EN | NL | FR

LD-Competitie Januari 2019

Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

Auteur  Bericht 
twin
dromenvanger
Moderator
twin heeft een LD4all Quest gehaald!
Laatst gezien: 17-3-2019
LDs:

LD-Competitie Januari 2019
BerichtGeplaatst: Di 01 Jan, 2019  Reageer met quote

Zoals gewoonlijk post je hier de LD's die je deze maand gehaald hebt. Alle LD's tellen mee ook hele korte. Je moet je in je droom gerealiseerd hebben dat je droomt. Meerdere LD's per nacht kunnen, maar dan moet je tussendoor wakker zijn geweest.

Succes allemaal!

Januari:

Twin - 1
PinkRose - 7
Majah - 1
Zoef - 1

Winnaars afgelopen maanden
Januari - Majah (6)
Februari - Dryalantha (4)
Maart - PinkRose (4)
April - Zoef (2)
Mei - Majah (2)
Juni- Zoef (5)
Juli - Majah en Zoef (2)
Augustus- Zoef (2)
September- PinkRose en Zoef (2)
Oktober- Pinkrose (4)
November - Twin (3)
December- Majah (4)

Laatst aangepast door twin op Vr 01 Feb, 2019, in toaal 9 keer bewerkt
back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Wo 02 Jan, 2019  Reageer met quote

De allerbeste wensen voor 2019...

+1 = 1

Ik kan me erg weinig van de droom herinneren..maar ineens stond ik op een hele mooie plek. Te mooi, en ik dacht zou dit een droom zijn? Het plaatje is Te helder, Te mooi.
En ik dacht zowaar aan een reality check...ik keek naar mijn handen.. en jawel ik bleek rare smalle handen te hebben met veel te korte vingers die van lengte veranderde en geen duimen.
Dus ik riep enthousiast tegen degene die naast me liep... ik ben lucide!! Maar diegene reageerde daar niet op, beetje droog vond ik.
Dus wilde ik net wat leuks gaan bedenken om te doen maar toen begon mijn lijf te tintelen en ik hoorde geruis.. en ik dacht ojee ik begin wakker te worden. Snel ben ik toen met uitgestoken armen rondjes gaan draaien... en jawel de droom werd weer helderder.. en ik weet dat ik dacht.. wauw zo goed heeft dat nog nooit gewerkt, en de droom is ook nog even doorgegaan, maar dat stuk ben ik kwijt.

Maar een zeer veelbelovend begin van een nieuw jaar... ^^

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
Laatst gezien: 18-3-2019
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 03 Jan, 2019  Reageer met quote

Ook van mij de beste wensen! Twin, mooi begin van het nieuwe (droom)jaar!

+1=1

Ik ren over een strand richting de duinen. Het strand is erg breed. Ik ren in een schuine lijn op de duinen af en hoor mijn man me aanmoedigen. Ik besef dat ik meedoe met een of andere nieuwjaarsloop (IRL ben ik totaal het tegenovergestelde van sportief!) en dat ik op kop lig. Ik kijk achterom en zie daar een hele meute van allerlei leeftijden. Volwassen mannen, kinderen.... en ik ben de beste. Ik kom amper vooruit door het zand maar word toch niet ingehaald. Ik win! Mijn oudste dochter wordt tweede, mijn jongste derde. Ik ben heel trots dat de eerste drie plaatsen voor ons zijn.

Dan ben ik opeens thuis. Ik sta in de keuken bij een grote schaal fruit. Allemaal exotische vruchten die ik nog nooit eerder heb gezien. In de keuken zijn openslaande deuren naar een tuin. Die staan open. Ik heb de tuin hier nog nooit gezien en ik stap naar buiten. Het ziet er allemaal heel idyllisch uit. Fruitbomen, een hangmat, een schommelbank, veel bloemen en tussen een doorkijkje kijk ik uit op de heuvels verderop. Daar herken ik de "skyline" van het dorp waar ik ben opgegroeid. Twee kerktorens, een paar flats. Ik vlieg er naartoe en bekijk het dorp van bovenaf. Ik zweef boven een tuin die ik heel mooi vind. Tot mijn verbazing herken ik mijn schoonouders. Die zitten allebei in een luie stoel, tafeltje met drankjes ernaast. Ik roep ze van bovenaf gedag en ze kijken omhoog. "De kinderen zijn op dansles," roept mijn schoonmoeder. Ze bedoelt daarmee mijn kinderen. Ik roep terug dat ik de nieuwjaarsloop gewonnen heb en dat de kinderen tweede en derde werden.

Terwijl ik dat zeg vraag ik me af of het wel klopt. Ik ben toch helemaal niet sportief? En vliegen, dat kan toch niet? De tuin van mijn schoonouders ziet er heel anders uit. Ik zie ons IRL huis voor me dat in niets lijkt op het huis waar ik net was. Zou ik dan dromen? Ik vraag het aan mijn schoonouders, "is dit een droom?" Mijn schoonvader antwoordt: "wat denk je zelf?" Ik kijk om me heen, nog steeds zwevend, en zie de kerkklok. Die geeft drie uur aan. Andere kant op kijken, nogmaals naar de kerkklok. Opeens een totaal andere tijd. Ik check het nog een keer voor de zekerheid en de tijd is weer anders. Dan droom ik dus.

Ik val direct naar beneden en land met een harde klap op de grond, maar het doet geen pijn. Ik zeg tegen mijn schoonouders dat dit een droom is en dat zij dus een rol in mijn droom spelen. Ik omhels ze. Mijn schoonvader staat er eerst heel strak bij maar ontspant dan en omhelst mij ook. Mijn schoonmoeder maakt er een grapje van en doet alsof ik een heel klein kind ben. Ik zie voor me hoe ze IRL is en ik omhels haar nogmaals, zeg dat ik blij ben dat ze zo'n fantastische zoon hebben grootgebracht en dat hij me heel gelukkig maakt. Als ik haar aankijk staan er tranen in haar ogen. Ik voel me heel vredig, sereen. Dan word ik wakker.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 03 Jan, 2019  Reageer met quote

Wauw, PinkRose,

Niet alleen je schoonmoeder heeft de tranen in de ogen....verdorie..wat een prachtige romantische..vreselijk lieve droom..ik ben er gewoon even stil van...💗

Twin..

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Vr 04 Jan, 2019  Reageer met quote

twin schreef:
Wauw, PinkRose,

Niet alleen je schoonmoeder heeft de tranen in de ogen....verdorie..wat een prachtige romantische..vreselijk lieve droom..ik ben er gewoon even stil van...💗

Twin..

Aah, wat een lieve reactie... was voor mij ook een van de betere dromen colgate

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 05 Jan, 2019  Reageer met quote

+1=2

Man, oudste dochter en ik zijn op een groot grasveld bij een meer in onze stad. We stappen in een helikopter. Voor 60 euro p.p. mogen we een paar minuten vliegen boven onze stad. Ik vind dat eigenlijk veel te duur, maar man had de kaartjes al gekocht en ik ga toch mee. Ik vind het wel lullig dat onze jongste dochter er niet bij is. Volgens man en oudste is die ergens op het grasveld aan het spelen, misschien zien we haar vanuit de lucht. We stijgen op en kijken naar het grasveld onder ons. Oudste herkent jongste aan haar roze haarspeld. Dan landen we alweer. Ik mopper, zomaar even 180 euro weg, we hebben niks van onze stad gezien. Jongste dochter komt aanrennen, ze is nijdig omdat we zonder haar gevlogen hebben. Man stelt voor dat ik samen met haar nog een keer ga vliegen en als we opstijgen blijkt onze oudste er ook weer bij te zijn. Hoppa, weer 180 euro weg, mopper ik. Ik probeer vanuit de lucht onze straat te zien maar doordat jongste niet netjes in haar stoel blijft zitten hangt de mijne half uit de helikopter en moet ik mijn best doen om er niet uit geslingerd te worden.

Als we weer aan de grond staan gaan we een kasteel binnen. Daar is een optreden van Led Zeppelin. Robert Plant herken ik, maar er spelen ook onbekende muzikanten mee, waaronder een man uit Friesland. Die lacht tijdens het spelen mijn dochters uit. Ik ben boos. Dan is het opeens pauze. Ik loop achter die muzikant een wenteltrap af en vang op dat hij een lelijke opmerking over mijn dochters maakt tegen iemand anders. Ik word heel agressief en duik bovenop hem. Een andere muzikant komt hem helpen. We rollen worstelend over de vloer en ik vind het ergens wel heel stoer dat ik met twee muzikanten van Led Zeppelin vecht.

Als ik ze allebei verslagen heb ga ik naar buiten, mooie kasteeltuinen. Ik zoek man en dochters. Iemand wijst welke kant ze op zijn gegaan. Daar is een pad tussen hoge heggen door, die steeds dichter op elkaar komen te staan zodat ik uiteindelijk niet meer verder kan. Ik ga terug en probeer man te bellen maar zijn nummer staat niet meer in mijn telefoon. Ik tik zijn nummer uit mijn hoofd in en krijg een van mijn vriendinnen aan de lijn die zegt dat man van mij wil scheiden omdat ik 20 jaar geleden een extra gaatje heb gemaakt in de riem van een mannelijke collega die erg afgevallen was.

Ik vraag me hardop af waar dit allemaal op slaat??? Ik begin te vermoeden dat dit een droom is. Ik spring omhoog en merk dat ik heel langzaam weer naar beneden zak. Ik droom! Ik zeg tegen mijn vriendin dat ik droom en ik hang op. Ik besluit dat ik, als ik me omdraai, het dorp in kan lopen waar ik vroeger opgroeide. En dat gebeurt ook. Ik loop door de winkelstraat en neem de omgeving goed in me op. Dit is het dorp zoals het vroeger was, maar dan net wat anders. Ik zeg hardop dat ik twee vriendinnen van vroeger wil tegenkomen en dat we allemaal weer een jaar of veertien zijn. Meteen zie ik in een winkel een van de twee. Ik wenk haar, ze komt baar buiten. Ik leg uit dat we in mijn droom zitten en dat ik lucide ben. Dan word ik wakker.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Ma 07 Jan, 2019  Reageer met quote

+1=3

Ik lig in bed en begin in slaap te vallen. Vaag zie ik beelden van een witte huiskamer voor me. Ik laat mezelf meevoeren en voel mijn lichaam in slaap vallen met veel oorgesuis. Nu loop ik door die witte kamer. Eerst nog wat vaag maar dan is alles helemaal realistisch. Ik heb mijn telefoon in mijn rechterhand en verbaas me erover hoe echt dat voelt. Van de huiskamer loop ik naar de keuken. Blijkbaar woon ik hier in deze droom. Ik strijk met mijn hand langs een handdoek. De textuur voel ik heel duidelijk. Dan ben ik de droom kwijt...

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 13 Jan, 2019  Reageer met quote

+1=4

(ik weet niet waarom, maar januari en februari zijn altijd de beste lucide droom-maanden voor me)

Ik loop langs een treinspoor in de richting van een station. De strook gras naast het spoor waarop ik loop is heel smal. Er is bovendien een grote groep mensen die voor me uit loopt, waardoor ik niet altijd goed kan opschieten. Daarom ga ik tussen de twee treinsporen in lopen, waar een brede tussenruimte is. Als de groep voor me plotseling gaat rennen, kijk ik echter me. Op het rechterspoor komt een trein aan, heel in de verte. Ik zie net de oranje cabine waarin de machinist zit. Vlak daarvoor rennen nog twee mensen over het spoor. Dit is de trein die ik wil halen, dus ik begin ook te rennen. Telkens als ik achterom kijk zie ik de trein een stukje dichterbij. Gelukkig kom ik op tijd via een helling het perron op. Daar zoek ik naar mijn OV chipkaart en ik kijk om me heen naar een poortje om de kaart te scannen. Nergens te zien.... Ik zie wel een kaartautomaat maar ik snap niet hoe die werkt. Dan is mijn man er opeens, hij regelt snel een kaartje voor me en ik haal de trein (die inmiddels gearriveerd is) op het laatste nippertje. Man zegt dat hij nog even moet werken en dat we elkaar thuis wel zien. Ik zit helemaal achterin de trein die langzaam begint te rijden. Er wordt omgeroepen dat deze trein dertig keer stopt en dat de allerlaatste stop op mijn station is. Maar dat duurt veel te lang, tegen die tijd ben ik allang wakker!

