EN | NL | FR

LD-Competitie November 2015

Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

Auteur  Bericht 
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
47
Laatst gezien: 19-1-2020
LDs: 100+

LD-Competitie November 2015
BerichtGeplaatst: Za 31 Okt, 2015  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

November
Dreamystivi - 3
Zoef - 7
Melodylicious - 4
Majah - 1
dj-girl - 3

Winnaars vorige maanden
Januari - Mario (Stefano) (6)
Februari - Zoef (3)
Maart - force 323, Dreamystivi, Dryalantha, majah (4)
April - Zoef (6)
Mei - Zoef (9)
Juni - grishian, force 323 (3)
Juli - Melodylicious, majah (4)
Augustus - Zoef (9)
September - Melodylicious (8 )
Oktober - Melodylicious (8 )

Laatst aangepast door Majah op Di 01 Dec, 2015, in toaal 11 keer bewerkt
back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 10-10-2018
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 06 Nov, 2015  Reageer met quote

+1=1

Eerst gewone droom, maar wel heel helder:
Ik vlieg samen met een vrouw. Het lijkt alsof ze mij bestuurt in de lucht met teugels, als bij een paard. Ik laat dit gebeuren en geniet gewoon van de prachtige landschappen. We vliegen over hoge besneeuwde bergtoppen, het lijkt heel erg op de Himalaya. We vliegen heel hoog. Het is zalig, het is prachtig. Opeens valt de vrouw in slaap, of doet zij alsof, opdat ik de controle zou overnemen. Ik wil blijven genieten zonder controle. We vallen, steeds sneller en sneller, een dal in. Ik zie de bruine grond steeds dichter komen. We dreigen te pletter te storten, maar net op tijd neem ik de controle over en rem af, zodat we zacht landen. De vrouw doet haar ogen weer Open en is blij dat het mij gelukt is. Waar zijn we nu. Het lijkt op AustraliŰ. We stappen een huis binnen en krijgen daar eten geserveerd. Zomaar spontaan, zonder aanleiding of voorgevoel weet ik opeens dat ik droom en fluister ik naar de vrouw: "je weet toch dat dit een droom is?", ze knikt. We blijven een tijd zo zitten volledig bewust van mezelf en mijn omgeving. Zonder de behoefte te gaan vliegen en allerlei spectaculaire ervaringen op te doen, gewoon beschouwend. Ik zie een groot raam en raak toch gefascineerd door het landschap er achter. En ga kijken. Ik zie een konijn maar het staat stil hoewel het lijkt te springen. Dit is een stilleven besef ik. Het was de achtergrond van de droom en dus gewoon stil. Achtergrond. Nu ik er bewust naar kijk en het dus naar de voorgrond haal komt het tot beweging. Het konijn loopt weg en er komen nu twee paarden aangelopen. Als ik er goed naar kijk komt er weer iets in verandering: Er beginnen kleine vleugeltjes aan te groeien, groter en groter, tot de paarden weg vliegen. Ik voel dat ik wakker wordt, ik blijf rustig en laat het gebeuren.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
59
Laatst gezien: 20-1-2020
LDs: 423

BerichtGeplaatst: Ma 09 Nov, 2015  Reageer met quote

Mooie droom Dreamystivi !

+2=2 smile

7 november
Ik was met een knappe jonge vrouw aan het dansen. Ze had een bruine huidskleur, opgestoken zwart haar en een geel satijnen jurkje aan. We zwierden. Ik wist niet dat ik zo goed kon dansen. Tilde haar wat omhoog in een bocht. Zei tegen haar dat ze zo goed kon dansen. Ze glimlachte. Ik vroeg me af of ik op mijn werk zou gaan ontbijten. Het was 10.30 maar 2 uur later zouden we weer gaan lunchen. Kon dan moeilijk weer pauze gaan nemen. Was op zoek naar een wc. Daarna liep ik naakt verder in mijn droom. Kwam mijn chef tegen die buiten liep te roken en heel veel wespen in het struikgewas. Liep rond in het winkelcentrum en kwam daar 2 vrouwen tegen. Wist dat ik droomde en deed, wilde stoute dingen doen om gebruik te maken van de situatie.

8 november
Ik wil gaan slapen met een vrouw in een hotelkamer. Er is nog een andere man bij.
Zij is slordig bezig geweest en nu ligt er allemaal stroop op de vloer wat is uit gelopen. Waarom maakt ze dat dan niet direct schoon. Wordt zo alleen maar erger.
De andere man oppert om te vragen of de vrouw in een andere kamer kan worden ingedeeld. Maar is dat de oplossing ? Ik wil gewoon rustig slapen. Ik loop een heel grote dames kledingzaak in met glazen etalage. Er binnen zijn allemaal modellen en verkoopsters. Ze komen zich allemaal aan mij voorstellen en geven me een hand.
De modellen zien er allemaal prachtig uit. Lang krullend blond haar en zijn schaars gekleed, lijken me amerikaans. Een van de verkoopsters heeft kort zwart haar en een zwart brilletje. Ze komen van alle kanten naar me toe. Net voordat ik kan vragen of ze met de show willen aanvangen valt het beeld weg. Beginnen rond te tollen om de droom verder te laten gaan. Kom nu weer in een winkelstraat terecht maar ergens anders en ook de een kledingzaak daar ziet er heel anders uit. Binnen is het nogal rood/zwart ingericht. Met duiveltjes op de muren als versiering en barkrukken. Ik zie kleding aan rekken. Ik vraag aan de man achter de bar of ze een show willen geven. Hij knikt en wijst om zich heen. Er komen allemaal leatherboys in korte broek aan die zich aan mij willen voorstellen. cry Ik bedank hem en ga direct weg. Dit is echt niet wat ik wil. De zaak er naast blijkt alweer een kledingzaak te zijn. Deze ziet er normaler uit. Ik loop naar binnen. Er zijn 3 aziatische jonge dames die hun kleding aan het showen zijn op de voorgrond. Ik vind ze er niet aantrekkelijk uit zien, veel makeup en een fletse, grauwe huidskleur. Ik vraag of er nog meer meisjes zijn die kleding showen. Ze zegt een naam en verwijst me naar achteren. Ik wil er naar toe lopen maar dan stort mijn droom in.

back to top
Melodylicious
Dream artist
LD4all lid
26
Laatst gezien: 10-12-2015
LDs: Veel

BerichtGeplaatst: Do 12 Nov, 2015  Reageer met quote

+2 =2 LD's

Het wil niet echt lukken deze maand cry

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Do 12 Nov, 2015  Reageer met quote

+1=1

Ik ben op een buitenlands station. Er worden om de haverklap mededelingen omgeroepen. Het is in het Frans, ik luister er niet echt naar, maar ik hoor tussendoor steeds 'repetez maintenant'. Ha, dat zei mijn Franse juf vroeger ook steeds. Heb ik dit trouwens niet al eerder meegemaakt? Deze omroepster op een station, vannacht, in een droom?
Volgens mij is dit een droom. Ik blijf achter mijn broer en de anderen aanlopen, zoals ik net al deed. Ondertussen kan ik rustig om me heen kijken. Ik loop met een grote glimlach. Het ziet er weer zˇ realistisch uit, kan haast niet geloven dat ik droom. Mijn zoontje loopt er ook bij, ik aai hem even over zijn bol, voelt ook helemaal echt. Dan zijn we buiten, ik spring in de lucht en ga vliegen. Ik vlieg naar mijn broer: kijk dan we dromen. Hij kijkt verward. Kom dan, dat kan jij ook, ik trek hem omhoog de lucht in. Dat is even heel zwaar, maar even later vliegt hij uit zichzelf. Ik vlieg en duikel en buitel, hoei dit is zo heerlijk, eindelijk weer lucide, ben helemaal happy grin
(en dan word ik wakker)

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 14 Nov, 2015  Reageer met quote

+1=2

Ik wordt mij opeens bewust dat ik slaap. Er is nog geen droom, maar ik voel, weet dat ik slaap. Ik probeer dus een droom te doen ontstaan door een droomlichaam te voelen en er wild mee te bewegen, dan rondtollen rond mijn as en ja hoor, daar is de droom. Ik vlieg wat rond in de droom en wordt dan wakker.

back to top
Dreamystivi
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 20 Nov, 2015  Reageer met quote

+1=3

Ik droomde dat ik naast een binnenhuis vijver zat en een waterplantje uit de vijver wou nemen om te bestuderen, maar het plantje trok zich terug en begon weg te zwemmen als een vis. Toen wist ik dat ik droomde. Ik vloog direct de lucht in om er zeker van te zijn, en ja hoor, dat heerlijke gevoel. Ik vloog naar het plafond en voelde dat ik weer zou zakken, dus plakte ik mij vast aan het plafond, het gevoel van zakken bleef en het plakken ook, dus dat gaf een raar effect, de droomwereld draaide 90 graden zodat beide gevoelens zich konden voortzetten, interessant, de droom won echter want ik kwam zo toch terug lager terecht en als ik helemaal beneden was (of op het einde van het plafond) switchte het beeld zodat ik weer alles juist stond en ik op de grond. :D
Knap staaltje van mijn geest, dacht ik nog. Ik probeerde het nog 2 maal en telkens hetzelfde resultaat. Dan had ik genoeg van plafonds en besloot ik naar buiten te gaan. Ik kon een soort poort openen door aan een touw te trekken en ik was buiten. Heerlijk zonnig weertje, wel overal plassen water en honden, ik aaide een paar honden en vloog dan de lucht in, want ik wou vliegen, hoog vliegen. Zoals ik al vreesde (of juist omdat ik het vreesde) lukte dat niet zo goed, ik geraakte wel even goed de lucht in maar werd dan steeds weer naar beneden getrokken, de plassen in, niet erg, ik kan toch niet nat worden in een droom.
Dan herinnerde ik mij het zingen. Dus zong ik "I am flying high, flying high into the sky", en dit werkte wel, een beetje, terug dat naar beneden trekken, en dan weer luider en overtuigender zingen, mijzelf tot doel stellen dat ik tot de wolken zou vliegen en opeens lukte dit, ik vloog hoog, zo hoog, prachtige zichten onder mij: landschappen, dorpen, ik zag zelfs de zee en vloog er naartoe, boven de zee, ik vloog net onder de wolken, kon met mijn handen de mist raken, ik zag een groot schip uit een haven varen en toen dacht ik ja, ik wil iemand opzoeken, ik moet naar Nederland vliegen, toen werd ik helaas wakker.

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid
dj-girl heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 26-3-2017
LDs: tel kwijt..

BerichtGeplaatst: Ma 23 Nov, 2015  Reageer met quote

+1 = 1
Pfff, dat heeft een tijd geduurd. En dan ben ik ook nog eens het grootste gedeelte vergeten. Maar het is iets smile Ik heb het idee dat affirmaties en van die muziek met die isotonic-dingen wel helpen voor mij.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
59

BerichtGeplaatst: Di 24 Nov, 2015  Reageer met quote

+3=5 :D druk, druk, druk

15 november
Ging het grachtenpand uit via de voordeur. Er naast was een schitterend mooi pand met vele verdiepingen, ornamenten. Twee mannen gingen er weg en deden de deur op slot. Toch even kijken of ik naar binnen kon, droomde toch. Het lukte. Naar achteren gelopen, daar was een terras. Vanaf daar gaan vliegen. Vloog heel snel, in de blauwe lucht alle kanten op. Koppeltje duiken, enz. Hoorde de wind suizen. Ging hoog de lucht in. Zag Europa als een soort landkaart onder me. Lichtgele kleur, ingetekende landen met zwarte lijnen, de grenzen. Beeld verdween. Gaan rondtollen, maar het lukte niet meer om de droom te verlengen.

18 november
Het lekte over al in mijn ouderlijk huis. Regende hard buiten. Klom naar boven via een metalen roltrap met gaatjes. Boven kwam ik buiten uit. Zag er allemaal heel anders uit. De hele familie van mijn moeders kant zat er buiten op een heuvelachtige groene wei rondom het huis heen, om tafels. Het was een zomers tafereel. Ik kon zien dat ze het leuk vonden dat ik er was. Het was een heel kleurrijk en helder beeld. Wist dat ik droomde en verbaasde me er over. Aan wie zou ik me allemaal gaan voorstellen, een handje gaan geven. Het waren er zo veel. Wilde dat wel aan zoveel mogelijk doen. Met wie zou ik beginnen ? Ik zag mijn oma zitten. Ik voelde me volwassen. Welke tijd was dit, vroeg ik me af. Gaf een man met een jagershoedje met een veer erin een stevige hand. De knecht van mijn vader. Gaf daarna mijn tante een stevige knuffel. Ze was enthousiast. Gaf een andere vrouw een slap kusje. Zocht naar mijn moeder maar zag haar nergens. Of waren er soms verschillende versies van haar die ik niet herkende ?

20 november
Liep ergens naar binnen. Veel vrouwen gingen vergaderen. Deed net of ik erbij hoorde. Vroeg hun wanneer de show zou beginnen. Over 20 minuten. Ik was lucide en vond dat te lang duren. Kon het niet eerder. Nee. Fietste met een man in een soort ligfiets achterop, hoefde niet te trappen. We gingen naar het strand van IJmuiden. De fiets begaf het. We waren er vlak bij. Laatste stuk kon ik wel lopen. Ik zag een man uit de effecten branche en vroeg hem naar de zin van het leven. Verwachte een antwoord met iets van geld. Maar dat was niet zo. Hij was ontzettend lang geworden. Stak heel erg boven me uit. Mijn broer Ron was een programma aan het opnemen op een transistorradio, cassetterecorder maar ik wilde slapen. Trok de stekker eruit. Het bed van mijn moeder stond in mijn slaapkamer. Er waren allemaal mensen in mijn slaapkamer, deze allemaal weg gestuurd. Het kon me allemaal niets schelen, wilde gewoon gaan slapen. Deed daarna de afwas met mijn tante. Ik keek om me heen in mijn appartement. En zag allerlei mensen door de ramen die ik anders nooit zag. Zoals een vrouw in een nachtpon. De ramen zaten allemaal om me heen. Ik sliep overdag meest. Daarom zag ik ze niet. Zag een vrouw vlak boven me ontbijten. Vreemd dat ik dat kon zien. Zat mijn droom maar te rekken, duurde lang. Leek zo lang te duren. Hoe lang zou dat in werkelijkheid zijn ?

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Wo 25 Nov, 2015  Reageer met quote

@dj-girl, ja het is tenminste iets rechterduim omhoog met knipoog
dj-girl schreef:
Ik heb het idee dat affirmaties en van die muziek met die isotonic-dingen wel helpen voor mij.

Welke muziek heb je geluisterd?

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

Zoef schreef:
vroeg hem naar de zin van het leven

Goeie vraag wink
kreeg je nog antwoord?

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid

Majah schreef:
Welke muziek heb je geluisterd?

https://www.youtube.com/watch?v=mDX8QrcDI_o

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid

+1 = 2 8D
Ik droomde dat ik naast m'n vriend in bed lag, net zoals IRL. Ik telde m'n vingers om te checken of ik droomde, en jawel smile Ik probeerde stoer te doen en het licht met mijn gedachten aan en uit te doen, maar het lukte natuurlijk niet als ik het hem wilde laten zien. Dus toen ging ik vliegen en belandde in mijn school. Ik vloog wat rond en werd toen wakker. Later had ik nog een FA.

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
59

BerichtGeplaatst: Do 26 Nov, 2015  Reageer met quote

+1=6
Ik was aan het dansen in een discotheek. Maakte grote sprongen en vloog dan hard omhoog en liet me naar beneden vallen. Het gaf een fijn gevoel. Zag een man en een vrouw met elkaar dansen. Verder was ik nog in de kerk. En kuste later een meisje waarvan ik haar hoofd niet kon zien. Soms veranderde ze in een kleine pop als ik dat deed en ontglipte ze me dan weer.

En Majah, het antwoord op de zin van het leven ben ik helaas vergeten.
Weet wel dat Drya het een keer gevraagd heeft in een lucide droom en ze kreeg toen als antwoord van haar droomzus, mensen gehoorzamen en vooral haar.

back to top
dj-girl
LD4all lid
LD4all lid

BerichtGeplaatst: Zo 29 Nov, 2015  Reageer met quote

+1 = 3 :D

Ik had zo'n mooie LD vannacht! Ik vloog over prachtige velden met gekleurde bloemen en mooie bomen. Ik hing aan zo'n rechthoekige parachute en de zon scheen. Lange tijd geleden dat ik zo'n mooie droom heb gehad ^^

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: