negatieve energeien zijn, lijkt het me dat je niet weet of een energie goed is of slecht. Kan het zijn dat je met negatieve energieen in contact komen, als je je gids roept, kan dit gevaarlijk zijn, hoe voorkom je het??

wie kan er wat over zeggen?
groeten!!!

back to top
sanne
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

gids
BerichtGeplaatst: Wo 19 Feb, 2003  Reageer met quote

Ik heb eens gehoord dat je naar je GIDS VAN HET LICHT moet vragen. Dus niet alleen gids. Ook merk je het denk ik wel. Als je een slechte entiteit tegen komt, dan zal hij je vast willen verleiden tot iets slechts of zoiets. De entiteit die ik in mijn droom was tegengekomen was vol van licht, daarom weet ik zeker dat hij/zij niet slecht was. Ik denk gewoon dat je het op zo'n moment wel door hebt. Trouwens niet alle lagere entiteiten zijn slecht.

back to top
Aqua
LD4all lid
LD4all lid
27
Laatst gezien: 27-7-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 26 Feb, 2003  Reageer met quote

Ik zou mijn gids ook wel heel graag willen ontmoeten, maar ik denk dat ik daar nog niet klaar voor ben. 8D

back to top
Ellynn
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-5-2003
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 26 Feb, 2003  Reageer met quote

Weet iemand hier hoe je in kontact kan komen met je gids?
Ik heb het gevoel dat ik dat nu moet doen, maar heb geen idee hoe

back to top
sanne
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

lucide
BerichtGeplaatst: Vr 28 Feb, 2003  Reageer met quote

Een manier om je gids te ontmoeten is in je droom. Het moet wel een lucide droom zijn om met hem/haar te kunnen praten. Je kunt in je lucide droom gewoon vragen naar je gids.
Je kunt ook via meditatie je gids ontmoeten, alleen dat heb ik nog nooit gedaan. Er zijn genoeg sites te vinden over gidsen, www.droom.pagina.nl is een brede linksite over dromen, daar vind je ook wel wat sites over gidsen. ohja ik weet nog wel een site. www.onzegidsen.com
Good luck!

back to top
Barancristwen
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 11-8-2004
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 28 Okt, 2003  Reageer met quote

hoihoi
op het moment ben ik een boek, de gidsen gids aan het lezen. Terwijl ik het lees en de oefeningen die in het boek staan doe voel ik heel duidelijk iets (positiefs) om mij heen. Ik ben ook een keer bij een vrouw geweest die gidsen waar kan nemen en zij heeft een tekening gemaakt van mijn gids. Die vrouw wist helemaal niks van mij maar ze kreeg een boodschap door van mijn gids over mijn beroep, ik liep al een tijdje met een vraag daarover en ik kreeg toen antwoord. Ook werd mij verteld wat mijn persoonlijke totemdier is, dat ik meerdere gidsen heb maar dat er 1 echt elk moment bij mij is en mijn hoofdgids is. Ik kreeg nog meer info maar dat houdt ik prive. Het was een heel wonderbaarlijke ervaring. Toen de tekening af was had ik echt zoiets van:"he die ken ik, maar ik weet niet meer waarvan".
Hoewel ik mijn gids niet zie of hoor heb ik wel op sommige momenten ineens een "gevoel". Vaak als ik het moeilijk heb en ineens mezelf vanzelf weer kalm ga voelen. Heb nog veel meer voorbeelden maar daar ge ik jullie niet mee lastig vallen.
groetjes Barancristwen

back to top
Wouter_R
droogstoppel
LD4all lid
Researchers
Laatst gezien: 9-12-2010
LDs:

Ik denk dat mijn gidsen alle goden zijn die bestaan, en de hoofdgids is ofwel Thor ofwel JHVH grin

back to top
kada
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 17-2-2004
LDs:

ik heb al geruime tijd contact met mijn gidsen.....ik heb een cursus mediteren met je gids gevolgt om het contact echt helder te krijgen, maar al daarvoor kreeg ik contact.
ik wist al vrij snel dat mijn hoofdgids 'joshua' heette.....na de cursus heb ik tijdens een meditatie ontdekt dat hij en ik in een vorig leven beste vrienden waren, ik ben teruggekomen, hij heeft ervoor gekozen aan de andere kant te blijven om mij daar bij te staan.
sinds kort weet ik dat ik een gids 'anais' heb, een hele wijze oude vrouw die mijn bijstaat met mijn hooggevoeligheid, ze staat voor moedergevoelens, liefde, warmte en geborgenheid.
ik heb nog een gids 'jack' en hij bereid me voor op dingen die komen gaan.....hij brengt nieuws en soms lichte inzichten....hij is heel nuchter in alles en heeft een zeer jonge geest waardoor hij op hele heldere wijze aanwezig is soms.