Daar denk ik verder over na: ik droom, ik kan dus zelf bepalen wat ik doe. Ik droom! Ik zeg hardop dat ik een sprong vooruit maak in de tijd en dat we nu bij het laatste station arriveren. Er zitten nog maar een paar mensen in de trein. Er wordt omgeroepen dat dit de laatste halte is en ik verlaat de trein. Ik sta meteen op een plein en ik kijk bewust goed om me heen om de droom niet kwijt te raken en om zoveel mogelijk details in me op te nemen. Er staan hier een paar auto's. Er is een winkelcentrum, grenzend aan het station. Ik zoek even vluchtig naar mijn fiets maar zie die niet staan. Dan ga ik lopend verder. Het is een grijze dag, beetje mistig. De stad doet daardoor ook wat grijs aan. Witte en grijze ouderwetse stadswoningen. De lantaarnpalen zijn wit/grijs en hebben een mooie, ouderwetse bolle voet. Ik besluit dat ik in deze wijk ergens woon maar zie zo snel geen huis dat me leuk genoeg lijkt. Dan ben ik aan de rand van de stad. Aan de overkant van de weg zijn boerderijen. Ik zie een hoge toren, even denk ik dat die van een kerk is. Maar nee: het is een van de torens van een Disney-achtig kasteel: alles is roze/paars/blauw. Ik besluit meteen: daar woon ik! Ik loop naar de poort toe en word dan helaas wakker....

back to top
Majah
dream grower
Moderator
Majah heeft een LD4all Quest gehaald!
47
Laatst gezien: 2-3-2019
LDs: 100+

BerichtGeplaatst: Zo 20 Jan, 2019  Reageer met quote

PinkRose schreef:
Er wordt omgeroepen dat deze trein dertig keer stopt en dat de allerlaatste stop op mijn station is. Maar dat duurt veel te lang, tegen die tijd ben ik allang wakker!

Daar denk ik verder over na: ik droom, ik kan dus zelf bepalen wat ik doe. Ik droom! Ik zeg hardop dat ik een sprong vooruit maak in de tijd en dat we nu bij het laatste station arriveren. Er zitten nog maar een paar mensen in de trein. Er wordt omgeroepen dat dit de laatste halte is en ik verlaat de trein.

Cool! :D

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Vr 25 Jan, 2019  Reageer met quote

+1=1

Sprinkhaan
Ik loop door een grote tuin/park. Ik weet dat ik net in bed lag, dat dit dus een droom is. Maar ik heb het gevoel dat ik nog steeds bezig ben om in slaap te vallen. Ondertussen wandel ik daar rond, ik geniet van het gevoel dat mijn benen vanzelf lopen, zonder moeite. Ik kijk om me heen, het is prachtig weer, herfstig. Dan zie ik verderop een enorme lichtbruine sprinkhaan zitten, hij zit doodstil, hij wacht op een prooi. Er komt een tekkel op hem af, ook lichtbruin. De sprinkhaan valt aan, en er volgt een gevecht. Dat is zo bizar, ik probeer het te filmen met een mobiel, maar de dieren zijn zo snel dat ze steeds uit beeld gaan.

Korte ld, als die tekkel komt ben ik mijn luciditeit al weer kwijt

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Za 26 Jan, 2019  Reageer met quote

+2=6

Twee in een nacht!

De eerste:

Ik ben op de vorige school van de kinderen en zit in de hal een kinderpuzzle te maken. Dan vraag ik me af wat ik hier eigenlijk doe. Ik ga naar buiten en kom bij een winkelcentrum in de buurt waar ik vroeger opgroeide. Dat slaat nergens op en ik besef meteen dat dit een droom is. Ik ben lucide. “Wat zal ik doen?” vraag ik hardop. Ik weet het, een van de winkels in om te kijken of ik die nog herken uit mijn jeugd. Maar zodra ik over de drempel van een winkel (de oude bakker) stap raak ik de droom kwijt.

De tweede:

Ik word wakker en herhaal de dromen van vannacht in mijn hoofd. Ik kom overeind om ze op te schrijven. Mijn man ergert zich omdat ik hem wakker gemaakt heb. Volgens hem is het nog heel vroeg. Ik kijk verbaasd naar mijn matras. Wat ligt daar veel zand. Ik haal het laken daar weg en zie dat mijn matras eigenlijk een soort bak gevuld met zand is. Ik zeg hardop dat ik dat gek vind. Man vraag zich af waarom, dit is toch altijd zo geweest? Ik vraag me of ik misschien droom maar verwerp die gedachte onmiddellijk, daarvoor voelt alles veel te echt en bovendien heb ik vannacht al eerder lucide gedroomd. Ik kom overeind en check het voor de zekerheid toch. Ik maak een sprongetje en zweef een paar decimeter boven de vloer rondom het bed. Dus toch! Ik vertel enthousiast tegen man dat dit een droom is en laat hem zien wat ik allemaal kan. Ik zweef omhoog tot ik tegen het plafond aanplak en ga horizontaal boven mijn man hangen. Hij strekt zijn armen uit en ik zweef door de kamer terwijl hij onder me hangt. Ik leg uit dat hij een rol speelt in mijn droom. In werkelijkheid ligt hij naast me te slapen.

back to top
PinkRose
LD4all lid
LD4all lid
LDs:

BerichtGeplaatst: Zo 27 Jan, 2019  Reageer met quote

+1=7

Ik ben thuis in een onherkenbaar huis. Het is avond. Man en dochters zijn naar een sportwedstrijd. Vanuit onze gang gaat een trap naar beneden. Waar zou die uitkomen? Ik ga naar beneden en kom via onze kelder bij nog een (witte) trap. Die geeft toegang tot een smal en kort platform, grenzend aan twee metrosporen. Verderop hoor ik al gerommel en ja hoor, daar komt van links naar rechts een metro langs. Even later gevolgd door een metro op het spoor daarachter, van rechts naar links. Ik zie de mensen zitten. Wat gek dat mij dit niet eerder opgevallen is. Ik buig wat naar voren en kijk naar links. Tot mijn verbazing loopt daar een oudere man mijn kant op, over het spoor. En achter hem hoor ik weer gerommel alsof er nog een metro aankomt. Als hij dichterbij is roep ik dat hij snel moet komen, ik trek hem omhoog het platform op en dat is net op tijd want de metro passeert ons vrijwel meteen. Hij heeft grijs haar tot op zijn schouders en een grijze snor. Ik vraag waarom hij op het spoor liep. Hij legt uit dat hij naar een uitgang zocht. Hij wil weer op het spoor stappen maar ik neem hem mee mijn huis in. Kelder door, trap op, gang door, buitendeur open. Ik zie dat ik in het centrum van een stad woon, voetgangersgebied, uitzicht op een mooie kerk. De man herkent de omgeving en zegt dankbaar dat hij hiervandaan de weg naar buiten wel weet. Terwijl hij wegloopt begint een carillon te spelen. Kerstmuziek. Ik vind dat raar. Kerstmis is toch al geweest? En die metro sloeg natuurlijk ook nergens op. Ik merk nu dat ik op blote voeten loop met blote benen. En dat ik een slaapshirt aanheb dat ik als tiener had. Ik besef dat ik droom. Ik stap naar buiten n voel de straat onder mijn blote voeten. Ik voel een briesje waaien. Ik wandel op goed geluk en kijk naar links en rechts om zoveel mogelijk details te zien. Ik ga linksaf een smal straatje in. Ondanks dat dit een stad is, herken ik elementen van het dorp waarin ik opgroeide. Een boekwinkel die we daar ook hadden, een straatnaam. Ik loop nu recht op een huis af waar door het onderste raam licht naar buiten schijnt. Ik zie in de kamer achter het raam een grote ronde tafel staan. Daaraan zitten mensen. Als ik dichterbij kom zie ik wie het zijn. Mijn zusje (het klein zusje uit mijn jeugd), mijn moeder (jaren jonger), mijn vader (idem) en mijn man (ongeveer de leeftijd van toen we elkaar net kenden. Als mijn zusje naar me wijst kijken ze allemaal mijn kant op. Ze stralen allemaal liefde uit en ik voel een overweldigend geluksgevoel.

back to top
twin
dromenvanger
Moderator
LDs:

BerichtGeplaatst: Do 31 Jan, 2019  Reageer met quote

Van Harte Gefeliciteerd PinkRose!!!

Winnaar van de maand Januari party3 cheer applaus

back to top
Zoef
Eerste en Snelste
LD4all lid
58
LDs: 396

BerichtGeplaatst: Vr 01 Feb, 2019  Reageer met quote

+1=1 smile

20 januari: Sneeuw, ouderlijk huis. Dat is bijna mijn gewicht.

Zie voor de inhoud van deze droom mijn lucide dromen dagboek.
Blauwe link hieronder.

Gefeliciteerd PinkRose, mooie score en dromen

back to top
Majah
dream grower
Moderator
47

BerichtGeplaatst: Vr 08 Feb, 2019  Reageer met quote

Aj, veel te laat... nog gefeliciteerd PinkRose!!

back to top
Berichten van afgelopen:
Plaats nieuw bericht Plaats Reactie

print  

Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar: