EN | NL | FR

Bijvoet

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
Dirk
Hoi :)
LD4all lid
34
Researchers
Laatst gezien: 7-7-2018
LDs: nee, dank je

Bijvoet
BerichtGeplaatst: Vr 07 Nov, 2003  Reageer met quote

Hallo droomlieden!

Gisteravond heb ik maar eens een experimentje gedaan: ik heb een sterke thee gezet van artemisia vulgaris (reeds in de middeleeuwen het belangrijkste bestanddeel in de 'toverdrankjes' van onze heksen om (lucide) dromen en OBE's te beinvloeden en veroorzaken) met daarin nog een zakje muntthee (bekend om de werking om onze dromen te verlevendigen, zie ook engels forum). Het resultaat was een ondoorzichtig, grijsachtig drankje. Het smaakte lekker; misschien had er nog wat honing of suiker door gekund. Na een halfuurtje ging ik in bed liggen.

Toen ik rustig ging liggen, merkte ik een wat versterkte hoeveelheid hypnagogica in vergelijking met normaal. Eigenlijk al zonder mijn ogen dicht te doen, zakte ik steeds weg in droomachtige toestanden, eigenlijk net als normaal bij WILD ofzo maar dan veel sneller en levendiger. Niet zo zeer de beelden waren erg sterk, maar vooral de bizarre gedachten vielen me op. Het was als ik opletten soms één grote opeenvolging van absurde zinsconstructies en woordcombinaties in mijn hoofd. (Ik kan me bijvoorbeeld herinneren dat ik me op een bepaald, kort bewust moment verbaasde over de gedachte 'vierkante kalkoen'of iets dergelijks en geen idee had waar dat op sloeg).

Het leek in elk geval alsof een soort droomachtige toestand veel sneller begon dan normaal. Je zou denken dat ik dan snel in slaap viel, maar in werkelijkheid duurde dat behoorlijk lang, omdat het onrustig was in mijn hoofd. Ik stond wel steeds met één been in de droomwereld, die hier en daar ook vervloeide met de echte, bijvoorbeeld door mijn lighouding of iets dat ik aanraakte, maar viel niet erg snel in slaap.

Uiteindelijk sliep ik wel in, en ik herinner mij een nacht vol met levendige dromen, die ik nu helaas allemaal vergeten ben omdat ik wenig moeite gedaan heb ze te onthouden.

Vooral de artemisia, die bij mij eerder al een vergelijkbaar resultaat gaf, is volgens mij een leuk middel om je droomwereld wat uit te breiden. Het groeit in ons land in ongeveer elke wegberm (nu beginnen ze trouwens wel langzaam te verdwijnen omdat het winter wordt). Verder schijnt het nog goed te zijn bij bepaalde kwaaltjes, zoals problemen in de spijsvertering of met de menstruatie. Je moet gewoon een hoeveelheid bladeren drogen en 20 minuten in heet water houden, zo veel dat de kleur van het water tamelijk donker wordt. De smaak van de zo verkregen thee is een beetje bitter, maar erg lekker! Ik ben geinteresseerd in hoe het werkt bij anderen, dus als je wil probeer het ook eens!

JJJ

Laatst aangepast door Dirk op Zo 09 Nov, 2008, in toaal 4 keer bewerkt
back to top
Wouter_R
droogstoppel
LD4all lid
Researchers
Laatst gezien: 9-12-2010
LDs:

Kan je artemisia vulgaris ook kopen als thee? Of maak ik er me een verkeerde voorstelling van?

back to top
Dirk
LD4all lid
34
Researchers

Nee. Ik heb het gewoon langs de kant van de weg geplukt, momenteel staan overal kilo's! De mint is gewoon van AH. Kruid heb ik gedroogd en thee van gemaakt (onderin een kop heet water en tijdje laten staan/paar keer verhitten in de magnetron en wat roeren todat het flink donker werd). Mint later toevoegen omdat anders de concentratie artemisia niet zo goed te beoordelen is.