het contat met je gidsen kun je in dromen krijgen, is mij nog niet gelukt echter....ik heb het in het begin via meditatie gedaan maar inmiddels ben ik zover dat wanneer ik joshua of een van de anderen vraag of ze er zijn ik automatisch al contact heb.
je hoeft je gidsen niet altijd te zien hoor om contact te hebben...ik heb joshua nog maar 1 of 2 keer echt gezien....meestal is het meer een schim, een schaduw die schuin achter me staat.
'anais' heb ik wel duidelijk gezien.

ik ben niet het type wat bang is voor negatieve entiteiten....ik vertrouw op mijn eigen gevoel en ik weet dat het gevoel wat ik bij mijn gidsen krijg eht is en heel duidelijk aangeeft dat het goed.
gidsen zullen je nooit dwingen om iets te doen, ze geven je adviezen en het zijn altijd goede adviezen waar je niet de mist mee in kunt gaan....
je weet dus eigenlijk aan datgene wat je gidsen je aanreiken al snel genoeg dat het in elk geval geen 'kwade' entiteit is.
het belangrijkse bij het contact met gidsen is dat je jezelf niet verliest....blijf bij jezelf.
je gidsen geven je adviezen en levenslessen, maar jij bent altijd zelf nog de baas over wat er in je leven gebeurt he......zolang je dat onder ogen houdt kan het eigenlijk niet mis gaan.

kus
karin

back to top
Engeltje
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 22-3-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 11 Nov, 2003  Reageer met quote

Ik heb me net hiero geregistreerd en ik kwam eigenlijk alleen voor het lucide droom gedeelte, maar nu julie het toch over gidsen hebben heb ik nog een paar vraagjes. 1 Heeft iedereen meerdere gidsen. 2 hoe weet je of een stem daadwerkelijk een gids is ( ik heb namelijk ook wel is een stem in me hoofd en daar heb ik niks voor gedaan)
ik heb de 2e vraag al s op een of ander forum gezet maar da was nogal overdreven zweverig en ik kreeg ook geen duidelijk andwoord.

back to top
kada
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 17-2-2004
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 12 Nov, 2003  Reageer met quote

1. ja iedereen heeft zowiezo een hoofdgids en vaak meerdere gidsen (of iedereen altijd meerdere gidsen heeft durf ik niet te zeggen eigenlijk...ikzelf denk van wel maar ik heb alleen mijn eigen ervaringen en die van wat mensen om me heen...die hebben wel allemaal meerdere gidsen.
er komen door de tijd heen wel meerdere gidsen voorbij die je tijdelijk steun geven tijdens moeilijke perioden.
2. ikzelf hoor mijn gids als mijn eigen stem....het is als mijn eigen innerlijke stem alleen zou ik de antwoorden die deze stem geeft nooit zelf gegeven hebben...zou ze simpelweg niet zelf bedenken.
het is bij mij een soort stem die ik in mijn hoofd hoor.....moeilijk uit te leggen eigenlijk.
ik hoor mijn eigen stem maar ik hoor mijn afzonderlijke gidsen wel allemaal met hun eigen stem.....heel maf en ik weet niet zo goed hoe ik het uit moet leggen eigenlijk.....sorry.

kus
karin

back to top
Engeltje
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 22-3-2007
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 13 Nov, 2003  Reageer met quote

Ik snap het! Ik heb namelijk precies hetzelfde, ook antwoorden die ik zelf nooit zo zou zeggen en zo. Maar ik hoor maar 1 stem. Dankjewel!!
(niet dat ik het nu zeker weet, ben namelijk nogal sceptisch ^^ )

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 1 van 11Ga naar Pagina 1, 2, 3 ... 9, 10, 11  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.