EN | NL | FR

Hoe heb jij Lucide Dromen ontdekt? Deel II

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 18-9-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 02 Sep, 2019  Reageer met quote

Ik droomde als kind al vaak (licht tot matig)lucide. Ik had vaak nachtmerries en kon mezelf daar uithalen door mijn ogen dicht te knijpen en heel hard “ik droom, ik droom” te zeggen. Dan werd ik wel meteen wakker. Of een vriendinnetje kwam in mijn droom voor en dan vertelde ik haar dat we allebei hetzelfde droomden en dat ze dit niet moest vergeten, dan konden we er morgen op weg naar school over praten.

Vanaf 1985 schreef ik af en toe een mooie droom in mijn dagboek. In de loop van de jaren 90 had ik een hele droomverzameling op een diskette..... totdat ik die kwijtraakte, vind ik nog steeds heel zonde! Echt bewust met lucide dromen bezig zijn, dat begon dacht ik in 2002. Inmiddels bestond internet en wist ik dus ook dat het een naam had.

back to top
Pseudos
schijn bedriegt
LD4all lid
Pseudos heeft een LD4all Quest gehaald!
34
Researchers
Laatst gezien: 17-9-2019
LDs: genoeg

PinkRose schreef:
Leuk, het is meteen weer een stuk levendiger hier op het forum colgate

Ja, het viel me al op dat het behoorlijk stil was. Even een frisse wind erdoorheen.

Wat tof dat je vanaf 1985 al schrijft. Toen was ik pas net geboren, haha! Ik herken ook de automatische luciditeit als kind. Van vliegen tot het omdraaien naar een achtervolgende mega spin. Ook de alien die altijd achter mijn gordijn zat. Er zou eigenlijk lucide dromen begeleiding op basisscholen moeten zijn.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 18-9-2019
LDs:

Quote:
Wat tof dat je vanaf 1985 al schrijft. Toen was ik pas net geboren, haha!

Ik was 13 toen, en een van de mooiste dromen ooit heb ik toen gehad. Die kan ik me na bijna 35 jaar nog zo voor de geest halen.

Quote:
Er zou eigenlijk lucide dromen begeleiding op basisscholen moeten zijn.

Eens. Al was het alleen maar omdat je luciditeit zo goed kunt inzetten tegen nachtmerries.

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: