EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

het GROTE gidsen topic

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 11 van 11Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

Auteur  Bericht 
Extractor
Nieuw lid
Nieuw lid
22
Laatst gezien: 22-11-2012
LDs: 30

BerichtGeplaatst: Do 16 Jun, 2011  Reageer met quote

Haay iedereen smile
Ik heb een paar problemen met mijn lichtgids ^^ Laatst had ik een lucide droom en ik vroeg naar mijn lichtgids. Eerst kwam een schelp waarmee ik alles kon wensen wat ik wou dus ik wenste dat alle zeemonsters weg waren, die zorgden ervoor dat ik niet boven water geraakte (lang verhaal :D ) Maar dus.. Toen stond ik boven water en zag ik mijn gids, maar dat was een monster eek2 en toen werd ik wakker.

Deze morgen had ik weer een lucide droom, een heeel lange, en ik heb door de droom heen een paar keer geroepen dat mijn lichtgids moest komen, maar die is nooit gekomen sadblauw

Ik had mijn gids eigenlijk nodig om iets te doen, ik kan namelijk niet veel in mijn dromen, enkel vliegen en het hard laten waaien ^^ en nu wou ik aan mijn gids vragen om mij naar de lucide dromen school te brengen om daar iets te leren wink

Heeft misschien iemand tips over mijn gids of hoe ik wel iets kan doen in mijn lucide dromen want gewoon geloven dat het kan blijkt niet te werken

Alvast bedankt smile

back to top
Roos-Skywalker
Unieke wapens smid
LD4all lid
20
Laatst gezien: 7-8-2011
LDs: onzeker

BerichtGeplaatst: Zo 07 Aug, 2011  Reageer met quote

Is een gids zoiets als je geweten?

Als ik me heftig concentreer kan ik dingen vragen aan mijn geweten; ik heb een goed en een gemeen geweten.
Bijvoorlbeeld toen ik een gastje op een internet spel wilde naaien vroeg ik aan mijn slechte geweten hoe ik dat het best zou kunnen doen, uiteraard kreeg ik commentaar van mijn goede geweten.

Beide gewetens zien eruit als ikzelf en zo praten ze ook.

back to top
mitchboy1997
Nieuw lid
Nieuw lid
20
Laatst gezien: 12-11-2011
LDs:

vraag over mijn gids
BerichtGeplaatst: Za 05 Nov, 2011  Reageer met quote

ik had vanacht een lucide droom, en ik dacht "ik ga eens mijn gids ontmoeten". ik heb ernaar gevraagd en na 5 seconden was er een vrouw(volgens mij nog maar een meisje) dat ik nog NOOIT had gezien. Ze was volledig wit, een soort heldere geestverschijning scared. Maar ze oogde toch op de een of andere manier heel vredig! En wat ik nog het raarste vind is vanaf dat ik heb gevraagd of ze mij wou rondleiden, dat ik niets meer weet! En ik weet HEEL zeker dat ik niet in slaap ben gevallen(zonder luciditeit).
Dus mijn vragen zijn:

Wat betekend het dat mijn gids een soort geestverschijning is(echt zo'n soort bloody mary)?
En hoe kan het dat ik toen ik wakker werd me alleen nog kon herinneren dat ik haar gevraagd heb mij rond te leiden?

Ik zou hier graag antwoord op hebben!

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
Fawn heeft een LD4all Quest gehaald!
23
Laatst gezien: 2-6-2017
LDs: 38

Wat betekend het dat mijn gids een soort geestverschijning is(echt zo'n soort bloody mary)?
Dat is gewoon hoe je onderbewustzijn je gids in elkaar geknutseld heeft. Gidsen kunnen allerlei vormen aannemen, misschien ziet ze er de volgende keer weer heel anders uit. En in plaats van een geest kan het ook een engel geweest zijn, of niet? wink

En hoe kan het dat ik toen ik wakker werd me alleen nog kon herinneren dat ik haar gevraagd heb mij rond te leiden?

Misschien had je geen REM-slaap meer over en hield de droom toen op, of werd je uit enthousiasme wakker, of moet je je droomgeheugen meer trainen.
Als je verder wilt gaan met berichten posten en oefenen om meer lucide dromen te krijgen, stel je je dan ook nog even voor bij Hoi-ik-ben-nieuw-topic? ^^

Laatst aangepast door Fawn op Ma 23 Jul, 2012, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
mitchboy1997
Nieuw lid
Nieuw lid
20
Laatst gezien: 12-11-2011
LDs:

owja, helemaal vergeten om me voor te stellen. Ga ik nu direct doen!

Maar even over je antwoord, idd het kan ook een engel zijn geweest. Maar ik weet echt bijna zeker dat ze me ook een rondleiding heeft gegeven door mijn droom, ik herinner me ook kleine beeld stukjes. Maar bedankt voor het antwoord, ik kan het me ook verbeeld hebben of gewoon vergeten zijn wink

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
23

BerichtGeplaatst: Ma 23 Jul, 2012  Reageer met quote

Volgens mij heb ik gisteravond voor het eerst écht contact gehad met mijn beschermengel. Het lijkt me leuk om er privé met iemand over te praten. Dus als je serieus en geinteresseerd bent in beschermengelen, stuur dan even een bericht.

back to top
Fawn
LD4all lid
LD4all lid
23

BerichtGeplaatst: Do 26 Jul, 2012  Reageer met quote

Ik heb het er al met iemand van het forum over gehad ^^ , en ik heb 26 juli 2012 geprobeerd mijn gids te zoeken in een lucide droom. Geen resultaat. neutral Hier de link naar mijn DD waar je het kunt lezen: http://ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?p=86270#8627 0

back to top
kaat
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 14-9-2012
LDs: 3

BerichtGeplaatst: Zo 12 Aug, 2012  Reageer met quote

Hey,

Kent iemand het boek van Jeffrey Raff, met als titel 'Ally work'? Hij omschrijft op heel pragmatische, aannemelijke manier hoe je je gids kan ontmoeten. Alleen noemt hij die een ally. Hij legt ook linken naar bepaalde religies en zo. Ik vond het alvast een heel boeiend boek.

Kaat

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk
Pagina 11 van 11Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3 ... 9, 10, 11

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.