|
Auteur |
Bericht |
 |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
| Wat is de astrale lichaam? |
Geplaatst: Di 07 Jan, 2003 |
|
|
:zzzz: Hallo, zou iemand me misschien kunnen uitleggen wat nou precies je astrale lichaam is? Ik heb al begrepen dat dat je lichaam is waarin je je bevind tijdens uittredingen. Maar ik snap het eigenlijk niet helemaal.
Als je het weet please reageer.
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
Geplaatst: Wo 08 Jan, 2003 |
|
|
De wetenschap (metenschap lol..vaak is dat nl zo) kan op dit moment niet een astraal lichaam aantonen..dus wetenschappelijk is een astraal lichaam niet echt!
In het oosten zeggen yogi's dat je 7 graden van slaap hebt..
Zij noemen ook het wakker zijn als een graad van slaap..lol!
De derde graad van slaap noemen zij droom fase..
De 4e net als bij ons de diepe slaap.
Zij beweren dat onder de 4e graap van slaap dus de diepe slaap je een 2e lichaam hebt..en dat deze dan vrijkomt van het lichaam.
ook beweren zij dat je in deze 5 graad van slaap je je vorige levens kunt zien..
Wat bij ons dus een bijna dood ervaring is daarvan zeggen de yogi dat dat dus een ervaring is met de 5e tot 7e graad van slaap..
Zij zeggen overigens dat je in dromen niet kunt uittreden maar dat dat wel zo kan lijken..schijn uittredingen dus..gedachten ofwel associatieve uittredingen..
zij zeggen dat dat verschil ook makkelijk aan te tonen is..in een droom uittreding dus associatieve uittreding kan de yogi heel makkelijk net als in een lucide droom iets laten verschijnen..creeren..wat hij maar wil..en de doden die je hier ontmoet zijn associaties van je eigen bewustzijn..dus altijd ongevaarlijk..
In de 5 graad van slaap als je echt volgens hen kan uittreden kun je dus niet zomaar als doen en laten verschijnen want je bent in een echte wereld en ben je dus niet een god meer die alles kan, zoals bv de astrale wereld laten verdwijnen in zijn geheel..en de doden kom je dan ook tegen en dat kan volgens hen ook gevaarlijk zijn..
In het westen denken velen hier anders over en zeggen dat je wel in droomfase kan uittreden..en dan kun je ook alles net als in een lucide droom..dingen laten verschijnen maar ook laten verdwijnen..
IK heb verschillende uittreding dromen gehad, en een keer vroeg ik me af toen ik mijzelf in bed zag liggen, en ik ook daar boven zweefde of het misschien toch geen droom was..hersens kunnen truukjes uithalen.
Ik heb toen geprobeerd of ik net als in een lucide droom iets kon laten zweven. Mijn klok op mijn tafel, en dat lukte. Daarna heb ik een erge dappere test gedaan..ik opende mijn raam met gedachten kracht..ik probeerde mijn lichaam in bed te laten zweven..wat eerst een beetje moeilijk ging, door de lakens die er om heen zaten..Toen heb ik mijn lichaam dat in bed lag (mijn dubbel dus) het raam uit laten zweven en in de tuin laten vallen. toen concentreerde ik me heel sterk op wakker worden, dat lukte en ik lag weer gewoon in mijn bed en niet in de tuin. Later in andere uittreding dromen wel eens meer van dit soort testen gedaan en uiteindelijk bleken het toch hele realistische dromen te zijn..maar goed dat zegt niets over andere mensen!
Maar het komt er op neer dat je astrale lichaam, als je daar in gelooft, gewoon een 2e lichaam is van een ijlere energie die via de zonnevlecht..ookwel plexus solaris je gewone lichaam en je astrale lichaam met elkaar verbindt..via het fluide koord..(metafysische term)
Je zou kunnen zeggen dat wat mensen geest noemen en je astrale lichaam hetzelfde zijn..daar wordt hetzelfde meebedoeld..
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
| Beter te laat als nooit |
Geplaatst: Wo 15 Jan, 2003 |
|
|
Sorry dat ik niet eerder heb gereageerd, ik was nogal bezig met mijn computer, dus ben ik deze forum helemaal vergeten. (slechte zaak).
Dank je wel Koffie, je hebt me goed geholpen. Mijn ervaring hiermee is dat ik een kleine uittreding had. Tenminste dit heeft iemand tregen mij gezegt. Ik zal even duidelijker zijn:
Ik lag gewoon in bed en probeerde een metode om mijn dromen te onthouden. Ik bleef nl. de text "Deze nacht ga ik mijn dromen onthouden" herhalen. Vervolgens voelde ik iets dat wat weghad van zweven, niet een grote afstand maar zo'n kleine 5 cm. Ik voelde mijn bed niet meer, en ik was voor iemand die moe was toch wel erg helder. Ik kon mezelf op dat moment als het ware gewoon voelen zweven.
Opeen viel ik van een grote afstand in bed, niet van 5cm, maar vanaf mijn plafond, leek het wel. Het vallende gevoel leek meer op een vrije val atractie als in Phantasie land of Six Flags. Dit alles gevolgd door een raar gevoel in mijn hoofd, sterk te vergelijken met duizeligheid. En ik was ook al wakker.
Het hele verhaal duurde zo'n 2 min, ongeveer.
Op die dag zelf was ik nogal ongerust, ik wist immers niet wat het was. Wél wist ik dat het mijn astrale lichaam te maken had.
Groetjes en Bedankt
Patrick
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Wo 15 Jan, 2003 |
|
|
WOW....
Leuk man! Ik ben daar te moe voor, val in slaap van mezelf
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
Geplaatst: Di 28 Okt, 2003 |
|
|
ik zie het astrale lichaam als 'je ziel'......
je lichaam is slechts een omhulsel waarmee je je kunt vervoeren op aarde....astraal heb je dat lichaam neit nodig en kun je overal heen zonder lichaam.
als je uittreed doe je dat in wezen....je verlaat je lichaam en reist als ziel zijnde.
astraal niveau is dan ook zielsniveau.....mensen die zich bezighouden met zaken als zielsverwanten en tweelingzielen weten hoe er een duidelijk verschil is tussen aardse liefde en astrale liefde bv. ze voelen het bestaan van twee verschillende dimensies heel duidelijk aan.
mensen die veel uittreden of astraal reizen weten ook precies wat ik hiermee bedoel.
ikzelf ben veel bezig met tweelingzielen en ik voel dan ook het verschil tussen mijn aardse leven en mijn zielsleven.......ik kan me daar soms zo op richten dat ik me voel zoals een entiteit zich ongeveer moet voelen.....
ik kan mijn ziel en mijn lichaam uiteen halen als het ware.....heel bijzonder.
het opent werkelijk deuren en geeft je een hele andere kijk op het leven.
kus
karin
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
|
|
Ik ben het helemaal met bovenstaande eens...
Kijk ook eens op www.doorhetraam.nl.
Staat het allemaal nog eens helder beschreven....
Blijf op beide benen staan, heb je het gevoel dat je dit even verliest (wat er bij schijnt te horen....?) Richt je dan heel bewust op aardse dingen!
Succes
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs: pffftt...
|
|
|
|
erhm, beetje oud topic (bijna jaar)
|
|
|
|  |
| |
| | | |
|
|
|
|
|
|
LDs:
|
|
|
|
als nieuwkomer kijk ik niet naar datums haha....voor mij is elk topic nieuw.
kus
karin
|
|
|
|  |
| |
| | | |
 | |
| |