EN \ NL \ FR
print DeelDeel 

ontmoeting met mijn overleden (ex) vriend

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

Auteur  Bericht 
Depztar
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 22-10-2003
LDs:

ontmoeting met mijn overleden (ex) vriend
BerichtGeplaatst: Di 21 Okt, 2003  Reageer met quote

een paar maanden geleden heeft mijn exvriend zelfmoord gepleegd, dat was een behoorlijk aangrijpende gebeurtenis natuurlijk.
Ik bleef achter met een hoop verdriet en vooral heel veel vragen over het waarom dan toch!
een paragnost heeft me een handje op weg kunnen helpen om wat meer vrede met de zaak te krijgen en nu ik wat rustiger ben geworden en de zaken wat meer op en rijtje heb staan en er gelukkig niet meer iedere minuut van de dag mee bezig ben kreeg ik van de week een mooie droom......

Hij stond ineens voor mij en we waren zo blij en dolgelukkig om elkaar weer te zien!!!
Als vanouds omhelsden we elkaar knuffelde wat het voelde weer zo enorm vertrouwd aan!
We kletsten wat in de trant van wat je normaal doet als je iemand al een tijdje niet heb gezien en er heerste een zeer blijde stemming.
Terwijl ik over zijn blote bovenarm aaide, voelde ik ineens een herkenbare kou.....?......... ik kreeg ineens de behoefte om naar zijn tatoeage op die arm te kijken........
toen ik dat deed schoot ineens het beeld van het mortuarium weer door mijn hoofd waar ik *in het echt* afscheid van hem had moeten nemen en toen ook uitgebreid over zijn ijskoude arm had geaaid en heel goed naar zijn tatoeage had zitten kijken omdat ik die in mijn geheugen wilde griffen om hem later haarscherp uit te kunnen tekenen.

Ik zei tegen hem, "zo koud en kil voelde je ook aan toen je dood was"
Door die flashback van het echte leven en die uitspraak van mij realiseerde ik me dat het hier wel om een hele bijzondere ontmoeting ging.
en dat dit wel een droom moest zijn maar het was zo enorm levensecht!!!
Hij gaf wel een antwoord alleen heel erg helaas kan ik me het antwoord niet meer herinneren, weet wel dat het iets geruststellends was en we zo'n houding hadden van.... ja dat was toen hij dood was maar hij is er nu weer!

Helaas weet ik niet meer hoe het uiteindelijk afgelopen is...sterker nog.... toen ik wakker werd wist ik nix meer van mijn droom af, pas halverwege de dag schoot het ineens door mijn hoofd en herinnerde me weer hetgeen wat ik hier geschreven heb.

Is hij nu echt bij me langs geweest?
Is het een wishful thinking?
Ik had nog niet eerder van hem gedroomd maar zeker toen hij net overleed het wel diep zitten verlangen om middels mijn droom antwoord op mij o zo brandende vragen te krijgen.
Ik zou zo graag de kans krijgen om dit nog eens over te doen, kan je zoiets forceren??

Het zou heeeeeeel fijn zijn als iemand hier iets zinnigs over zou kunnen zeggen, het houdt me nogal behoorlijk bezig!
alvast bedankt!

Laatst aangepast door Depztar op Wo 22 Okt, 2003, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
judith
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 3-2-2008
LDs:

jeetje

Jeetje wat heftig .
Ik denk dat het best mogelijk is , juist omdat je er zelf mee bezig bent en ik ook wel geloof in geesten, gidsen en alles .
Misschien moet je het zien als een gewoon soort afscheid of meer juist als geruststelling dat ook al is die er niet meer , dat die in gedachten toch bij je is . Ik zou het niet proberen te forceren contact maar gewoon op zijn beloop laten alles.
Heel veel sterkte.

