EN | NL | FR

LD-Competitie Oktober 2015

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
47
Laatst gezien: 19-1-2020
LDs: 100+

LD-Competitie Oktober 2015
BerichtGeplaatst: Do 01 Okt, 2015  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

Oktober
majah - 5
Melodylicious - 8
Zoef - 4
Mario (Stefano) - 2
force 323 - 2

Winnaars vorige maanden
Januari - Mario (Stefano) (6)
Februari - Zoef (3)
Maart - force 323, Dreamystivi, Dryalantha, majah (4)
April - Zoef (6)
Mei - Zoef (9)
Juni - grishian, force 323 (3)
Juli - Melodylicious, majah (4)
Augustus - Zoef (9)
September - Melodylicious (8 )

Laatst aangepast door Majah op Zo 01 Nov, 2015, in toaal 13 keer bewerkt
back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Ma 05 Okt, 2015  Reageer met quote

+1=1

ND is al lang aan de gang. Bij familie in een groot oud huis. Ik heb er lopen dwalen door gangen en trapjes. Denk aan dromen, spring in de lucht als RC maar kom gewoon hard neer. Toch begin ik er over na te denken, dat het gek is dat ik hier ben.

Lucide. Ik wil weer terug naar mijn neef die uit het raam stond te kijken. Ik ren en spring en vlieg door de gangen. De muren hebben een mooie blauwgroene kleur. Ik moet goed opletten dat ik dezelfde weg terug neem, om niet te verdwalen. Ondertussen blijf ik hem roepen. Ik denk nog aan stabiliseren en verwacht dan dat het roepen en rennen genoeg is om lucide te blijven.

Dan word ik wakker van een dichtslaande deur beneden. Help, wordt er soms ingebroken? Ik maak mijn vriend wakker. Hij schrikt ook en hij wil gaan kijken beneden. Ik herinner me mijn ld en bedenk dat het geluid van de deur ook een hypnopompe hallucinatie geweest kan zijn.
Maar het was een FA . overspannen

(Na lang wakker liggen en een portie valeriaan notabene)

back to top
bobo
LD4all lid
LD4all lid
bobo heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 24-2-2019
LDs:

Ik heb iets uitgevonden wat wel eens heel goed zouw kunnen werken met lucide dromen. Ik zet tegenwoordig mijn weker een kwartier vroeger zodat ik hem kan snoozen (dat hij 10 minuten later weer afgaat) maar in die 10 minuten heb ik telkens heel helderedromen . ik ga wild uitproberen in die tijd.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

hee bobo is back :D

succes!

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Wo 07 Okt, 2015  Reageer met quote

+1=2 smile

Het lijkt alsof twee van mijn vingers iets te kort zijn, maar het is niet echt duidelijk, ik twijfel nog. 'Dit zou wel eens een droom kunnen zijn', zeg ik tegen hem. Hij is altijd nogal nuchter en een beetje sceptisch. 'O ja, nou dan kan je nou alles doen wat je maar wilt toch' zegt ie. 'Ja maar, ik moet eerst zeker weten dat ik droom'. 'Ja je droomt,haha, toe maar, doe maar dan'. 'Nee, ik meen het serieus, als ik niet genoeg lucide ben, word ik straks wakker of ik krijg niks voor elkaar'. Maar hij neemt me niet serieus en gaat door met plagen en we kibbelen en ik loop weg naar een andere kamer, zo kan ik me niet concentreren. Pfff, het lijkt me sterk dat dit een droom is, na al dat gekibbel. En dat roep ik ook naar hem. Dan kijk ik nogmaals naar mijn handen, ik heb rare kromme vingers, overduidelijk droomvingers. Mijn boze bui is gelijk over. Lachend loop ik weer terug en demonstratief spring ik in de lucht. Ik kom niet hoog en ik val ook een stukje terug, maar ik blijf wel zweven. Krachtig bewegend met armen en benen kom ik steeds een stukje omhoog. En nu volgt hij mijn voorbeeld, ja goed zo, en hij gaat ook langzaam omhoog. Het is leuk, we lachen samen.
Dan word ik wakker. Te driftig bewogen, jammer, dat moet ik de volgende keer niet meer doen. Ik kijk uit het raam. Ik zie een witte duif vliegen. 'Als die duif dwars door mijn raam mijn kamer binnen vliegt, dan is dit een droom', denk ik. En ja hoor, daar gaat ie al. Ha, dit is een FA, ik ben lucide geworden in een FA voor de allereerste keer. Ik sta te springen van blijheid. En ik weet al waar ik heen wil. Ik begin te roepen. En ik duik dwars door de ruit heen, net als die duif. Maar ik kom er niet doorheen. Ik zit min of meer vast. Ik voel me als een duiker, diep onder water, het water drukt zwaar op me, benauwd. Ik probeer naar boven te zwemmen, maar dat gaat niet. Kalm blijven, gewoon blijven zwemmen, en blijven roepen, ik kom vanzelf ergens terecht.
Maar dan word ik echt wakker

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
59
Laatst gezien: 20-1-2020
LDs: 423

BerichtGeplaatst: Do 08 Okt, 2015  Reageer met quote

Grappige lucide droom Majah, vooral dat kibbelen. grin En je durft als je lucide bent al door een ruit heen te duiken, dat is vooruitgang. Gewoon blijven proberen tot het een keer lukt, wat kan er je gebeuren ?

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Vr 09 Okt, 2015  Reageer met quote

+1=3

Ik kom in het ziekenhuis. Ik word verwelkomd door een aardige man alsof hij me al verwachtte. Ik denk dat hij de verkeerde voor zich heeft. Hij laat me een formulier lezen, vreemde tekst.
Ik herken de droom, lucide. Dan wil ik de tekst veranderen. Maar de tekst blurt. En ik word wakker

back to top
Melodylicious
Dream artist
LD4all lid
26
Laatst gezien: 10-12-2015
LDs: Veel

BerichtGeplaatst: Ma 12 Okt, 2015  Reageer met quote

+2 =2

Door mijn eigen schaduw geprobeerd heen te stappen, maar dit wilde me niet echt lukken. Heb de laatste tijd een angstig gevoel om van groote hoogtes af te duiken in mijn droom. Bang om een naar gevoel in mijn buik te krijgen. Heeft iemand tips?

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
59

BerichtGeplaatst: Di 13 Okt, 2015  Reageer met quote

+1=1
Ik ging op mijn werk via een wenteltrap naar beneden die steeds smaller werd. Daarom maar de lift genomen maar die bleek ook heel krap. Ik kwam beneden uit ondanks dat ik naar boven ging. Kwam uit op een festival terrein. Het zag er allemaal zo echt uit. Wilde vliegen maar dat lukte niet zo, lage snelheid. Vloog even op mijn rug. Zag plezierbootjes varen in een kanaal. Het beeld werd steeds kleiner, vierkant en verdween. Ging op zwart, zag ook maar half. Nog in mijn droomhanden gewreven, maar dat had geen resultaat.

Melodylicious, wat dacht je ervan om een vliegcursus te nemen ?
Een mens lijdt dikwijls het meest onder het lijden wat hij vreest.

back to top
Melodylicious
Dream artist
LD4all lid
26

BerichtGeplaatst: Wo 14 Okt, 2015  Reageer met quote

+1 = 3LD's

Weer geprobeerd door een schaduw heen te stappen. Niet die van mijzelf maar die van mijn hond. Dit keer lukte het al beter, maar ik werd te vroeg wakker.

Dankje voor de tip Zoef, ik heb alleen geen vliegangst. Ik hou juist onwijs van vliegen en ik wilde op de middelbare altijd piloot worden. Ik heb alleen echter iets wat ik niet fijn vind, en dat is het gevoel om van een hoogte naar beneden te vallen. Terwijl ik dat hiervoor nooit een probleem vond. Het is een beetje hetzelfde gevoel alsof je in een achtbaan zit. Ik denk dat ik mijn angst gewoon moet overwinnen.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
59

BerichtGeplaatst: Wo 14 Okt, 2015  Reageer met quote

In een lucide droom heb ik me eens in een afgrond gestort om te pletter te vallen. Ik ging steeds harder. Alleen in een fractie van een seconde ging ik bij de bodem weer net zo hard omhoog.
Markies Saint-Denys wilde weten of dromen nieuwe ervaringen kunnen bevatten.
In een lucide droom stort hij zich vanaf de bovenste verdieping van een hoog gebouw naar beneden. Op het volgende moment staat hij op het plein eronder met mensen te praten. Op het plein ligt het lichaam van een hem onbekende man. Hij krijgt te horen dat die zojuist is gesprongen. Zo heeft zijn geheugen en verbeelding zich weten te redden uit de valstrik die hij bedacht had. Of te wel er kan je niets gebeuren, je kan wakker schrikken, zachtjes neerdalen bij de bodem. Ben benieuwd wat jouw fantasie er van maakt.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Za 17 Okt, 2015  Reageer met quote

+1=4 smile

Het was al een heel lange prelucide droom.
Had oa van een meisje op straat een folder gekregen van een organisatie die zich inzet voor een lucide revolutie. Ik heb de folder gelezen.
Ben op een bijeenkomst geweest die bleek te gaan over bewustzijn. Er werd een belangrijk boek behandeld, het ging oa over lucide dromen.
Ik vloog met een kennis met een kleine snelle luchtballon, we hingen in een klein rieten bankje, niet vast met gordels, maar totaal niet bang om te vallen, zeker weten dat er geen reëel gevaar was.

Op een gegeven moment mag ik kiezen uit jelly beans welke kleur ik wil. Ik vind het moeilijk kiezen. Ineens weet ik het, ik hoef helemaal geen jelly bean te kiezen, weg met die vieze jelly beans, ik kan kiezen wat ik maar wil, doen wat ik maar wil, want dit is een droom :D
Ik loop even lucide rond in een stadje, helder, realistisch. Ik denk terug aan wat ik allemaal al gedroomd heb, dat ik het toen al bijna wist dat het een droom was. Ik maak me ook een beetje zorgen dat ik dat allemaal ga vergeten als er nu nog meer avonturen overheen komen.
Dan komt er een trein aan razen, dwars door die stad. O ja, natuurlijk een trein, die zijn er zo vaak in mijn dromen. Ga ik met die trein mee of blijf ik hier in de stad? Goederenwagons, één is open, het is donker binnen maar ik vermoed dat er iemand inzit. Ik kan beter hier in die heldere stad blijven en niet met die donkere wagon meegaan. Maar de snelheid van de trein is onweerstaanbaar, ik spring er op het laatste moment toch op en ga aan de buitenkant hangen. Heerlijk die snelheid, de wind langs mijn lijf. Ik wil lucide blijven, kijk naar mijn handen als RC en probeer dan mijn vinger door mijn hand te duwen.
Dan word ik wakker. Ik blijf nog een tijdje DEILD proberen. Dan ga ik gauw alles opschrijven, toch nog veel vergeten.

back to top
Melodylicious
Dream artist
LD4all lid
26

BerichtGeplaatst: Ma 19 Okt, 2015  Reageer met quote

+3 = 6LD's

Heb afgelopen nacht 3 lucide dromen achter elkaar gehad in twee uur tijd. Een nacht om nooit meer te vergeten. Ik heb zoveel in die nacht gedaan dat ik me achteraf niet eens alles kon herinneren wat best wel zonde was. En Zoef, ook ik heb me weer een paar keer naar beneden laten vallen uit een flatgebouw. Deze keren ging het goed! Het is me gelukt om door een schaduw heen te duiken, heb mijn lenigheid getest, heb auto's laten veranderen in hummers, toyota's, en andere merken. Heb hele hoge zuivere noten gezongen en heb gedanst op mijn favoriete muziek. En naast dit alles heb ik nog geprobeerd om mijn gids te vinden, helaas is dit mij niet gelukt, naast mijn sterke luciditeit. Ik ben benieuwd of het mij de volgende keer lukt.

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Ma 19 Okt, 2015  Reageer met quote

Melodylicious schreef:

Heb afgelopen nacht 3 lucide dromen achter elkaar gehad in twee uur tijd. Een nacht om nooit meer te vergeten. Ik heb zoveel in die nacht gedaan dat ik me achteraf niet eens alles kon herinneren wat best wel zonde was.

super rechterduim omhoog met knipoog

back to top
Mario (Stefano)
Lucid Droid
LD4all lid
Mario (Stefano) heeft een LD4all Quest gehaald!
18
Researchers
Laatst gezien: 23-11-2019
LDs: 63

BerichtGeplaatst: Di 20 Okt, 2015  Reageer met quote

+2=2

Ik heb van de week 2 LDs gehad.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: