EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

het GROTE gidsen topic

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 9 van 11Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende

Auteur  Bericht 
Dragon
LD4all lid
LD4all lid
25
Laatst gezien: 29-7-2009
LDs: Pfffff.......

BerichtGeplaatst: Di 28 Jul, 2009  Reageer met quote

Ik heb nog goed gezocht en deze was er nuttig voor mij:
http://www.spirituele-website.com/spiri-script/index. php?file=artikelen

back to top
Lestat
Nieuw lid
Nieuw lid
25
Laatst gezien: 4-6-2010
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 03 Aug, 2009  Reageer met quote

Hoi Dragon,
Interessante ervaringen post je. Naar mijn mening kun je gidsen of geesten heel goed zien als je wakker bent. Ik heb mijn gids ook wel eens gezien als ik wakker ben. Hoewel ik hem zelf meer voel dan zie, kun je hem ook wel degelijk zien, net zoals sommige mensen geesten kunnen zien.
En ik denk dat het verstandig is om in de eerste plaats te bedenken dat de naampjes gids, hulpgids, geest, etc maar titels zien die wij mensen bedacht hebben om orde te scheppen. Een gids is eigenlijk ook een soort geest in de zin van een onstoffelijk wezen. Alleen benoemen we geesten meestal alleen als geesten in de zin van zielen van mensen die zijn achtergebleven hier na hun dood, wat verschillende redenen kan hebben.
Je vraagt je of die ene geest misschien een gids kan zijn. Als ik het zo lees vervult hij inderdaad taken die wij gewoonlijk aan een gids toekennen. Je hebt waarschijnlijk wel een goed positief gevoel bij hem? Dan hoef je je sowieso niet druk te maken. Je zou hem kunnen vragen in welke relatie hij staat tot jou als je hem weer ziet. Ik zie mijn gids zelf ook niet zo veel, de afgelopen andershalf jaar ofzo eigenlijk nauwelijks. Als ik hem zie is dat meestal overdag als ik wakker ben in mijn eigen huis. En soms 's nachts in een droom.
Ik hoop dat je iets aan mijn post hebt.

back to top
jeffrey0508
Nieuw lid
Nieuw lid
24
Laatst gezien: 13-9-2009
LDs: nog 0

BerichtGeplaatst: Zo 13 Sep, 2009  Reageer met quote

als je veel oefent met meditatie dan is het mogelijk om je gids overdag te ontmoeten, als je wakker bent. zo heb ik de eerste ontmoeting met mijn gids gehad, ik visualiseerde mijzelf op het strand en dat er iemand aan kwam lopen, ze was nog te ver weg om haar duidelijk te zien. toen ze dichterbij kwam kon ik een gezicht zien. ik vroeg haar hoe ze heette, "ik heet Katelyn", zei ze. ze ging naast me zitten, sloeg haar arm om mij heen en legde haar hoofd op mijn schouder. ik voelde haar echt tegen me aan zitten, alsof alles echt gebeurde. ik vroeg haar of zij mijn gids was, "ja", zei ze, "ik ben jouw gids".

een paar dagen later ben ik haar tegengekomen toen ik naar school ging. ik fiets meestal alleen, en toen fietste er op eens iemand naast me. ze zei dat ik ergens recht moest. een smal zandpaadje op. ik herkende haar uit mijn meditatie. ze zei me dat als ik op school kwam ik linksom naar mijn kluisje moest gaan, niet rechtsom (mijn school is een cirkelvormig gebouw). ik keek even naar voren en weer terug, toen was ze op eens weg.
toen ik op school kwam volgde ik haar raad op en ging linksom naar mijn kluisje. en wat bleek, als ik rechtsom was gegaan was ik de grootste pestkop ven de school tegen het lijf gelopen (ik had hen twee dagen ervoor ruzie met hem en hem met freerunning gek gemaakt door snel om hem heen te lopen). bij de tijd dat hij mij zag waren er al meer leerlingen op school gekomen. als ik haar raad niet had opgevolgd was ik wellicht in elkaar geslagen.

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
wessells heeft een LD4all Quest gehaald!
22
Researchers
Laatst gezien: 28-10-2016
LDs: 100+

wauw.

ik heb geprobeerd om in dromen mijn gids te zoeken maar zelfs daar neemt niemand mij serieus. sadblauw

hoe kan ik mediteren??

ik ben het komende uur alleen thuis dussss.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
Dryalantha heeft een LD4all Quest gehaald!
28
Researchers
Laatst gezien: 29-7-2017
LDs:

Tja hoe mediteer je... sommige maken het gewoon leeg in hun hoofd, anderen letten op hun ademhaling, nog anderen doen hypnose (vind je video's van op youtube, best cool eigenlijk grin ) en dan doen de meeste mensen een visualisatie (inbeelding) waarbij ze hun gids gaan zoeken.
Mja..klinkt allemaal redelijk eenvoudig maar ik vind dat eerlijk gezegd niet zo geloofwaardig... shy2 zo kan je natuurlijk zelf gaan verzinnen wie je gids is of je moet al zodanig diep in trance zijn dat de beelden ''vanzelf'' komen als net alsof je aan het (dag)dromen bent.

Daarom denk ik dat het veel geloofwaardiger is mocht je je gids ontmoeten in een droom (creatie van je onderbewustzijn) of nog geloofwaardiger: tijdens een uittreding. Maar zo ver ben ik helaas nog niet...

Ik heb wel contact met mijn gidsen in de zin van, als ik hen vraag me te beschermen wanneer ik een uittreding voel komen, dan beschermen ze me zonder dat ik iets gewaar wordt of hen hoor/zie. Anderzijds laten ze me dingen zien die ik moet zien... bijvoorbeeld de uittreding van deze nacht, hebben ze mijn ''beeld'' vast gezet omdat ik mijn aura zou zien. eh Mja...het is een vaag gevoel gewoon dat het mijn gidsen zijn, maar anderzijds ben ik dat ook niet zeker omdat ik er niet mee kan communiceren snap je... smile

Ik weet te weinig af van gidsen om te zeggen hoe je met contact met hen kan maken, want dat weet ik helaas helemaal niet of ik had er zelf ook al contact mee.

back to top
jeffrey0508
Nieuw lid
Nieuw lid
24

om te mediteren moet je als eerste gewoon in een lekkere stoel gaan zitten en je lichaam compleet ontspannen, dan doe je je ogen dicht en visualiseer je jezelf in een plek waar jij je thuis voelt, bijvoorbeeld het strand. het belangrijkste bij je gids zien is dat je diep van binnen voelt alsof je hem of haar eerder hebt gezien.dit gevoel is bij de een heel sterk maar kan ook bijna niet te voelen zijn. zelf lijkt het me makkelijker om jezelf te trainen om goed lucide te worden en dan proberen je gids op te roepen. maar als je het met meditatie wilt proberen moet ik je waarschuwen, er lopen op aarde veel geesten rond die bij jouw visualisatie binnen kunnen dringen en zich voordoen als jouw gids, ze kunnen jou dan flink in de war brengen en jou soms dingen vertellen over jouw toekomst die niet waar zijn. het is ook zo dat als er gedachten binnen komen in jouw visualisatie, die een bekende van jou in plaats van de gids neerzetten. focus op het gevoel dat je krijgt als je iemand ziet. voelt dat gevoel niet goed of onvertrouwt, open direct je ogen. je gids begrijpt het als je daarom direct uit je meditatie gaat en zal zelf ook blijven proberen om zichzelf aan jou te laten zien. als je veel oefent op visualisatie komt het wel goed.

hier is een simpele manier oom in meditatie je gids te ontmoeten, dank eraan dat het het beste is om als eerste ongeveer 10 minuten zonder gedachten te mediteren en daarbij te letten op je ademhaling, rustig door je neus in, en rustig door je mond uit. zet geen wekker of iets anders om de tijd aan te geven. houd je ogen dicht en laat je instinct je vertellen wanneer je kunt beginnen.

visualiseer dat je over het strand loopt.
je gaat ergens op het zand zitten en kijkt naar de ondergaande zon.
je bent alleen, op dat moment visualiseer je een blauwkleurige bol boven het water tevoorschijn komen.
de bol komt steeds dichterbij.
als de bol een paar meter van je vandaan is verandert die van vorm.
de bol krijgt een menselijke of dierlijke vorm.
wacht tot dat de transformatie compleet is en vraag dan de naam van het wezen.
als die zijn/haar naam gezegd heeft vraag je of hij/zij jouw gids is.
daar krijg je ook antwoord op, ja of nee.

als het antwoord nee is, laat het wezen terug veranderen in een bol en weer wegvliegen. open dan je ogen en probeer het weer.

als het antwoord ja is, vraag of hij/zij naast je wilt gaan zitten. kijk dan samen naar de ondergaande zon.

het belangrijkste is om NIET na te denken. laat alle gedachten buiten je, visualiseer desnoods een soort krachtveld om je heen dat steeds groter word en alle gedachten weg houd. als er een gedachte doorheen probeert te breken, lanceer hem gewoon weg. bij mij hielp het, als er een gedachte te voorschijn kwam, dat ik alle gedachten gewoon opblies. gewoon BOEM!, weg gedachte.

als je moeite hebt met visualiseren of als je tijdens het visualiseren sommige momenten op eens herhaalt raad ik je aan veel te oefenen op het visualiseren zonder je gids te roepen.

als je niet zeker bent of je er klaar voor bent raad ik je aan om naar de bibliotheek of boekhandel te gaan en het boek 'oefenboek voor paranormale vermogens' van Enid Hoffman te halen, daar staan enkele oefeningen in die, als je ze stap voor stap allemaal oefent, jou naar je gids zullen leiden. veel succes

back to top
jeffrey0508
Nieuw lid
Nieuw lid
24

Dryalantha schreef:
Tja hoe mediteer je... sommige maken het gewoon leeg in hun hoofd, anderen letten op hun ademhaling, nog anderen doen hypnose (vind je video's van op youtube, best cool eigenlijk grin ) en dan doen de meeste mensen een visualisatie (inbeelding) waarbij ze hun gids gaan zoeken.
Mja..klinkt allemaal redelijk eenvoudig maar ik vind dat eerlijk gezegd niet zo geloofwaardig... shy2 zo kan je natuurlijk zelf gaan verzinnen wie je gids is of je moet al zodanig diep in trance zijn dat de beelden ''vanzelf'' komen als net alsof je aan het (dag)dromen bent.

Daarom denk ik dat het veel geloofwaardiger is mocht je je gids ontmoeten in een droom (creatie van je onderbewustzijn) of nog geloofwaardiger: tijdens een uittreding. Maar zo ver ben ik helaas nog niet...

Ik heb wel contact met mijn gidsen in de zin van, als ik hen vraag me te beschermen wanneer ik een uittreding voel komen, dan beschermen ze me zonder dat ik iets gewaar wordt of hen hoor/zie. Anderzijds laten ze me dingen zien die ik moet zien... bijvoorbeeld de uittreding van deze nacht, hebben ze mijn ''beeld'' vast gezet omdat ik mijn aura zou zien. eh Mja...het is een vaag gevoel gewoon dat het mijn gidsen zijn, maar anderzijds ben ik dat ook niet zeker omdat ik er niet mee kan communiceren snap je... smile

Ik weet te weinig af van gidsen om te zeggen hoe je met contact met hen kan maken, want dat weet ik helaas helemaal niet of ik had er zelf ook al contact mee.

je moet een ding in gedachte houden, je gids is altijd vrolijk als die bij jou is en staat altijd voor 200% voor jou klaar, als dit niet het geval is dan is het jammer genoeg geen gids waar je mee praat.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
28
Researchers
LDs:

Lijken me wel handige oefeningen enzo, maar niet voor zo'n chaotisch hoofdje als het mijne die niet kan stoppen met denken.
Kdenk dat de gids elke 2 seconden van naam en uiterlijk verandert in zo'n meditatie....

Misschien meer succes tijdens uittredingen. smile

back to top
valine
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 9-10-2009
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 14 Sep, 2009  Reageer met quote

Wil jullie graag nog een mogelijkheid geven tot het ontmoeten van jullie gids.

Ikzelf was daar erg in geinteresseerd en begon er wat boekjes over te lezen van Jan Kleyn. Het enige wat ik daarna deed, meer uit enthousiasme.....gewoon hopen/ wensen dat ik mijn gids zou mogen ontmoeten. Het boek was uit (zijn heel klein en dunne boekjes) en ik ging heerlijk slapen. Die nacht werd ik gewekt door mijn gids, die ik zag als een lichtwezen, dus geen menselijk uiterlijk.... Ik zag tot aan het plafond heeeel mooie lichtende kleuren, niet te omschrijven zo mooi en tegelijkertijd stroomde er behoorlijk wat energie door mijn lichaam. Ik voelde zo ontzettend veel liefde, zelfs lichtelijk erotisch..... Het was bijzonder. Geen kans om bang te zijn. Mijn gids liet zichzelf dus aan mij zien. Een poosje later ging ik mij toch weer afvragen of het wel echt was (al weet ik het wel zeker......, maar zo gaat dat nu eenmaal) en wilde ik het nogmaals ervaren. Nu had ik ook gelezen hoe je zelf contact kon leggen. Het voornaamste daarin is, je hoofd leeg te hebben, echt geen enkele gedachte.... Best moeilijk...... Maar goed
Ik ging naar bed en nu met het idee weer mijn gids te ontmoeten...... Maar wel direct en niet nadat ik geslapen had. Ineens voelde ik wind en hoorde ik belletjes..... Beetje eng, maar tegelijkertijd enthousiast...... Mijn methode was heel simpel...... ik hou gewoon een poosje mijn adem in. Dat is alles, want dan heb ik het heel even stil in mijn hoofd. Dus dat deed ik en verrek...... Ik zie eerst een soort van spiraal, energie die zich snel opbouwd, eerst zwart/wit achtig en daarna magenta rood...... Nu bedacht ik mij "ik mag niet denken'' en PLOF weg was de energie...... Ik snel weer mijn adem in houden en heel rap bouwde het zichzelf weer op en af. Ik zei dank je wel en hoorde toen een klopje. Nu wist ik het zeker.
Deze tweede gids, was dan niet dezelfde als de eerste. Ik geloof dat de eerste mijn oergids is en de tweede mijn oma. Omdat ik een beetje angstig ben voor geesten laten ze zich denk ik op deze wijze zien.

Het is in ieder geval de moeite waard.
Valine.

back to top
DreamHippy
WereldVerbeteraar
LD4all lid
24
Laatst gezien: 13-5-2010
LDs: 9

BerichtGeplaatst: Vr 06 Nov, 2009  Reageer met quote

Ik blijf me toch wel afvragen of gidsen nu eigenlijk bestaan of niet... Er is toch geen bewijs van? En hoe kan iemand zo zeker weten wie zijn of haar gids is?

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
22
Researchers

dat weet je gewoon

back to top
DreamHippy
WereldVerbeteraar
LD4all lid
24
Laatst gezien: 13-5-2010
LDs: 9

Ook als je die bewuste persoon enkel in je dromen ziet?

back to top
wessells
remeber remember
LD4all lid
22
Researchers

oke ik heb het zo gedaan.

ik stelde me iemand voor die er voor me zou zijn (en ongeveer hoe ZE eruit zag)
toen een lucide droom
toen riep ik haar
toen kwam ze

dat was het

back to top
Myane
What a Shamble
LD4all lid
Myane heeft een LD4all Quest gehaald!
24
Laatst gezien: 26-6-2013
LDs:

Is een gids niet gewoon een vaak voorkomend droompersonage waar je een -soort van- band mee hebt? Dan kun je verder blijven discussiŽren wat dat dan precies inhoud. Ik snap niet precies wat mensen met "gids" bedoelen, maar erin geloven doe ik in ieder geval niet.

back to top
Dryalantha
Skyclad Dreamer
Moderator
28
Researchers
LDs:

Nee want anderen kunnen ook hun gids zien in uittredingen, meditatie, trance etc... smile

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 9 van 11Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.