back to top
Depztar
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

Hi Judith!
Bedankt voor je reactie!
Fijn dat ik mijn ei kwijt kan en dat er mensen interesse in tonen, doet best wel goed!
Yep, forceren kan ik maar beter niet doen, blijkt maar weer toen ik het vlak na zijn overlijden daar steeds op zat te hopen het niet ging lukken, en nu issie daar dan!
Of het een afscheid was of juist weer een ontmoeting om weer in contact te komen....... weet het nog niet, het was wel heel fijn en de omgeving leek wel een lichte wolk waar we in stonden, heel vredig en goed.
Die paragnost wist mij te vertellen dat ie wel weer om heen zou komen alleen gaat dat in de regel met mensen die zelfmoord hebben gepleegd wat langzamer omdat die nog eerst het een en ander zelf op te lossen hebben...... zo snel had ik niet kunnen dromen whatsthat of toch wel! wink

Misschien zijn er mensen met dezelfde ervaring?

back to top
Wouter_R
droogstoppel
LD4all lid
Researchers
Laatst gezien: 9-12-2010
LDs:

Ik droom meermaals over mijn tante die overleden is aan kanker, temeer dat ik zelf de ziekte overwonnen heb.
Ik heb een gelijkaardige LD gehad maar dan met mijn tante, die heel close was met mij.
Ook mijn moeder, de zus van mijn tante, heb ik ooit gevraagd of ze ooit een LD gehad heeft, en haar uitgelegd wat een LD is en zo. Toen zei ze dat ze dat één keer gehad heeft, toen ze droomde over een afscheid met mijn overleden tante.

Ik denk dat de LD's met overleden personen de meest natuurlijke LD's zijn. In ieder geval, mensen die nooit LD's krijgen, krijgen die meestal wel als een dierbare hen verlaat (meestal zelfs na een hele tijd). Ga dit maar na bij jezelf of bij vrienden en familie. Ik denk dat dit waar is.

back to top
Depztar
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 22 Okt, 2003  Reageer met quote

neutral okay, dat ga is es ff na bij wat mensen, maaruh..... als deze theorie klopt, zou dit dus een eenmalig feestje zijn geweest?? whatsthat cry

back to top
Wouter_R
droogstoppel
LD4all lid
Researchers
Laatst gezien: 9-12-2010
LDs:

Depztar schreef:
neutral okay, dat ga is es ff na bij wat mensen, maaruh..... als deze theorie klopt, zou dit dus een eenmalig feestje zijn geweest?? whatsthat cry

Niet noodzakelijk, je kan ook op een bewuste manier LD's trachten te bekomen.

back to top
Annelies
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 7-4-2010
LDs:

Ik kan me voorstellen dat het behoorlijk heftig bij je naar binnen kwam deze droom.Mijn beste vriendin,we kenden elkaar al twintig jaar heeft 9 jaar geleden ook een einde gemaakt aan haar leven.en ik denknk nog bijna dagelijks aan haar en mis haar aanwezigheid to op de dag van vandaag...Maar toch ben ik nooit boos op haar geweest en heb haar beslissing altijd gerespecteerd.Het is haar leven en aan haar de keus of ze daar al dan niet verder meegaat op deze planeet.
Een paar maanden geleden had ik de volgende droom:Ik sta in een groepje mensen te praten en kom plotseling tot de ontdekking dat Clien(mijn overleden vriendin) er ook bij staat.Ze kijkt me blij lachend en triomfantelijk aan en mijn hart maakt een sprongetje!Ik kan mijn ogen niet geloven,maar voordat ik haar om haar nek vlieg kijk ik eerst even naar haar gelaatskleur.Als die namelijk is zoals op zwart-wit foto's dan weet ik dat het niet echt is en dat ze dus wel degelijk dood is.
Haar verschijning is inderdaad ietwat vaal en eentonig vergeleken bij de kleur van de andere mensen in het groepje.Maar ze lijkt me met haar uitstraling en vooral met de voor haar zo herkenbare triomfantelijke lach te willen overtuigen dat alles helemaal goed met haar is.
Ze kwam me gewoon even bezoeken en we geven elkaar een hele dikke knuffel! Vervolgens ben ik met een lach op mijn gezicht wakker geworden.
Ik ben er van overtuigd dat jouw exvriend 'echt' bij je is langs gekomen in je droom om je duidelijk te maken dat je geen zorgen hoeft te maken omdat het hem goed gaat op de plaats waar hij nu verblijft.

groetjes en sterkte ,Annelies

back to top
Depztar
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

Thanx Annelies!
De rillingen lopen op m'n rug als ik jouw verhaal lees!
Dat dit gebeurd na 9 jaar , vindt ik opzich meer logisch dan bij mij al na nog geen 3 maanden, had nl gedacht dat ik ook wat langer had moeten wachten!
Na 9 jaar....... heeft ze dan nu pas haar plekje gevonden? of is het een aankondiging dat ze klaar is om weer terug naar ons aardse bestaan te keren? hummm.... intresting!

Heb je met haar kunnen praten?
Heb je antwoorden op je vragen gekregen?
Of was het helemaal niet aan de orde en deed het er in je droom niet aan toe?
ik heb wel een soort of gepraat met hem....... althans, met gevoelens en gedachten, ging er nogal telepatisch aantoe zeg maar...... het enige wat ik daadwerkelijk aan woorden heb gezegt was van, "zo koud was je ook toen je dood was" en toen begon ik me dus alles te realiseren...... wat zijn antwoord was weet ik dus niet meer.........balen! zou er een training zijn om die dromen weer boven water te kunnen halen???

Jouw vriendin had dus een hele andere gelaatskleur waardoor je weer wist dat ze dood was, weet je ook wie die andere mensen waren?........ zover ik me kan herinneren droom ik altijd in grijstinten, alleen dit keer was alles levensecht en de kleur van zijn huid was ook normaal zelfs de kleur van zijn tatoe waar ik studie van heb gemaakt....... alleen door de kou realiseerde ik me dus dat hij dood was.
Ja ik begin er steeds meer in te geloven dat hij daadwerkelijk langs is geweest

back to top
Depztar
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

Dit stukje komt van charles uit de rubriek Esotherica

3d dromen dit wordt interessanter voor mij en misschien voor jou, deze dromen komen niet van deze wereld maar van een intelligentie. Hierbij gaat het om dromen die gestuurd worden door een hogere macht, vb.: ergens op de wereld is er een persoon die keer op keer hetzelfde meemaakt tijdens het sterven en daarbij telkens het laatst beleefde gebeurtenis reproduceert, kan iets moois zijn maar ook iets naars. Het bewustzijn van deze persoon wordt op dat moment met de droom verbonden (verbinden van droomruimten) en je beleefd op dat moment de droom van een ander. Dit is een fase die zich weinig mensen kunnen realiseren. Je staat op dat moment in verbinding met een andere persoon en je zou op dat moment die persoon kunnen helpen of meegenieten van het mooie, maar let wel met behulp van die hogere macht.

Wees niet bang voor deze dromen, ze komen van een hogere macht die je willen waarschuwen voor ongelukken ed. maar daarnaast ook meelaten genieten in het prettige ervan. Die hogere macht brengt alleen zulke verbindingen tot stand als deze mensen hiertegen bestand zijn of aan mensen die bewust hieraan meewerken.

hummmm......... ^^ klinkt als muziek in mijn oortjes! mijn droom was super 3D

back to top
Annelies
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 7-4-2010
LDs:

hey DEPTZAR,
Waarom is het volgens jou logischer om na 9 jaar over iemand te dromen die dood is dan na drie maanden.Volgens mij gelden er hele andere 'regels' als je niet meer op deze wereld bent en komt er eigenlijk helemaal geen logica zoals wij die kennen aan te pas.
Ik had een paar maanden geleden ook de rillingen over mijn rug lopen toen ik een droom terug las die ik had toen ik 21 was.Dat was in 1982.
In deze droom kwam mijn vader bij ons op bezoek(in werkelijkheid is hij overleden toen ik 8 was).Er gebeurde heel veel in die droom maar waar het nu om gaat,en waar ik echt kippevel van kreeg toen ik het las,was:
Ik wilde mijn vader aan mijn toenmalige vriend voorstellen en aan Clien.
Maar Clien kende hij al,zei hij...! Toen moest ik wel evuh slikkuh!!! Tegelijkertijd vond ik het ook helemaal te gek en denk ik dat die twee elkaar wel hebben ontmoet,somewhere in .......who knows?
Ik heb trouwens wel drie of vier keer eerder van Clien gedroomd hoor,maar dan vonden er in mijn herinnering nooit echt gesprekken plaats en werden er ook geen vragen gesteld.
Ik was gewoon altijd waanzinnig blij om haar te zien en heb meerdere malen tegen haar gezegd :,,Zie je wel...ik wist wel dat je niet echt dood was!'' Ik denk altijd maar dat ze me ervan wil verzekeren dat alles helemaal toppie met haar gaat en dat onze band nog steeds bestaat.
In de wakkere wereld zou ik haar nog heel veel willen vragen en zeggen,maar op een of andere manier schijnt dat er in de dromen niet zo veel toe te doen.
Als je in je dromen aan de gang wil gaan met vragen en gesprekken dan moet je lucide proberen te worden.Er staan op deze site gewldige tips,volgens mij zelfs een hele cursus om je daarin te trainen.
Misschien moet ik dat ook maar eens gaan doen.

liefs Annelies

back to top
Depztar
Nieuw lid
Nieuw lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 24 Okt, 2003  Reageer met quote

Hi Annelies!
Sorry hoor maar begrijp me niet verkeerd, het leek mij logisch omdat in de regel mensen die net zijn overleden het nog erg druk met zichzelf hebben en nog ff de tijd nodig hebben om hun eigen plekkie te vinden voordat ze met andere aan de slag kunnen en daarom vondt ik het in mijn geval al erg snel zo na drie maanden, snappie!
Maar je hebt gelijk, tijd is daaro een heel ander begrip dan voor ons.

Ennuh yep! ik ga es aan de slag, deze site heeft inderdaad een hoop bruikbare tips waar ik wat mee kan.

Ik begin me nu al een stuk bewuster te worden van het hele gebeuren, het is ook allemaal precies zo gegaan zoals ik het had gevraagd..... geen spokerijen in huis, geen angst, gewoon heel rustig in mijn droom en het besef daalt lekker relax in!
Precies ook zo hoe hij me zou benaderen/behandelen...... mooier kan het toch neit!

Annelies jij ook veel sterkte he! en vertel me please al je ervaringen if u like smile thanx voor de steun en toeverlaat!
Liefs Depztar

back to top
wiske 3
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 27-4-2004
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 30 Apr, 2004  Reageer met quote

ik heb mijn moeder die ook overleden is een poosje gelede ook ontmoed in een droom.

ze lag in bed en ik zag haar maar ik wist wel dat het een droom was. ik loopte naar haar toe ze vroeg hoe het nu met me was.
ik ging in haar armen liggen en vertelde z'n beetje alles wat er was gebeurt. het leek alsof zij niet wist dat het een droom was maar ik wel.
ze zij wel plotseling kom op ga maar staan want zo word je wakker wil je aan je vriendin. euh Angelique heet ze he, vragen of ze die CD van Elisabet voor me kopieerd. tot ziens.

en toen werd ik wakker. het was heel vreemt en ik voelde me opgelucht en blij.

back to top
wiske 3
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 27-4-2004
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 30 Apr, 2004  Reageer met quote

p.s mijn moeder is ondertussen dus wel al 3 jaar overleden.

back to top
Mo
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 2-8-2004
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 03 Aug, 2004  Reageer met quote

Jaren geleden droomde ik 's nachts over een vriendin van mijn oma met wie ik een hele goede bnad had en mijn oma ook. Ik had haar al een lange tijd niet meer gezien of gesproken maar in mijn droom kwam ze langs om even gedag te zeggen.

De volgende dag belde mijn moeder om me te vertellen dat er iemand was gestorven. Toen ik al wist dat het Tante Nel was, was ze stomverbaasd. Tante Nel was even komen afscheid nemen, dus voor mij was het heel logisch.

Ook mijn oma zie ik regelmatig en dat zijn heel intense dromen.

back to top
Axelle
Nieuw lid
Nieuw lid
Laatst gezien: 27-3-2014
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 27 Mrt, 2014  Reageer met quote

Ik ben hier nieuw en ben hier terecht gekomen omdat ik op Google zoekopdrachten heb ingevuld.
Ik zie dat na 2004 hier niemand meer op heeft gereageerd, maar ik zou dat wel willen doen.
Mijn (ex)vriend heeft zich 6 jaar geleden ook van het leven ontnomen. Ik heb het er heel moeilijk mee gehad, vandaag eigenlijk nog.
Ik kan hem dat maar moeilijk vergeven, ik maak mezelf wel wijs dat ik hem vergeef, maar eigenlijk heb ik het nog niet gedaan.
Ik heb al verschillende keren over hem gedroomd, maar uiteindelijk liep ik altijd weg van hem. Maar mijn laatste droom, van enkele dagen geleden blijft me toch wat bij. Ik heb ondertussen al een nieuwe relatie en we hebben samen een kindje. Ik zie mn ventje en mn kindje heel graag. Ik hou echt van hun. Als ik meestal over mijn ex droomde wist ik dat hij dood was en ik liep uiteindelijk ook altijd weg van hem. Maar deze droom was heel anders. Hij is bij mijn thuis gekomen, waar ik nu woon. Hij zat in zijn auto die hij had gekocht toen hij 18 jaar was, 5 jaar voor hij stief. Hij parkeerde zich waar mijn man zich altijd parkeert en ik liep naar hem toe om te vragen wat hij kwam doen. HIj zei dat hij me kwam bezoeken. Ik wou eigenlijk dat hij weg ging omdat mijn man ging thuis komen. Maar mijn man kwam ineens door de voordeur binnen en dat doet hij in het echt nooit. Hij komt altijd langs achter binnen. Mijn man zegt in mijn droom dat hij weet dat mijn overleden vriend achter geparkeerd staatt. Hij stapt de hele tijd ook niet uit. Dus ineens sta ik weer aan zijn auto, ik weet niet meer waarom. Hij vraagt me als hij nog eens op bezoek mag komen en ik antwoord dat ik dat eerst aan mijn man moet vragen. Maar mijn man zegt in mijn droom dat dat mag. En het enige wat ik me dan nog herinner is dat twee mensen omhelzend weg wandelen. Maar ik weet niet meer als ik dat ben met mijn ex vriend, of iemand anders.
Toen ik wakker werd herinnerde ik me niets hierover, maar in de loop van de dag is dat ineens binnengeschoten en sindsdien blijft het door mijn hoofd spoken.
Ik vind het allemaal maar vreemd. In het echt zou mijn man dat nooit toelaten omdat hij weet hoe mijn relatie met mijn overleden vriend eruitzag. We hadden niet echt een superrelatie, maar ik woonde met hem samen en heb hem ook gevonden. Maar hoe erg mijn relatie met hem was, ik ben altijd trouw aan zijn zijde gebleven tot de laatste dag. Vroeger smeekte ik soms in stilte dat hij me toch eens zou komen bezoeken, ook om te vertellen waarom hij dat heeft gedaan. Nooit kreeg ik een 'antwoord' of iets dergelijks. Ik droomde enkel dat hij me wou komen halen en dat ik een eind meeging, maar dan werd ik wakker of ik liep zelf weg van hem. Ik heb ook eens gedroomd dat ik met hem via een bootje over een rivier of meer vaarde naar een dorp die ik helemaal niet kende. Toen ik het ben beginnen op te zoeken , bleek dat dat dorpje echt bestond in Nederland. Ik had er echt nog NOOIT van gehoord totdat hij me dat zei in mijn droom.
Maar deze droom van het bezoek blijft echt hangen.
Weet hier iemand een 'antwoord' op of hebben mensen gelijk aardige dromen gehad? Wat moet ik ervan denken?

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie
Pagina 1 van 2Ga naar Pagina 1, 2  Volgende

print   DeelDeel 

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar:  

LD4all ~ spreading the art and knowledge of lucid dreaming online since 1996 ~
created and copyright by pasQuale. All rights reserved.