JJJ

back to top
Wouter_R
droogstoppel
LD4all lid
Researchers
LDs:

JJJ schreef:
Nee. Ik heb het gewoon langs de kant van de weg geplukt, momenteel staan overal kilo's! De mint is gewoon van AH. Kruid heb ik gedroogd en thee van gemaakt (onderin een kop heet water en tijdje laten staan/paar keer verhitten in de magnetron en wat roeren todat het flink donker werd). Mint later toevoegen omdat anders de concentratie artemisia niet zo goed te beoordelen is.

JJJ

Zal ik even vragen aan mijn zus die "herborist" studeert.

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

hmm dit ga ik ook proberen als ik de juiste middelen heb smile

back to top
Dirk
LD4all lid
34
Researchers

Repression schreef:

welke middelen? Iets om mee te verwarmen, water en een mok, meer heb je niet nodig 8D !

Wouter, ik hoop dat je zus wat meer kan vertellen over dit kruid!

back to top
Liesje
Drs. E.
LD4all lid
43
Researchers
Laatst gezien: 2-10-2013
LDs:

Ik was benieuwd naar welke plant het nou precies is.
Op google vond ik deze website:

http://www.natuurlijkerwijs.com/bijvoet.htm

Greetz Liesje

back to top
Dirk
LD4all lid
34
Researchers

Het werkzame bestanddeel is volgens mij de etherische olie thujon. Dit is ook de werkzame stof in het roemruchte drankje absinth, dat wordt/werd gemaakt met een mix van de artemisia absinthum en een >80% alcoholische drank (vaak pastis). Dit psychedelische drankje is zeer verslavend en zorgde in de 19e eeuw in europa voor grote onrust (volgens mij)

In deze plant en zonder alcohol is het echter onschuldig en in veel lagere concentraties.

Die plant is het inderdaad liesje; volgens mij herkent iedereen die wel, want hij groeit werkelijk overal. De werking tegen vermoeiheid is inderdaad ook zeer bekend; de romeinen stopten er al bladeren van in hun sandalen; de stoffen trokken zo hun bloed in, en zorgden voor minder blaren en vermoeidheid. [edit: oeps dat staat ook al op die pagina zie ik]

JJJ

back to top
Wouter_R
droogstoppel
LD4all lid
Researchers
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 08 Nov, 2003  Reageer met quote

JJJ schreef:
Het werkzame bestanddeel is volgens mij de etherische olie thujon. Dit is ook de werkzame stof in het roemruchte drankje absinth, dat wordt/werd gemaakt met een mix van de artemisia absinthum en een >80% alcoholische drank (vaak pastis). Dit psychedelische drankje is zeer verslavend en zorgde in de 19e eeuw in europa voor grote onrust (volgens mij)

In deze plant en zonder alcohol is het echter onschuldig en in veel lagere concentraties.

Die plant is het inderdaad liesje; volgens mij herkent iedereen die wel, want hij groeit werkelijk overal. De werking tegen vermoeiheid is inderdaad ook zeer bekend; de romeinen stopten er al bladeren van in hun sandalen; de stoffen trokken zo hun bloed in, en zorgden voor minder blaren en vermoeidheid. [edit: oeps dat staat ook al op die pagina zie ik]

JJJ

Dat van die verslaving aan absint is inderdaad waar, er bestaan zelfs impressionistische schilderijen van.

Kijk dit vind ik nu echt eens interessant JJJ. Ik weet niet precies waarom maar het boezemt me meer vertrouwen in dan die melatonine-kwestie. Het zal misschien onterecht zijn, maar ik ga er in ieder geval meer over opzoeken (heb mijn zus nog niet kunnen spreken).

In ieder geval een interessant onderwerp. Meer kruidenonderzoek graag!

back to top
Dirk
LD4all lid
34
Researchers

Wouter_R schreef:

Dat van die verslaving aan absint is inderdaad waar, er bestaan zelfs impressionistische schilderijen van.

Kijk dit vind ik nu echt eens interessant JJJ. Ik weet niet precies waarom maar het boezemt me meer vertrouwen in dan die melatonine-kwestie. Het zal misschien onterecht zijn, maar ik ga er in ieder geval meer over opzoeken (heb mijn zus nog niet kunnen spreken).

In ieder geval een interessant onderwerp. Meer kruidenonderzoek graag!

En weet u waarom wouter? Het is de aan de mens inherente (toch wel irrationele) voorkeur voor 'natuurlijke' en 'oorspronkelijke' dingen, boven dingen die van kunstmatige of chemische oorsprong zijn. Maar met een beetje zelfreflectie heb je dat zelf wel door, en ik vind het ook erg interessant (ook budgettechnisch trouwens rechterduim omhoog met knipoog )

Mag ik je opmerkzaam maken op het feit dat ergens op de 2e of 3e pagina van dit forum ook een topic staat over dit kruid? (namelijk mijn eerste topic als ik me niet vergis ghehe..)

Ik vind vooral het historische deel van dit onderwerp interessant; de wijze heksen en kruidenmengers van de middeleeuwen hebben mij altijd al geintrigeerd. (Overigens niet te bevatten dat ze bij miljoenen afgeslacht zijn en dat daar nog nooit een herdenkingsdienst of iets dergelijks voor gehouden is...)

Ik hoop dat je zus ons ook wat nuttige info kan verschaffen! Zoek verder eens op google onder de newsgroups naar artemisia en OBE of LD, er is best wat te vinden! Op het andere topic op dit forum hierover heb ik geloof ik ook nog een paar leuke links geplaatst.

Als je het eens wil proberen; verzamel en droog dan nu vast wat, ik denk dat het over een paar weken een stuk minder zal zijn! [edit: ik bedoel de hoeveelheid ervan die je zult aantreffen]

JJJ

[/i]

Laatst aangepast door Dirk op Za 08 Nov, 2003, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Johan S
LD4all lid
LD4all lid
42
Researchers
Laatst gezien: 22-4-2013
LDs:

JJJ schreef:
Mag ik je opmerkzaam maken op het feit dat ergens op de 2e of 3e pagina van dit forum ook een topic staat over dit kruid? (namelijk mijn eerste topic als ik me niet vergis ghehe..)

Nee het was je derde grin
http://ld4all.com/nl/forum/viewtopic.php?t=384

BTW ik heb het ook nog altijd niet geprobeerd, alhoewel het dus inderdaad zeer eenvoudig verkrijgbaar is grin

Melatonine is super siiw

back to top
Dirk
LD4all lid
34
Researchers

BerichtGeplaatst: Zo 09 Nov, 2003  Reageer met quote

Nog ff iets: men gebruikte de volgende spreuk bij het nuttigen van dit drankje (het lijkt me nutteloos maar toch wel geinig) read :

"Tollam te artemisia, ne lassus sim in via"

Dus ghehe

back to top
Repression
of the obvious
LD4all lid
Laatst gezien: 5-7-2012
LDs: pffftt...

BerichtGeplaatst: Zo 09 Nov, 2003  Reageer met quote

JJJ schreef:
Repression schreef:

welke middelen? Iets om mee te verwarmen, water en een mok, meer heb je niet nodig 8D !

Wouter, ik hoop dat je zus wat meer kan vertellen over dit kruid!

Nu nog een weg met een berm waar het kruid instaat tounge1

ik wel een gracht voor de deur, kan dat ook?

back to top
Dirk
LD4all lid
34
Researchers

BerichtGeplaatst: Ma 10 Nov, 2003  Reageer met quote

Echt, zoeken stelt weinig voor! Gewoon wat beter om je heen kijken als je ergens fietst of loopt, dan is de kans groot dat je ze tegenkomt!

Laatst aangepast door Dirk op Do 26 Jun, 2008, in totaal 1 keer bewerkt
back to top
Laatst gezien: 23-1-2005
LDs:

BerichtGeplaatst: Di 18 Nov, 2003  Reageer met quote

:amsterdam: :amsterdam: :amsterdam: :amsterdam: :amsterdam: :amsterdam: :amsterdam: :amsterdam: :amsterdam:

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: